DIY Video Selector

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
StevenW

DIY Video Selector

Bericht door StevenW »

Ik ga een heel eenvoudig kastje maken, waarmee ik 3 video-signalen eenvoudig kan schakelen. Geluid hoeft niet geschakeld te worden, omdat deze rechtstreeks naar de versterker gaan.

Het kastje:

Afbeelding

De aansluitingen:

Afbeelding

Aan de achterzijde komen 4 van deze cinch-bussen. Drie ingangen en één uitgang. Aan de voorzijde een eenvoudige schakelaar. Kind kan de was doen lijkt me...

Mijn vraag: Kan ik alle "grounds" direct met elkaar verbinden en alleen de "signals" schakelen?
sevenup

Re: DIY Video Selector

Bericht door sevenup »

thefinlux schreef:
Mijn vraag: Kan ik alle "grounds" direct met elkaar verbinden en alleen de "signals" schakelen?
Kan wel, maar wel kans op aardingsproblemen.

Ik zou het niet doen. Om aardingsproblemen te voorkomen kun je een 3x2 schakelaar nemen en ook de aarde meeschakelen. Dan zit altijd alleen de aarde van het geschakelde kanaal aan het circuit erachter.
StevenW

Bericht door StevenW »

Dank je voor je reactie. Ik zie niet hoe ik met één 3x2 schakelaar de boel kan schakelen. Kan je me dit uitleggen?

Dan nog een vraag. Is het belangrijk om afgeschermde kabeltjes te gebruiken in het kastje? Het kastje is van kunststof en de bedrading is hooguit 10 cm. lang.
sevenup

Bericht door sevenup »

Ik bedoel een schakelaar die 3 keer een setje van 2 kontakten naar 2 uitgangskontakten kan schakelen. Kabels zou ik wel afgeschermd nemen. Liefst 75 Ohm coax, die is ook in dunne uitvoering te krijgen. Komt de kwaliteit ten goede (minder overspraak en storing van buitenaf )

ps. woon je in Hengelo overijssel of Gelderland?
StevenW

Bericht door StevenW »

sevenup schreef:
ps. woon je in Hengelo overijssel of Gelderland?
:wink: Zat ik ook al aan te denken. PM me even je tel.nr. zodat we een keer wat af kunnen spreken. Ik heb nog wel een aantal interessante DIY-dingetjes . Moet ik nu nog zeggen dat het dus Overijssel is? :wink:

Dit heb ik zojuist gekocht:

Afbeelding

En zo ziet het schema er dan uit:

Afbeelding

Van meerdere mensen heb ik inmiddels het advies gekregen om ook in het kastje afgeschermde kabels te gebruiken. Dat ga ik dan ook doen en gebruik hiervoor de alom bekende Tasker RGB75 (daar heb ik nog 10 meter van liggen...).

Bedankt voor je hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”