Datum DDIY 2007

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Eind April kan ik in ieder geval niet. Dan ga ik naar de High End in Munchen.

Maart / begin april is verder prima.

Locatie liefst in de buurt van Utrecht?

Groet Roland

(PS begrijp me niet verkeerd ik probeer hier niet de DDIY te kapen, ik heb al verschillende keren mijn hulp aangeboden aan de organisatoren van ddiy 2007, zonder resultaat tot nu toe, ondertussen tikt de tijd weg :( ).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goede actie Roland. ik had al een PM aan ST gestuurd, maar hierbij meld ik me ook aan voor t support committee
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hahaha,

Tja ronald, zo'n zelfbouwbeurs is erg belangrijk voor jouw business, dus ik kan begrijpen dat het voor jou van belang is dat er een dergelijk iets bestaat :D :D

Ik denk dat we op antwoord van Blu-line moeten wachten. Mogelijk dat over een paar jaar de luisterdagen van Breda zoals ze op dit forum worden gedaan dermate groot worden dat we nog eens zelf een NL-ddiy kunnen gaan organiseren. Ik denk wel dat het dan omwat meer geld zal gaan alsmede ook serieuze sponsorzaken om de hoek zullen komen kijken.

Niet dat ik daar vies van ben, maar om het leuk te blijven houden zou ik wel willen wennen aan een steeds groter worden evenement. Daarbij ben ik wel een fan van wat kleinschaligere bijeenkomsten zodat we een gezellige club kunnen blijven. De DDiY is mij te groot om echt gezellig of sociaal te zijn.

Jan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
Tja roland, zo'n zelfbouwbeurs is erg belangrijk voor jouw business, dus ik kan begrijpen dat het voor jou van belang is dat er een dergelijk iets bestaat :D :D
sjit, hij heeft ons door :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

owjee, natuurlijk ook voor jou HJ zover had ik nog niet gekeken :twisted:

jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Haha!

:twisted: Ja, ik heb inderdaad belang bij een levendige diy scene. Wat dat betreft kan ik gerust open kaart spelen. Iedere zelfbouwer trouwens denk ik, als je over een paar jaar nog steeds in 5 of 6 steden een seas tweeters wilt kunnen aanschaffen, dat niet helemaal terzijde.

Maar er komt meer bij kijken :D .Dan alleen mijn eigen belang. Ik heb redelijk wat audiobeurzen bezocht en me een mening gevormd over hoe een goede audiobeurs er uit moet zien. En ik heb in het verleden een aantal kleine art filmfestivals georganiseerd, dat organiseren mis ik erg.

Ik wil er alles behalve een tweede VAD show van gaan maken. Maar als ik bijvoorbeeld Bernd van Hobby Hifi, Troels Gravesen of Capaciti diy electrostaten zover kan krijgen om te komen zal ik dat niet nalaten. Dat zijn miz toch wel erg interresante gasten voor op zon beurs.

Ik vermoed dat Henk Jan ook half met DIY Gelsen Kirchen nog in zijn hoofd reageert. Zoiets zou mij erg aanspreken. En zoiets mist ook duidelijk in Nederland. Een kleine gemoedelijk beurs waar het om luisteren draait en waar je bijzondere systemen goed kunt horen.

Ik denk dat er iets te panisch wordt gedaan over commerielle belangen in dit geval. Niemand, heeft belang bij een Caps&Coils en Tangband show. Ik heb er zelfs belang bij dat het overal kick ass klinkt, ben ook steeds meer met akoestiek producten bezig namelijk :D. Is er ooit een diy beurs geweest die te massaal was?

Groet Roland
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

het initiatief van HH en K+T in Gelsenkichen vind ik prachtig.
Ik ben daar eens éénmaal binnengesprongen en het had wel iets.
Het deed me ook sterk denken aan onze eigen bijeenkomst in Zuphen, de atmosfeer was gelijkaardig, maar door de accomodatie zat alles op een hoger niveau.

