Ringkern voor UCD400
Moderator: Beheerdersteam
Ringkern voor UCD400
Onlangs heb ik voor nop een defecte PA-versterker in handen gekregen. In eerste instantie had de kast zelf mijn interesse voor een UCD project. Na het openschroeven kwam ik echter tot de ontdekking dat er een een flinke ringkern van 600VA bij +55v en -55v in zit. Is deze geschikt voor 2x UCD400 modules?
oke, maar inmiddels heb ik gezien in de UCD400 manual dat het maximale voltage 65v is en minimaal 45v. Ik zou toch zeggen dat deze 55v perfect is.
Operating Conditions For Optimum Sonic Performance.
Connection Description Min Max
V+ 1) Positive supply voltage + 45V + 65V
V- 1) Negative supply voltage - 45V - 65V
Of gaan ze hier soms uit van een gelijkgerichte spanning?
Operating Conditions For Optimum Sonic Performance.
Connection Description Min Max
V+ 1) Positive supply voltage + 45V + 65V
V- 1) Negative supply voltage - 45V - 65V
Of gaan ze hier soms uit van een gelijkgerichte spanning?
Jep, er staat hier duidelijk los een positief en een negatief voltage vermeld, dus het gaat om gelijkspanning.
Nu vraag ik me alleen af: wat heb je precies aan die trafo gemeten? Is het een "2x55V trafo"? (je hebt het in je OP namelijk over een trafo van +55 en -55 Volt). Dan is het wisselspanning/-stroom. Als je op de condensatoren hebt gemeten, dan is het gelijkspanning/-stroom.
In het laatste geval is hij wel geschikt, in het eerste niet, want dan kom je op ongeveer 76 Volt.
Aan de andere kant: de 55V waar je het over hebt komt ook aardig overeen met de gelijkspanning van een 2x40V trafo gelijkgericht.... En 2x40V is een gangbare spanning voor een ringkern.
Nu vraag ik me alleen af: wat heb je precies aan die trafo gemeten? Is het een "2x55V trafo"? (je hebt het in je OP namelijk over een trafo van +55 en -55 Volt). Dan is het wisselspanning/-stroom. Als je op de condensatoren hebt gemeten, dan is het gelijkspanning/-stroom.
In het laatste geval is hij wel geschikt, in het eerste niet, want dan kom je op ongeveer 76 Volt.
Aan de andere kant: de 55V waar je het over hebt komt ook aardig overeen met de gelijkspanning van een 2x40V trafo gelijkgericht.... En 2x40V is een gangbare spanning voor een ringkern.
Nu is het mij duidelijk. Ik heb nog nergens gemeten maar de sticker op de trafo zegt 2x55V en 600VA. Er was even verwarring tussen wissel- en gelijkspanning.
55V x 1.4 = 78 Volt en dus te hoog voor een UCD400
Voor de UCD700 is ie perfect... Maar dat wordt een beetje te veel van het goede
55V x 1.4 = 78 Volt en dus te hoog voor een UCD400
Voor de UCD700 is ie perfect... Maar dat wordt een beetje te veel van het goede
Laatst gewijzigd door Swiss77 op za 29 dec 2007, 1:20, 1 keer totaal gewijzigd.
