Ik ben in het bezit van een paar Scan Speak Events. Dit zijn transmission lines van Scan Speak met de volgende units: de 18W-8535 en de D-2905/9300.
Na ruim 10 jaar wil ik deze luidsprekers gaan updaten. Ik heb begrepen dat je een verbetering krijgt met de 9500 en de 9700 van Scan Speak.
Nu is er echter ook een power buy actief voor de Bohlender Graebener Neo3-PDR Planar Tweeter w/Back Cup. Dit lijkt mij met de huidige 18W-8535 wel een mooie combinatie.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Graag ook adviezen waar ik op moet letten als ik de Events hiermee om ga bouwen.
Groet, André
Aanpassen Scan Speak Event
Moderator: Beheerdersteam
-
Musiclover
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 28 dec 2007, 16:31
- Locatie: Tiel
Ik luister nu naar een dayton met Seas H1212 tweeter monitor. De H1212 komt wb klank erg in de buurt van de Accuton C12 en de Neo. Hij zit er een beetje tussenin.
Hij kost maar 30 euro en je zal ervan versteld staan! Metingen laten ook zien dat hij enorm goed is. Ik heb hem naast de 9700 gehoord en vond beide tweeters gelijkwaardig.
Zal je echter ook met een ander filter aan de haal moeten voor je hoog!
mvg,
Martijn
Hij kost maar 30 euro en je zal ervan versteld staan! Metingen laten ook zien dat hij enorm goed is. Ik heb hem naast de 9700 gehoord en vond beide tweeters gelijkwaardig.
Zal je echter ook met een ander filter aan de haal moeten voor je hoog!
mvg,
Martijn
-
Musiclover
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 28 dec 2007, 16:31
- Locatie: Tiel
Bedankt voor de antwoorden. De reden dat ik het vraag is dat ik gehoord heb dat door het vervangen van de 9300 met een 9500 of 9700 de luidspreker een klasse beter zou gaan klinken.
Waarom ik de NEO als alternatief heb genoemd is dat ik wel nieuwsgierig daar naar ben. Ook door de powerbuy die nu loopt.
Een andere reden is dat ik merk dat mijn vingers weer een beetje beginnen te jeuken om wat te gaan doen, en dit leek mij wel een leuk klusje.
Het ontwerp van Montana lijkt mij wel leuk en betaalbaar voor mijn studeerruimte. Staat die hier ergens op het forum?
Groet, André
Waarom ik de NEO als alternatief heb genoemd is dat ik wel nieuwsgierig daar naar ben. Ook door de powerbuy die nu loopt.
Een andere reden is dat ik merk dat mijn vingers weer een beetje beginnen te jeuken om wat te gaan doen, en dit leek mij wel een leuk klusje.
Het ontwerp van Montana lijkt mij wel leuk en betaalbaar voor mijn studeerruimte. Staat die hier ergens op het forum?
Groet, André
Is inderdaad niet duur, hoewel dayton meestal wat lastiger te krijgen is. Goed alternatief is de Peerless HDS Nomex 168. Die zal een fractie beter zijn, maar de dayton was voor mij goedkoper(2ehands).
Het staat hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5190
Ik ben nu aan het fine tunen en als dat naar mijn zin is post ik wel een filter. Hij klinkt iig heel erg volwassen!
Het staat hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5190
Ik ben nu aan het fine tunen en als dat naar mijn zin is post ik wel een filter. Hij klinkt iig heel erg volwassen!