Zelf heb ik een tijdje met het idee gespeeld om een NL / B deel op te zetten binnen die beurs in Gelsenkirchen, ik heb de organisatoren daarover ook gemaild, maar tijdsgebrek en werkdruk heeft mij ervan weerhouden om dit verder te bespreken.

Toch lijkt mij een samenwerking met die mensen nog steeds een goed plan. Zij zullen er ook belang bij hebben aangezien dat een verruiming is op vlak van toeschouwers en tentoongestelde waar. Wij hebben het voordeel dat een deel van het werk verdeeld kan worden of zelfs volledig door hun wordt gedaan.
Het enige nadeel denk ik is de afstand. Maar aangezien het gebeuren 'slechts' in Essen plaatsvind acht ik dat nog te overzien. Voor mij persoonlijk is het grote werk bij deelname van zo'n evenement, het klaarmaken en het versleuren van het materiaal. Niet het onderweg zijn ermee.

en ook de Pro's op dit forum kunnen daar ook belang bij hebben, zij hebben een extra duw naar internationale handel.

Mocht er ernstige interesse zijn in een dergelijke samenwerking ben ik wel bereid om het met de organisatoren te bespreken.

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik geloof meer in kleinschaligheid, de knusse luisterdagen in Breda of Beesterzwaag (oid). Dan heb je ook de tijd en gelegenheid om forumleden eens beter te leren kennen en van gedachten te wisselen. Als 't veel groter wordt dan wordt het te massaal en onpersoonlijk. Dat kan je best eens één keer per jaar organiseren, maar ik zal daar niet vaak aanwezig zijn, zeker niet na de vorige DDIY die me pakweg 500-euro aan nieuwe woofers gekost heeft.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

SSassen schreef:
Ik geloof meer in kleinschaligheid, de knusse luisterdagen in Breda of Beesterzwaag (oid).
jaja, maar ik vergelijk de kleinschalige luisterdagen niet met een evenement zoals de DDIY.

Die 'familiale' bijeenkomsten zoals in Breda en Beesterzwaag zie ik los van het groter opgezette project. Die doen we eigenlijk uitsluitend om Wowly te plezieren, toch? :lol:
... en de belgische bonbons te promoten
... en wat woofers te vernietigen

Ed.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

asterduc schreef:
SSassen schreef:
Ik geloof meer in kleinschaligheid, de knusse luisterdagen in Breda of Beesterzwaag (oid).
jaja, maar ik vergelijk de kleinschalige luisterdagen niet met een evenement zoals de DDIY.

Die 'familiale' bijeenkomsten zoals in Breda en Beesterzwaag zie ik los van het groter opgezette project. Die doen we eigenlijk uitsluitend om Wowly te plezieren, toch? :lol:
... en de belgische bonbons te promoten
... en wat woofers te vernietigen

Ed.
Precies wat Ed zegt. Het zit de kleinere bijeenkomsten niet in de weg. Het leuke van Gelsen Kirchen vindt ik juist dat je er zoveel mooie dingen kan horen die je anders nooit hoort. Dat is wel een voordeel van een wat groter evenement miz.

Alle woofers van het gele gevaarte gesneuveld Sander? Das ruig. Maar heeft weinig met de schaal van het evenement te maken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Alle woofers van het gele gevaarte gesneuveld Sander? Das ruig. Maar heeft weinig met de schaal van het evenement te maken.
Nee, een deel, maar ze waren niet meer leverbaar dus heb ze allemaal moeten vervangen door een ander type.

De schaal van 't evenement heeft er wel degelijk mee van doen. Immers als 't forumleden zijn van de diverse fora dan heeft men begrip en respect voor elkaars handwerk en gaat hier dan ook voorzichtig mee om. Als je d'r iets grootschaligers van maakt heb je ook veel bijvangt van mensen die zelf niet knutselen maar wel eens willen rondkijken en die vaak geen benul hebben van hoeveel tijd (en geld) er in sommige projecten is gestoken.

