Plate Amp ervaringen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Tommy

Plate Amp ervaringen

Bericht door Tommy »

Er is veel te koop op het gebied van plate amps maar ik kan nergens een centraal punt met informatie over de verschillende producten vinden. Die maak ik dus bij deze zelf aan.

Fabrikanten die ik tot nu toe ken:

Hypex
Nederlandse fabrikant bekend van de versterkers op basis van UcD technologie. Specifiek voor subwoofers zijn er de DS 1.2 / 2.0 /4.0. Producten zijn verkrijgbaar bij vrijwel alle zelfbouw-winkels in nederland alsmede een aantal websites.

OmnesAudio
Duitse fabrikant die een plate amp op basis van een UcD400 (Hypex) heeft maar dan met parametrische EQ. Producten zijn verkrijgbaar via de zelfbouw winkels die OmnesAudio in het assortiment hebben alsmede rechtstreeks bij de importeur.

Sitronik
Ook duits, maakt plate amp's met parametrische EQ. Producten zijn alleen via de fabrikant zelf verkrijgbaar.

Conrad
Bekende electronica-gigant (winkels door heel europa). Heeft verschillende plate amp's in het assortiment waarvan de meesten niet heel interessant zijn. De laatste toevoeging is een 600W klasse D amp ontworpen door dhr. Thommessen. Deze amp heeft geen misselijke specs voor de prijs. Verkrijgbaar via de webshop van Conrad.

BK Electronics
Engelse electronica fabrikant die ook subwoofers bouwt. De plate amps zijn los verkrijgbaar via een nederlandse importeur.

Mivoc
Duitse fabrikant die momenteel 2 sub amps in het assortiment heeft.

Parts Express
Grote online electronicawinkel in de VS. Heeft Dayton en Bash versterkers. Levering is vlot ondanks dat het van ver moet komen.

Het zou leuk zijn als verschillende mensen hier hun ervaringen posten. Als er fabrikanten bij komen zal ik die in deze startpost zetten.
Laatst gewijzigd door Tommy op za 29 dec 2007, 15:58, 4 keer totaal gewijzigd.
StevenW

Bericht door StevenW »

Intertechnik.de en partsexpress.com zijn slechts enkele voorbeelden van buitenlandse winkels waar erg veel te vinden valt. Ga daar ook maar eens kijken.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Interessant draadje, als je de begintopic een beetje up to dat houd wil ik (in overleg met de anderen moderators) het wel sticky maken.

btw, welke amp is nu precies van thommessen. Ik heb een echte 2.0 van thommesen war ik zeer tevreden over ben. Kan alleen niet vinden welke nu van hem is.

Wowly
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Ik ben mij ook wat aan het orienteren voor een plate amp voor mijn nieuwe subwoofer. Ook kwam ik in deze zoektocht de BK audio plate amps tegen. Veel vermogen voor een redelijke prijs. (Pond x 1.436 en 2 tientjes voor versturen). Helaas is er weinig tot niets te vinden op het internet over deze blokken.

Verder vind ik de OmnesAudio erg mooi, maar persoonlijk vind ik die te duur voor wat je ervoor krijgt.

Verder levert parts-express ook nog de orginele BASH amps en Dayton amps. Bash vind ik ook interessant, alleen bij het 500 watt model staan er wat negatieve reviews op de site zelf.[/url]
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mivoc heeft ook wel aardige ampjes en Detonation ook.
Tommy

Bericht door Tommy »

Wowly schreef:
Interessant draadje, als je de begintopic een beetje up to dat houd wil ik (in overleg met de anderen moderators) het wel sticky maken.

btw, welke amp is nu precies van thommessen. Ik heb een echte 2.0 van thommesen war ik zeer tevreden over ben. Kan alleen niet vinden welke nu van hem is.

Wowly
Ga ik doen! Thanks!

Voor wat betreft de Conrad/Thommessen versterker, hij is niet zo 1, 2, 3 te vinden op de site maar hij staat er wel. Doorlinken lukt niet maar het bestelnummer is 301766 - 89.
sevenup

Bericht door sevenup »

Tommy schreef:
Ga ik doen! Thanks!

Voor wat betreft de Conrad/Thommessen versterker, hij is niet zo 1, 2, 3 te vinden op de site maar hij staat er wel. Doorlinken lukt niet maar het bestelnummer is 301766 - 89.
Doorlinken kan tegenwoordig wel. Klik op de pagina van de versterker op "Directe link", en die link kun je wel gebruiken...

http://www.conrad.nl/goto/?product=301766
Tommy

Bericht door Tommy »

Net even gekeken naar de verschillende versterkers met DSP.

De DSP software die wordt gebruikt door Sitronik en OmnesAudio is vrijwel identiek (vormgeving is ietsje anders). Software is te downloaden bij de respectievelijke fabrikanten.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
Thommessen (ik heb er zelf ook een stel van, top spul) is helaas niet meer nieuw te krijgen, de beste man is er mee gestopt. hij ontwerpt nu voor anderen, o.a. een aantal van de PA amps van Conrad zijn van zijn hand
Tommy

Bericht door Tommy »

Henkjan schreef:
Wowly schreef:
Thommessen (ik heb er zelf ook een stel van, top spul) is helaas niet meer nieuw te krijgen, de beste man is er mee gestopt. hij ontwerpt nu voor anderen, o.a. een aantal van de PA amps van Conrad zijn van zijn hand
En, naar wordt gezegd, de 600W plate-amp die ik eerder noemde.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

iemand die de built-quality van de conrad kan beoordelen? want ook dat was erg goed van de Thommessen
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Daar ben ik ook wel beniewd naar, hij is aardig goedkoper dan de Hypex en op papier heeft hij meer vermogen. Zijn bijde Klasse-D versterkers.

