buffer voor UCD

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Brommen door kabels is redelijk snel te vinden door ze simpel weg wat te bewegen of de print te verplaatsen.

Werkt bij mij iig wel :P
Paul

Bericht door Paul »

En, kun je al iets meer vertellen?

Dit is toch enkel een buffer waarop je een 'vaste' gain kunt instellen dmv de gekozen weerstanden?

Waarvoor dienen die Wima's?

* zie afbeelding

* (ik vermoed dat het iets van doen heeft met de voeding van de opamp optimaliseren?)
Bijlagen
txd_proto.jpg
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Die wima's zijn ontkoppeling van de voeding.

Verder ben ik nog het een en ander aan het uitzoeken over het ding. het zoemen is ondertussen opgelost: dat was namelijk de DECT telefoon. Uiteindelijk heb je daar in een metalen doos geen last meer van natuurlijk. Ik heb wel nog een redelijk forse 50Hz brom die ik niet echt kan plaatsen. Misschien is die ook wel van de volume regelaar... ik ga dat nog even uitzoeken.

De gain kun je inderdaad zelf instellen zoals je zelf wil. Staat allemaal netjes in de PDF.
cve

Bericht door cve »

Hoe is het nu met die Twisted Pear? Is het de moeite waard om daar eens mee te gaan experimenteren of gebruik je hem al niet meer?

Co
voodooless
Contacteer:

Die werkt prima, ware het niet dat ik enkele weken geleden een van de kanalen heb opgeblazen omdat perongeluk een contact van de gelijkrichter de print geraakt heeft :oops: . Dat zal me leren een brakke voeding te bouwen :roll:

Opampje vervangen ben ik nog niet aan toe gekomen.

Maar check eens het samenwerkingsproject van Sander Sassen en Jos van Eijndhoven, ik denk dat die zeker de moeite waard moet zijn.
cve

Bericht door cve »

Maar check eens het samenwerkingsproject van Sander Sassen en Jos van Eijndhoven, ik denk dat die zeker de moeite waard moet zijn.
Die staat bovenaan mijn lijstje 8) Alleen het volume gedeelte heb ik al en de printplaat heeft een behoorlijke afmeting. Althans om hem nog in mijn kast te kunnen krijgen..... Die Twisted Pear is redelijk simpel en de benodigde voedingsspanning heb ik nog over op mijn trafo's.

Co
voodooless
Contacteer:

Maareh, jou amp is toch al klaar? Wat moet je nog met een extra buffer? In jou geval is dat echt niet nodig lijkt me...
cve

Bericht door cve »

In jou geval is dat echt niet nodig lijkt me...
Klopt, maar ik wilde er toch een beetje mee gaan experimenteren om zelf te kunnen vaststellen wat er gebeurt. En om in te schatten of dat echt zinvol is ben ik er benieuwd naar jouw bevindingen. Maar hoe meer ik luister hoe meer ik tot de conclusie kom om de amp te laten zoals hij nu is. Ik stort me maar op de bouw van een cd speler. Eens kijken bij Tentlab en het project van Bergrans (erg mooi trouwens)

Co
voodooless
Contacteer:

Tja, jou situatie is anders dan die van mij. Jij hebt alles in een, ik alles los.
Plaats reactie