Voodooless - LTP - dipool, 3-weg vloerstaanders SLS,HDS,NEO

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Een tijd lang te druk gehad met andere dingen. Komende tijd zal dat nog wel even zo blijven. Heel langzaam gaat het echter wel verder hoor ;)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Even een kleine update. Nouja, update... er is nog niet veel gebeurt in de tussentijd eigenlijk.

Ik ben er wel weer over aan het denken om toch maar weer actief te gaan ;) Ik wacht nog in spanning af op de nieuwe DSP module van groundsound, waarvan met kerst een plaatje te zien zal zijn op DIYaudio :) Wanneer het ding echt te koop zal zijn is helaas nog onduidelijk. Maar met 8 kanaals DSP, SPDIF en ook volume control zal dit een zeer leuk ding gaan worden, en dus het wachten zeker wel waard. Voor amps heb ik nog wel wat gainclones liggen die ik kan gebruiken voorlopig (naast mijn UcD), maar dat is voor latere zorg...

Anyway, in de tussentijd had ik het plan gevat om nog iets te doen met de HDS180's en HDS tweeters die ik over, en daar ga ik nu dus even mijn focus op verleggen. Dat doe ik echter even in een los topic, voorkomt verwarring ;)
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Wacht dan maar gelijk tot eind 2008. Dan wordt de B&G Neo10 leverbaar voor de DIY markt. Samen met een Neo3 betekent dat 250 - 20khz uniform dipole (zie laatste Hobbyhifi). Het laag van Montana er bij en je bent helemaal klaar! 8) :wink:
NurEinTier
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 17:18

Bericht door NurEinTier »

Voor diegene die ze niet kent (ik bv)>
http://groundsound.com

Dat de B&G Neo10 toch leverbaar wordt voor de DIY markt is goed nieuws.
Hobbyhifi heb ik niet, ik neem aan dat er geen prijs bij stond?
Als ik zo naar de proraum kit kijk>
http://www.audax-speaker.de/index.php?s ... details=10
ben ik bang dat het niet goedkoop gaat worden.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

NurEinTier schreef:
Voor diegene die ze niet kent (ik bv)>
http://groundsound.com

Dat de B&G Neo10 toch leverbaar wordt voor de DIY markt is goed nieuws.
Hobbyhifi heb ik niet, ik neem aan dat er geen prijs bij stond?
Als ik zo naar de proraum kit kijk>
http://www.audax-speaker.de/index.php?s ... details=10
ben ik bang dat het niet goedkoop gaat worden.
De Groundsound gebruik ik al. :)

De Neo10 zal ook niet extreem duur worden, de complete Proraum kit is 1000 euro (Neo3, Neo10, 2 Ushers en filter onderdelen). Kijkende naar b.v. de RD40 (450 dollar) en de Neo8 (65 dollar). Gok ik iets van 100 - 200 dollar per stuk. Toezegging is dat hij eind 2008 of begin 2009 leverbaar wordt.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Neo10 zou zeker leuk zijn ja, maar de HDS180 gaat ook prima werken. Bovendien wordt het geheel met de Neo10 wel erg hoog, in ieder geval, de positie van de tweeter.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik zit wel te denken als hij leverbaar wordt een Neo3 & Neo10 als top en de Tymphany LAT700 in een U-frame...... Mooie WAF! 8) (100 * 25 cm, met de U voor de LAT 25 cm diep). Hypex 700 op de LAT en de Neo's met 2 keer 180. Filter natuurlijk Groundsound.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

@Jeroenkv, misscien is het leuk even in het topic over de groundsound te reageren met wat gebruikservaringen?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Paul schreef:
@Jeroenkv, misscien is het leuk even in het topic over de groundsound te reageren met wat gebruikservaringen?
Daar ben ik zeker ook benieuwd naar :) Ik wil dan wel de opvolger hebben, maar indrukken zijn altijd welkom!

En LAT als dipool: nee dankje. Ik was nu niet echt erg entousiast gezien de tests die ik ervan gezien heb eigenlijk. Ik mooi vind ik ze al helemaa niet ;)
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

De LAT lijkt mij alleen handig om de baffle smal te houden. Verder heb ik geen idee hoe hij meet/klinkt etc.

Ik had al wat ervaringen met Groundsound gepost in mijn eigen draadje:
"Op dit moment speel ik met de Ciare woofer en de B&G Neo8PDR (crossing 4e orde op 600hz). De boel wordt aangestuurd met Hypex Ucd180HG modules en als filter de Groundsound DCN23.
.......
Digitaal filteren is werkelijk een openbaring. Units meten, delay gelijk zetten, target filtercurve zetten en frequentiecurves aanpassen. De Neo8PDR loopt nu ook rustig tot 20khz, omdat ik de piek op 12khz smal kan wegwerken (lukt analoog niet). En het mooiste is -->> updaten via USB in 1,5 seconden. Ideaal om allerlei settings uit te proberen en een optimale afstemming op de luisterruimte te krijgen.

De sub kan ik per kanaal integreren en door aanpassing van de delay helemaal goed krijgen (hoofspeakers wat vertragen). Ik snap nu ook de discussies over subs. Met een conventionele actieve module krijg 1 sub pas goed als hij naast de speakers staat, pas als je delay per kanaal kunt regelen wordt het anders (wel onder de 50hz blijven). Mono faseregeling is te beperkt."
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
De LAT lijkt mij alleen handig om de baffle smal te houden. Verder heb ik geen idee hoe hij meet/klinkt etc.
Jammer dan een smalle baffle minder bass gaat betekenen (of meer correctie ;) )
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

voodooless schreef:
JeroenKV schreef:
De LAT lijkt mij alleen handig om de baffle smal te houden. Verder heb ik geen idee hoe hij meet/klinkt etc.
Jammer dan een smalle baffle minder bass gaat betekenen (of meer correctie ;) )
Valt mee met een U-profiel en 700 watt te verstoken, maar eerst eens kijken wat de kwaliteit van de unit is! Welke testen heb jij gelezen?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Valt mee met een U-profiel en 700 watt te verstoken, maar eerst eens kijken wat de kwaliteit van de unit is! Welke testen heb jij gelezen?
Liever geen U profiel ;) In de HH heeft een test gestaan van een van de LAT's
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

voodooless schreef:
JeroenKV schreef:
Valt mee met een U-profiel en 700 watt te verstoken, maar eerst eens kijken wat de kwaliteit van de unit is! Welke testen heb jij gelezen?
Liever geen U profiel ;) In de HH heeft een test gestaan van een van de LAT's
Gelukkig heb ik een goede Ciare 15" voor het laag. Update ik gewoon in 2009 van de Neo8PDR naar een combi van de Neo10 & Neo3PDR (Overnamepunten 300hz en 3000hz, alleen nog even een Hypex 400 er bij). Tot dan ga ik het wel uithouden met mijn huidige opzet! 8)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ondertussen weet ik wat meer over de nieuwe groundsound module.

Pics zijn hier te vinden :)

Er is een gebalanceerde input, en er is ook een SPDIF input aanwezig. De DSP is wat krachtiger dan de oude versie. Verder zijn er 8 outputs, meer dan zat voor een 4-weg systeem, of een 3-weg met twee subs ;)

Er is ook een volume control ingebakken. Hiervoor wordt de CS3318 gebruikt. Ding is 8 kanaals, heeft een groot bereik en kleine stapjes.

De DAC's zijn PCM1798's van Ti :)

Hij zal ergens in de lente te koop zijn 8)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”