mooi oranje is niet lelijk :-)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Het probleem dat jij hebt heeft niets te maken met de gebeurtenissen na het spuiten. Dit heeft puur te maken met de voorbereiding voor het spuiten. Niet goed ontvet, vreemde stoffen of gassen in de lucht, spuiter misschien aftershave op of zo... Ik heb de foto´s aan mijn schoonvader laten zien en die kwam met die conclusie. Hoe hij dat weet? Hij spuit pas een jaar of 35 complete auto´s en sinds een jaar of 2 ook kunststof onderdelen . :D

Stofjes krijg je er goed uitgepolijst, mits ze niet té diep in de lak zitten. De plekken die niet goed zijn (de scheurtjes) zou je eventueel kunnen laten wegwerken door het te laten spotten. Dit moet echter gebeuren door een spuiter die dit al vaker gedaan heeft. Hij kan dan een klein plekje bijspuiten. Doordat je lak nog redelijk vers is, vloeit ie ook mooi uit als het opnieuw gespoten is. Misschien kun je ermee terug gaan en ze op hun fouten wijzen. Ik weet echter niet wie de uiteindelijke voorbereiding voor het spuiten gedaan heeft.

Succes in elk geval.

Groeten,
Mischa
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

a-ha... ik had ze zelf geschuurd (en een klein plekje hier en daar geplamuurd) en de rest heeft de spuiter gedaan...

over de oorzaak van de scheurtjes: is het dan toeval dat die precies op de plek zitten waar de 2 stukken MDF op elkaar zitten?
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Ik heb mijn Seas monitor nog ouderwets haaks op elkaar verlijmd en het schuurwerk zelf gedaan.De spuiter heeft ze toen in de grondlak gespoten waarna ik weer het schuurwerk heb gedaan.Hierna zijn ze gespoten en echt,kan nergens stof of fouten in de lak ontdekken.Ook zijn er nergens naden teruggekomen :D
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Henkjan schreef:
over de oorzaak van de scheurtjes: is het dan toeval dat die precies op de plek zitten waar de 2 stukken MDF op elkaar zitten?
Het kan zijn dat de plamuur nog niet helemaal uitgewerkt was (dit kan erg lang duren) en daarmee kan er nog lucht uitkomen. Ook kan het nog zijn dat er vluchtige lijmresten zijn vrijgekomen. Het kan zeer vreemd lopen als je met lak werkt.

Een simpel voorbeeld: In het productieproces (in de lakstraat) van een oorspronkelijk NL autofabrikant in het zuiden des lands bleken er fouten (kraters) in de lak te zitten. Uiteindelijk bleek dat dit kwam door de deodorant of haarlak die de mensen gebruikten die daar rondliepen. Kom daar maar eens achter. :shock: Dit is momenteel overigens nog altijd de meest geavanceerde lakstraat ter wereld ! (voor wie het interesseerd)

Groeten,
Mischa
gerhard

kleur

Bericht door gerhard »

:lol: orangje kleur bent je een voetbal fan voor oranje
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

gelezen op het internet:

To the human eye, orange is a very hot color, so it gives the sensation of heat. Nevertheless, orange is not as aggressive as red. Orange increases oxygen supply to the brain, produces an invigorating effect, and stimulates mental activity. It is highly accepted among young people. As a citrus color, orange is associated with healthy food and stimulates appetite. Orange is the color of fall and harvest. In heraldry, orange is symbolic of strength and endurance

Luidspreker en vitaminepil ineen!! :D

Kees
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Ik krijg een stevige jaren '70 flashback, .... bruin/beige/oranje .....
zo iets dus? even voor de juiste verwarming gezet
Bijlagen
Needle Oranje.jpg
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Weet je wat ik nou zo vreemd vind, je ziet direct dat het zo'n porsche oranje is...hoe kan je dat nou zo snel herkennen??? Zijn we zo gevoelig voor kleuren??? Het lijkt wel hoe ouder ik word hoe meer ik merk hoe mijn zintuigen onwaarschijnlijk goed ontwikkeld zijn. Mijn ogen kunnen veel meer dan alleen maar zwart op witte letters lezen....

Erg mooi nog steeds, dat oranje....

hmmmm (Wowly heeft een filosofische bui...)
Gesloten