T-amp hoe en wat modificeren?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
nick.jong
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 0:52
Locatie: Heemskerk

T-amp hoe en wat modificeren?

Bericht door nick.jong »

Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?

Mvg Nick.
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.
nick.jong
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 0:52
Locatie: Heemskerk

Bericht door nick.jong »

[quote="Barry"]Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.[/quote]

Misschien een betere condensator of koeling voor de chip?
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Re: T-amp hoe en wat modificeren?

Bericht door dove »

nick.jong schreef:
Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?

Mvg Nick.
wat wil je bereiken ?

p.
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Bericht door Barry »

nick.jong schreef:
Barry schreef:
Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.
Misschien een betere condensator of koeling voor de chip?
Ik ben van mening dat wanneer je een commerciele versterker aanpast, je het gehele ontwerp van de versterker aantast. Andere condensatoren is zeker een optie, maar of het daadwerkelijk het gewenste resultaat geeft, is op z'n minst een persoonlijke kwestie.

De meest hoorbare winst zul je waarschijnlijk bereiken door een betere voeding te bouwen. Dit ding werkt standaard toch met een geschakelde adaptor? Of is dat een andere versie van de T-amp?

Meer koeling kan, maar zal effectief geen meerwaarde hebben. Tenzij de versterker nu te warm wordt.
nick.jong
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 okt 2005, 0:52
Locatie: Heemskerk

Bericht door nick.jong »

De adapter geeft 12V en 800mA, als de stroom toeneemt bv tot 1A, is dan de gevoeligheid van de versterker groter waardoor de volume niet zo ver open gedraaid hoeft te worden?

Of merk ik hier dan een geluidsverbetering op, bv subtieler met hoog en lage tonen?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Je versterker trekt zoveel stroom als hij nodig heeft, of je adapter nou 1A of 100A kan leveren.
Waarschijnlijk kan de bijgeleverde adapter gewoon genoeg stroom leveren en zal dat geen verbetering geven.
Het ontstoren van de voeding kan wel nut hebben.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Mischien helpt dit je verder? De T-amp wiki op diyaudio:

http://www.diyaudio.com/wiki/index.php? ... lification

Groet Roland
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: T-amp hoe en wat modificeren?

Bericht door sietse »

nick.jong schreef:
Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?

Mvg Nick.
Is het ook verstandig om es aan te geven welke T-amp, en waarom je die zou willen tweaken?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik zou ook eens kijken naar andere outputcaps. In de eerste t-amps zat echt niets bijzonders, en de nieuwere versies kregen dus iets mooiers. Ik zou eens kijken wat binnen je budget past en dan lekker gaan klooien.
Plaats reactie