Ringkern voor UCD400

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Swiss77
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 13:33
Locatie: Arnhem

Ringkern voor UCD400

Bericht door Swiss77 »

Onlangs heb ik voor nop een defecte PA-versterker in handen gekregen. In eerste instantie had de kast zelf mijn interesse voor een UCD project. Na het openschroeven kwam ik echter tot de ontdekking dat er een een flinke ringkern van 600VA bij +55v en -55v in zit. Is deze geschikt voor 2x UCD400 modules?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Nee, das een te hoog voltage...
Swiss77
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 13:33
Locatie: Arnhem

Bericht door Swiss77 »

oke, maar inmiddels heb ik gezien in de UCD400 manual dat het maximale voltage 65v is en minimaal 45v. Ik zou toch zeggen dat deze 55v perfect is.

Operating Conditions For Optimum Sonic Performance.
Connection Description Min Max
V+ 1) Positive supply voltage + 45V + 65V
V- 1) Negative supply voltage - 45V - 65V

Of gaan ze hier soms uit van een gelijkgerichte spanning?
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Jep, er staat hier duidelijk los een positief en een negatief voltage vermeld, dus het gaat om gelijkspanning.
Nu vraag ik me alleen af: wat heb je precies aan die trafo gemeten? Is het een "2x55V trafo"? (je hebt het in je OP namelijk over een trafo van +55 en -55 Volt). Dan is het wisselspanning/-stroom. Als je op de condensatoren hebt gemeten, dan is het gelijkspanning/-stroom.
In het laatste geval is hij wel geschikt, in het eerste niet, want dan kom je op ongeveer 76 Volt.
Aan de andere kant: de 55V waar je het over hebt komt ook aardig overeen met de gelijkspanning van een 2x40V trafo gelijkgericht.... En 2x40V is een gangbare spanning voor een ringkern.
Swiss77
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 13:33
Locatie: Arnhem

Bericht door Swiss77 »

Nu is het mij duidelijk. Ik heb nog nergens gemeten maar de sticker op de trafo zegt 2x55V en 600VA. Er was even verwarring tussen wissel- en gelijkspanning.

55V x 1.4 = 78 Volt en dus te hoog voor een UCD400

Voor de UCD700 is ie perfect... Maar dat wordt een beetje te veel van het goede ;-)
Laatst gewijzigd door Swiss77 op za 29 dec 2007, 1:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Voor de UcD700 zou het prima gaan........ :shock: 8)
Swiss77
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 13:33
Locatie: Arnhem

Bericht door Swiss77 »

KT88 schreef:
Voor de UcD700 zou het prima gaan........ :shock: 8)
Het zelfde idee op het zelfde moment. LOL
Plaats reactie