Ook ik kom wel eens op grote shows, alleen de laatste twee jaar niet meer, maar niet zelden zie ik dan vingers richting conussen of tweeters gaan, om over 't kloppen, tikken, of met de nagel bewerken van apparatuur nog maar niet te spreken. Dat zie ik dus niet bij zelfbouwers, alleen bij de zgn. geintresseerden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik kan me herinneren dat sander al zijn woofs heeft vervangen nadat er een (of meer) waren beschadigd door zeer nieuwsgierige vingers. Buitengewoon vervelend! Als die persoon dat even had gemeld dan had de WA dit kunnen dekken. Nu heeft ie het zelf moeten betalen. Is trouwens ook een van de regels van de Breda-dagen.

Ik denk dat dit forum best kan dienen als overleg-orgaan voor het organiseren van de DDIY2008. Dit zou mogelijk met een aparte status kunnen gaan voor de organisatoren zouden jullie van de andere bezoekers los willen kunnen overleggen. Leuker voor iedereen is als het, zoals het in een heus forum betaamd, iedereen mee kan lezen en denken.

Overigens, ik ben BUITENGEWOON nieuwsgierig naar die duitse creatie's. Ik heb deze altijd eens willen horen......

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ook ik kom wel eens op grote shows, alleen de laatste twee jaar niet meer, maar niet zelden zie ik dan vingers richting conussen of tweeters gaan, om over 't kloppen, tikken, of met de nagel bewerken van apparatuur nog maar niet te spreken. Dat zie ik dus niet bij zelfbouwers, alleen bij de zgn. geintresseerden.
Erg vervelend dat je woofers in Zuthpen gesneuveld zijn!

Dat fenomeen is me bekend. Erg vervelend. Mijn ervaring is dat het juist de mensen met "verstand van zaken" zijn die overal aan "mogen" zitten.

Aan een versterkervolumeknop draaien met een bordje erop touch and buy, mag namelijk wel als je het doet om te kijken of het een stapppenschakelaar is. Dan heb je er verstand van en geldt het bordje niet meer namelijk.

Over het publiek dat we buiten willen houden zijn we het volgens mij allemaal wel eens. Jammer dat we in nl alleen de VADshow hebben ter vergelijk. Belgische beurzen zijn compleet anders.

@ Wowly. Ik zou het ook graag organiseren met een viertal mensen. Geheel democratisch op het forum gaat wat onhandig worden. Ik wil helpen een beurs te organiseren, niet een discussie.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Roland schreef:
Ik wil helpen een beurs te organiseren, niet een discussie.
Haha, dat was precies de strekking van mijn mededeling aan mijn collegabestuursleden van een studentenorkest, toen ze een aanvulling op mijn toelichting op mijn uitbreiding van mijn definitieve voorstel wilden. Let wel, het gaat om een klusje van een paar avonden, op een project dat al anderhalf jaar loopt.

Ik merk dat sommige dingen goed zijn om voor discussie op basis van voorkeur open te stellen en andere dingen beter in kleine kring, op grond van fysieke/planmatige beperkingen te beslissen. Zo te lezen heb je daar ideeën over en ervaring mee, dus dat komt goed.

Eind januari (of iets eerder) kom ik weer beschikbaar voor bestuurlijke/organisatorische activiteiten. Eventueel kun je via PB een beroep op me doen, mocht het nodig zijn.
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Bericht door blu_line »

Inmiddels probeer ik contact te krigen met Roland en heb HJ een PM gestuurd.

Let wel, deze DIY dag organiseren is een hobby !

Ik zit moeilijk in mijn tijd vanwege verbouwing en aanstaande geboorte van de 2de. Andere zaken komen daardoor op een 2de plaats.

Een beetje begrip daarvoor aub !


ST
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha, feel the pressure! :D

Ik ken het, mijn 3e zoon is zojuist geboren, mijn schoonmoeder afgelopen zomer overleden en een anderen baan gekregen. Toch was Breda III organiseren een welkome afwisseling.

