Nu de keuze van tweeter,
Of de DT 99
Of de DT 107
Iemand ervaring met deze tweeters of recensies ?
Of reacties, of een mening?
Nogmaals, ik ben blij dat dit forum er is.
Moderator: Beheerdersteam
Ja, in een budget systeem zoals dit denk ik dat je met deze combi een beste keuze hebt gemaakt.Thora schreef:Vind je dit een goede combinatie woofer/tweeter?
De bekende dempingswatten (BAF) of de schapenwol uitvoering.Thora schreef:Welk dempingsmateriaal is aan te raden bij mijn project?
Zoiets:Thora schreef:Welke terminal zou je gebruiken?

Mijns inziens weinig. Ik zou 1,5 of 2,5 mm kabel nemen. Als je dat kleine stukje maakt van dure kabel hoor je niet, dus gewoon "normale" niet te dure kabel lijkt me prima hier. Eventueel kun je als je wilt verzilverde kabel gebruiken. Is niet zo gek veel duurder, maar is erg persoonlijk.Thora schreef:Wat heeft een kabel intern voor invloed?
Nee, WinISD berekend alleen de luchtmassa achter de speaker in een behuizing. De globale inhoud dus. Je zult zelf bracing/filter etc in de bouw moeten betrekken. Dus zeg WinISD rekent 10 liter uit, je speaker/bracing/filter is nog eens 1 liter. Kom je uit op een kast met een inhoud van 11 liter. Gelukkig is het een gesloten kast dus de inhoud is niet zo kritisch...Thora schreef:En houdt het programma win isd ook rekening met de plaatsing van het filter?