Ik ben de bouw begonnen van mij transmissie lijntjes,
met een klein buitenlands merkloos subwoofertje
Ik heb een tijdelijke luistertest gedaan, de kast hield k nog even met
lijmklemmen bij mekaar...
Het rendement is inderdaad vrij laag zoals vaak bij
transmissielijnen...
Maar wat er dan wel uitkomt klinkt zeker mooi
Leipe luidspreker Sub Transmissielijn
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb de lijn berekend aan de hand van het verhaal van Sietse,
ook heb ik meerdere boeken van de bibliotheek gelezen over verwante
onderwerpen.
Door zelf toen een excel sheet te maken met alle waardes die van
belang waren heb ik de lijn berekend
Het enige probleem was idd wel dat ik geen parameters van de driver had
Maar heb toen als fs=45 HZ genomen, wat voor een subunit zoals deze
zeer logisch is (dit heb ik vernomen van medeforumers)
Bovendien heb ik de kast ook zo onworpen dat, wanneer deze niet het
gewenste resultaat had, ik de lijn nog kon verlengen door een simpel
kastje bovenop
Het resultaat is echter meer dan gewenst, maar zoals ik al zei is het
rendement laag...
Voor een volgend project zou ik echter toch voor een betere unit met
meer vermogen en/of rendement gaan.
Grt Jeroen
ook heb ik meerdere boeken van de bibliotheek gelezen over verwante
onderwerpen.
Door zelf toen een excel sheet te maken met alle waardes die van
belang waren heb ik de lijn berekend
Het enige probleem was idd wel dat ik geen parameters van de driver had
Maar heb toen als fs=45 HZ genomen, wat voor een subunit zoals deze
zeer logisch is (dit heb ik vernomen van medeforumers)
Bovendien heb ik de kast ook zo onworpen dat, wanneer deze niet het
gewenste resultaat had, ik de lijn nog kon verlengen door een simpel
kastje bovenop
Het resultaat is echter meer dan gewenst, maar zoals ik al zei is het
rendement laag...
Voor een volgend project zou ik echter toch voor een betere unit met
meer vermogen en/of rendement gaan.
Grt Jeroen
woei, k ben in de weer geweest met plamuur
wat is dat een ********werk
plamuren en schuren en dan weer plamuren en dan weer schuren
maagoed k heb dan ook wel plamuur van 70 cent van de aldi gehaald
als je t ook maar n millimeter te dik aanbrengt zitten er na t opdrogen
al overal scheuren
daarentegen is het wel heel makkelijke bewerken, tis net krijt
maargoed : plaatje
wat is dat een ********werk
plamuren en schuren en dan weer plamuren en dan weer schuren
maagoed k heb dan ook wel plamuur van 70 cent van de aldi gehaald
als je t ook maar n millimeter te dik aanbrengt zitten er na t opdrogen
al overal scheuren
daarentegen is het wel heel makkelijke bewerken, tis net krijt
maargoed : plaatje