Ik denk dat je aan HJ en Roland goede mede-organisatoren zult hebben, zodat de druk er bij jou weer wat afgaat en het wat leuker wordt.

Succes heren!

Jan
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

--- off-topic: hahaha, en jullie denken dat kleine kinderen tijdrovend zijn?
wacht maar tot ze groot zijn, dan ga je pas tijd tekort komen :twisted: on-topic ---

Ik wil wel meehelpen, maar door accuut tijdsgebrek zie ik daar geen mogelijkheid in.
We proberen wel de Concave's klaar te hebben natuurlijk, tenminte als RJ die bol voor mekaar krijgt :roll:

Ed.
Gebruikersavatar
BernHardN
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 14:25
Locatie: Meppel

Bericht door BernHardN »

Maar,..... als niemand meer tijd heeft Komt er dan nog wel een DDIY :?:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

asterduc schreef:
--- off-topic: hahaha, en jullie denken dat kleine kinderen tijdrovend zijn?
wacht maar tot ze groot zijn, dan ga je pas tijd tekort komen :twisted: on-topic ---
Maak je niet ongerust Wowly, Ed heeft (vermoed ik) alleen maar dochters .... dat geeft idd alleen maar kopzorgen. Ik heb ook 3 zoons: alle tijd voor audio, bootjes, vrienden en werk.

Ontopic;
Ik zit niet meer op grootschalige beurzen te wachten. Zutphen was voor mij al bijna te groot. Ga ook al jaren niet meer naar de Hiswa .... is niet voor watersporters maar voor verveelde snobisten.

Het relatief kleinschalige van Beetsterzwaag vind ik wel prettig.
Almelo dreigt ook een vast punt te worden en Breda is het al.
Mist nog een jaarlijkse bijeenkomst in het westen.

En willen jullie groter, ga je gang, ik kom niet.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

ovni schreef:
En willen jullie groter, ga je gang, ik kom niet.
Ok, duidelijk ende constructief, petje af. Vooralsnog is het nog niet gelukt om een vergaderdatum voor ddiy 2008 af te spreken. Zon vaart zal het dus niet lopen.

Groet Roland
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

:!: ik wil er wel energie in steken
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

We zijn weer begonnen om de DDIY op te pakken. We denken dat het in maart of april 2009 gaat plaatsvinden. We zijn hard op zoek naar een locatie in Utrecht of ergens anders centraal in het land. Vandaar onze vraag. Wie weet er een mooie locatie? Die plus of minus aan onderstaande eisen voldoet?
Wij zijn op zoek naar een accomodatie met de volgende eigenschappen:
- Plenaire zaal met presentatieapparatuur waarin 150-200 mensen kunnen plaatsnemen
- Een viertal kleinere ruimtes waarin een gezelschap van ongeveer 30-40 mensen kan plaatsnemen (theateropstelling), en voldoende ruimte voor het opstellen van apparatuur. In deze zalen hoeft geen apparatuur aanwezig te zijn, anders dan stroomvoorziening en verlengsnoeren.
- Afhankelijk van het aantal inschrijvingen eventueel een extra demonstratiezaal waarin bijvoorbeeld 50-60 personen zouden kunnen plaatsnemen.
- Een soort algemene ruimte/forum oid, met gelegenheid tot het drinken van koffie en het plaatsen van standjes van onze sponsoren.
- Aangezien het om betalende gasten gaat, een soort-van entree/receptie
- Eventueel afsluitbare opslagruimte voor apparatuur
Groet Roland
Gebruikersavatar
BernHardN
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 14:25
Locatie: Meppel

Bericht door BernHardN »

:lol: mooi,
komt hier een apart draadje over of blijft het in dit topic?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Prima plek hier toch?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Roland schreef:
Prima plek hier toch?
Nou nee, dit draadje gaat over het jaar 2007. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”