De 2weg Vifa premium 11 wordt uitgebreid met een set Seas' L26 10 inch woofers in een gesloten 50 liter behuizing. Deze staan al een tijdje werkeloos klaar.
Na de cd speler komt allereerst de volumeregeling; een 10Kohm stappenregelaar. Deze heb ik kant en klaar besteld uit australie; dank voor de link
Hierna volgt de crossover van Thel, het leuke van dit filter is dat ik de overgangsfrequentie in 10 stappen kan wijzigen van 144 tot 550 hz. De filtering is 4e orde.
Kortom ik kan gaan experimenteren met verschillende overgangsfrequenties en tevens verschillende topkasten uitproberen. Hierdoor hoop ik wat meer inzicht te verkrijgen in welke verschillen er zijn in hardware en toepassing en tot wat voor gevolgen qua geluid dit lijdt.
De crossover wordt gevoed door een zelfgebouwde voeding bestaande uit amplimo ringkern trafo en 2 slitfoils, uit betrouwbare bron vernomen dat dit net zo goed zal zijn als de high-end voeding van Thel.
Achter de crossover volgt nog een 10uF (oid) MKP ter DC protectie aangezien die zowel in de cd speler als in de versterker verwijderd is.
De onderdelen staan in bestelling, ondertussen ga ik een mooie behuizing maken!
Kanttekeningen zijn altijd welkom en zodra er wat te zien is volgen er foto's!