Dat begrijp ik, maar het is kiezen tussen twee " kwaaie? " dingen. Een poort aan de achterkant ben ik zelf geen liefhebber van. Zit ook met de positie van de boxen in de kamer. En een netjes afgewerkte poort aan de voorkant heb ik nog nooit storend gevonden.
Sinds gisteren zit ik met het idee te spelen om de poort anders te positioneren. Zoals je op volgende snel aangepaste bouwtekeningen kan zien:
Dat gaat niet werken. Het effect zal gelijk blijven met een standaard poort aan de achterzijde. De oorzaak van een verhoging in het laag bij een luidspreker in de hoek is dat het laag niet meer bolvormig maar half-bolvormig wordt afgestraald. De energie per m2 wordt dan verdubbeld.
Ik ga zien wat het geeft dan. als het tegen valt tja jammer. Mdf is de kost nu ook weer niet.
Als de kost van MDF toch zo geen rol speelt kun je mss een passive woofer gebruiken die je aan de voorkant plaatst.Ik ken iemand die hiermee toch wel wat ervaring heeft.
Sinds gisteren zit ik met het idee te spelen om de poort anders te positioneren. Zoals je op volgende snel aangepaste bouwtekeningen kan zien:
Dat gaat niet werken. Het effect zal gelijk blijven met een standaard poort aan de achterzijde. De oorzaak van een verhoging in het laag bij een luidspreker in de hoek is dat het laag niet meer bolvormig maar half-bolvormig wordt afgestraald. De energie per m2 wordt dan verdubbeld.
Alweer bijgeleerd. Ik dacht dit eigenlijk te voorkomen door de hoekgroter dan 45° te maken. But I get your point. Misschien de poort toch maar aan de voorzijde steken dan. Alleen jammer dat ik hem dan niet laag in de voet kan steken.
Alweer bijgeleerd. Ik dacht dit eigenlijk te voorkomen door de hoekgroter dan 45° te maken. But I get your point. Misschien de poort toch maar aan de voorzijde steken dan. Alleen jammer dat ik hem dan niet laag in de voet kan steken.
Tja .... zou zeggen bouw een M(ass) L(oad) TL
Heb je ook geen sub nodig lijkt mij..
breedte van de kast wel gelijk houden !!!
Alle componenten zijn besteld. Tegen dat ik ze ontvang zal ik een topic starten bij het showcase subforum. Ik veronderstel dat ik daar ook verder kan met verdere vragen.