Slechte kwaliteit speaker! wat te doen?
Moderator: Beheerdersteam
Slechte kwaliteit speaker! wat te doen?
Hallo,
Ik heb twee botsline BL 12-19 woofers gekregen en t blijkt dus,
na ze doorgemeten te hebben, dat het egt drie keer niks is voor hifi
Nou vroeg ik me af, wat het slimste is om te doen...
1) Kijken wat er nog te redden valt en er een geweldige kast omheen
knallen in de hoop dat het toch niet niks voorstelt
2) Prop ze in de meest willekeurige PA kast en laat ze maar barfen totdat
ze egt daadwerkelijk doorbranden
Een paar parameters:
Fs = 51,5
F1 = 39,2
F2 = 65,5
Qts = 0,843
Qes = 1,06997
Vas = 79,2
Rmax = 37,3
Grt Jeroen
Ik heb twee botsline BL 12-19 woofers gekregen en t blijkt dus,
na ze doorgemeten te hebben, dat het egt drie keer niks is voor hifi
Nou vroeg ik me af, wat het slimste is om te doen...
1) Kijken wat er nog te redden valt en er een geweldige kast omheen
knallen in de hoop dat het toch niet niks voorstelt
2) Prop ze in de meest willekeurige PA kast en laat ze maar barfen totdat
ze egt daadwerkelijk doorbranden
Een paar parameters:
Fs = 51,5
F1 = 39,2
F2 = 65,5
Qts = 0,843
Qes = 1,06997
Vas = 79,2
Rmax = 37,3
Grt Jeroen
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Die heb ik inderdaad ook nog gevolgd maar met de kritiek die er bijhovingtim schreef:Kan een glijbaantje niets zijn? In de showcase stond iets met conrad goedkope PA luidsprekers. Ik denk dat dit van ongeveer hetzelfde caliber is. Leuk glijbaan kastje opgebouwd uit spaanplaat en triplex denk ik dat je er nog wel iets leuks uit kan halen.
geleverd werd leek het me zeker voor mijn botslines een slecht idee
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
En gewoon bewaren voor als je een versterker gerepareerd hebt of net nieuw gebouwd hebt? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die versterkers maakt of repareert, die ze meteen maar op zijn boxen aansluit die hij met veel liefde en toewijding in elkaar gezet heeft...
Boem is dan een heleboel centjes.. en hoofdpijn..
Misschien nog een leuke toepassing die niets met hifi te maken heeft (net als de speakers zelf dus).. Haal het conus los en verbind de spreekspoel via een plankje en een draadeind aan het plaatwerk van je auto... Is het net of je radio heeeeel hard staat buiten..
Ook leuk voor onder je bioscoop-stoel... en dan de film earthquake onder het stof vandaan halen..
Kees
Boem is dan een heleboel centjes.. en hoofdpijn..
Misschien nog een leuke toepassing die niets met hifi te maken heeft (net als de speakers zelf dus).. Haal het conus los en verbind de spreekspoel via een plankje en een draadeind aan het plaatwerk van je auto... Is het net of je radio heeeeel hard staat buiten..
Ook leuk voor onder je bioscoop-stoel... en dan de film earthquake onder het stof vandaan halen..
Kees