Heb je ook een bron van dat de conrad ds 500 versterker is gebouwd door Thomessen ?

Ik vind het trouwens wel wat gemeen van Conrad, ze noemen het een 600 watt versterker omdat het maximale electericiteits verbruik 600 watt is. Het vermogen dat maximaal kan worden geleverd is 500 watt op 4 ohm en 340 watt bij 8 ohm. De frekwentie response zit op 25 tot 160 hertz. Persoonlijk vind ik de 25 hertz aardig aan de hoge kant.

Welke amp ik ook erg mooi vind is deze:
http://www.edesignaudio.com/edv2/produc ... cts_id=500
Alleen het schijnt dat er behoorlijke verzendkosten worden gerekend (groupbuy anyone ?)

OAudio heeft ook mooie versterkers, het 500 watt model heb je al voor rond de 260 euro in huis.

Zelf zit ik wel te twijfelen, de OAudio is een AB versterker met BASH technoologie die ervoor zorgt dat hij wat beter met de energie omspringt. Een Hypex is een Klasse-D, persoonlijk vind ik deze mooier aangezien deze versterkers gewoon efficienter zijn.
Tommy

Bericht door Tommy »

Fokko schreef:
Heb je ook een bron van dat de conrad ds 500 versterker is gebouwd door Thomessen ?
Ik heb niet echt een bron. In dit topic is het onderwerp behandeld.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Anders dhr Thommessen zelf eens mailen ?
Porcino

Bericht door Porcino »

Indien het niet om sub amps gaat, maar fullrange:

De Bryston PowerPacks vind ik super interessant. Helaas ook duur:

http://www.bryston.ca/pp300sst_m.html

Afbeelding

Erg leuk met de B10-SUB crossover:

http://www.bryston.ca/10b_m.html

Afbeelding
Godtoh

Bericht door Godtoh »

http://www.oaudio.com/500W_SUBAMP.html
Die heb ik maar eens geimporteerd via de site.
500watt bashamp met parametrische equalizer en een boost functie.

Het enige wat aan deze amp iets warm wordt is z'n voeding :D
Hij heeft ook wel een nette controle over mijn SVS dB12.3 voor zover ik het kon testen.
sevenup

Bericht door sevenup »

Zag in de Skytronic gids deze nog staan. Zelfde als de kleine Mivoc, kleine conrad etc. Volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek in china met een ander stickertje erop.

Goedkoper heb ik niet kunnen vinden :D

http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=170.992

Afbeelding
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Goedkoper niet, maar ik zou niet graag zo'n XXL amp aan een CSS hangen.
Persoonlijk zou ik denk ik voor de Hypex DS 8.0 gaan denk ik.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

En wat zou de goedkoopste zijn met faseregelaar? 60 euro is niet veel voor en dergelijk apparaat! een goede speol voor het laag kost algauw 20 euro......en da's dan een passieve component.

ben benieuwd wat de amp van caps and coils gaat kosten. als die een dergelijk amp/prijsrange gaan aanbieden gaat het hard, let op mijn woorden!

Jan
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Fokko schreef:
Goedkoper niet, maar ik zou niet graag zo'n XXL amp aan een CSS hangen.
Persoonlijk zou ik denk ik voor de Hypex DS 8.0 gaan denk ik.
even een heel simpele reactie mijnerzijds; in wat voor opzichten zou zo'n goedkope plate-amp achterlopen op een Hypex-module in een kleine gesloten sub die alleen voor wat laagondersteuning bij muziek moet zorgen? Waarin merk je het verschil als je geen oorverdovende volumes nodig hebt?
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Als de voeding van de versterker te licht geeft dan kan het zijn dat de versterker niet genoeg controle heeft over de luidspreker. Het is niets voor niets dat je vaak (zwaar) overbemeten versterkers ziet bij subwoofers.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Fokko schreef:
Als de voeding van de versterker te licht geeft dan kan het zijn dat de versterker niet genoeg controle heeft over de luidspreker. Het is niets voor niets dat je vaak (zwaar) overbemeten versterkers ziet bij subwoofers.
Dat principe snap ik met grotere woofers in een demanding set-up, maar gaat dat ook op als je een 8 of 10 inch subje in een gesloten behuizing hebt die op huiskamermuziekniveau meedraait?
Niet dat ik het niet geloof, maar had in mijn hoofd om ooit een dergelijk klein subje te gaan maken met een niet al te dure amp, vandaar dat ik er even op doorvraag...
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Oh! Mijn excuses ;)

Ik meende dat we in het CSS topic zaten :)
Voor een 8, 10 inch zal zo'n versterker prima voldoen. Toch ziou ik liever een mivoc halen dan een XXL versterker.
sevenup

Bericht door sevenup »

Fokko schreef:
Oh! Mijn excuses ;)

Ik meende dat we in het CSS topic zaten :)
Voor een 8, 10 inch zal zo'n versterker prima voldoen. Toch ziou ik liever een mivoc halen dan een XXL versterker.
Ik heb zelf deze van conrad. Heb de mivoc ook al eens gezien. Precies hetzelfde als de mivoc van binnen, alleen heeft deze betere speaker connectoren.

Afbeelding
WMC

Bericht door WMC »

De XXL heb ik hier eentje spelen op een SVS PB12.2 woofer. Ik merk wel verschil met een Reckhorn van een vriend, maar hinderlijk is het niet. Het helpt natuurlijk wel dat de sub geassisteerd wordt door 2x 11 inch Eton op een Chord SPM800, dus heel hard hoeft hij nooit te werken.
Dus zeker als je gewoon een simpele sub erbij wilt voor het LFE kanaal is zo'n XXL voldoende als je niet te veel uit wilt geven.
Plaats reactie