Mijn ervaring met Seas is dat het lastig is om na het uit elkaar halen van de tweeter de voice coil weer netjes te centreren. Het beste kan je toch met een impedantiemeting controleren of de assemblage geslaagd is (de impedantie piek moet zo smal mogelijk zijn). In geval de tweeter ferrofluid heeft moet je opletten dat je niet dit per ongeluk verliest doordat je tweeter op de kop legt/ de dome te snel verwijderd (en er dus nog vloeistof op de voice-coil zit).CarloPJB schreef:Dank je .dre schreef:
Weer werk aan de winkel
eton/focal systeem
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb dat onlangs met de H1212 gedaan. Daar zit standaard een soort pritex in dat enorm reflecteert. Vervang dat voor wol en de tweeter wordt beter! Makklijk is het klusje inderdaad niet, zoals Nlmb al zei.. De magneet trekt hard aan de frontplaat als je dichterbij komt.
Dre,
Heb je ook aan de C24/T6 gedacht?
Hij wordt getest in de nieuwe HH (of was het K&T?) en hij meet ontzettend goed! Volgens mij zagen de metingen er beter uit dan van de nieuwe excell en scanspeak reeks, maar dat durf ik niet zeker te zeggen
Deze tweeter is goed in te zetten vanaf bijvoorbeeld 1,8kHz, zodat je jouw mid ook in zijn gunstige gebied kan gebruiken. Rendement is 93dB van de C24. Een soort mundorf, maar dan eentje die onder de 2kHz ook nog power heeft!
Dre,
Heb je ook aan de C24/T6 gedacht?
Hij wordt getest in de nieuwe HH (of was het K&T?) en hij meet ontzettend goed! Volgens mij zagen de metingen er beter uit dan van de nieuwe excell en scanspeak reeks, maar dat durf ik niet zeker te zeggen
Deze tweeter is goed in te zetten vanaf bijvoorbeeld 1,8kHz, zodat je jouw mid ook in zijn gunstige gebied kan gebruiken. Rendement is 93dB van de C24. Een soort mundorf, maar dan eentje die onder de 2kHz ook nog power heeft!
Niet de HH in ieder geval en ook niet de laatste K+T (of bedoel je de C30N-6-24?). Ik denk dat het de K+T dan moet zijn geweest, maar welke?Montana schreef:Heb je ook aan de C24/T6 gedacht?
Hij wordt getest in de nieuwe HH (of was het K&T?) en hij meet ontzettend goed! Volgens mij zagen de metingen er beter uit dan van de nieuwe excell en scanspeak reeks, maar dat durf ik niet zeker te zeggen
P.S. die C30N maakt geen schijn van kans vergeleken met de Excel T29 CF001 (K3-vervorming beneden de ruisvloer tot 1kHz! bij de meetopstelling van K+T)
Heb je beide metingen naast elkaar gelegd? Het was de K&T ja..jeroen_d schreef:Niet de HH in ieder geval en ook niet de laatste K+T (of bedoel je de C30N-6-24?). Ik denk dat het de K+T dan moet zijn geweest, maar welke?Montana schreef:Heb je ook aan de C24/T6 gedacht?
Hij wordt getest in de nieuwe HH (of was het K&T?) en hij meet ontzettend goed! Volgens mij zagen de metingen er beter uit dan van de nieuwe excell en scanspeak reeks, maar dat durf ik niet zeker te zeggen
P.S. die C30N maakt geen schijn van kans vergeleken met de Excel T29 CF001 (K3-vervorming beneden de ruisvloer tot 1kHz! bij de meetopstelling van K+T)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Hoeveel beter is beter , wat is er beter, waarom is het beter ?Montana schreef:Ik heb dat onlangs met de H1212 gedaan. Daar zit standaard een soort pritex in dat enorm reflecteert. Vervang dat voor wol en de tweeter wordt beter! Makklijk is het klusje inderdaad niet, zoals Nlmb al zei.. De magneet trekt hard aan de frontplaat als je dichterbij komt.
Als je naar de respons kijkt van de H1212 zie je dat hij opbreekt rond 26kHz. Dat haal ik niet met mijn meetsysteem, maar ik heb het idee dat dat opbreken beter gedemd wordt. De frequentie respons wordt voor de rest een heel erg kleine fractie gladder. Misschien niet voor iedereen de moeite waard, maar het is wel een leuke mod.b_force schreef:Hoeveel beter is beter , wat is er beter, waarom is het beter ?Montana schreef:Ik heb dat onlangs met de H1212 gedaan. Daar zit standaard een soort pritex in dat enorm reflecteert. Vervang dat voor wol en de tweeter wordt beter! Makklijk is het klusje inderdaad niet, zoals Nlmb al zei.. De magneet trekt hard aan de frontplaat als je dichterbij komt.
Eigenlijk te vergelijken met het resultaat van de bovenstaande modificatie.
De oudere excell tweeter de 002, dus niet de milenium, heeft op 27kHz ook last van energieopslag. Door daar te spelen met een andere demping is die nagenoeg weg te krijgen. 27kHz zit natuurlijk heel erg hoog, dus als je het gehoor van een hond hebt ben je meer gebaat bij dergelijke mods. De gladdere frequentie responds tussen de 4 en 20kHz is natuurlijk wel meegenomen.
Beetje offtopic..
De C24 valt iig af dus!
ondertussen begint er een beetje vorm in de laagkasten te komen,maar heb er nog geen foto`s van gemaakt
(lui)
het mid/hoog wordt focal audiom met de neo 3pdr in open baffle,nu zit ik een beetje te dubben over hoe ik de aansluiting van het bovendeel naar het laaggedeelte moet gaan maken bedachte opties:
-dubbele bodem waar gelijk het filter in kan,en een haakse speakon aansluiting zodat alles uit het zicht is.
-draadjes in de panelen verwerken en aan de achterkant met een speakon aansluiting de kast in(stuk draad in het zicht)
het blijft lastig.....
het mid/hoog wordt focal audiom met de neo 3pdr in open baffle,nu zit ik een beetje te dubben over hoe ik de aansluiting van het bovendeel naar het laaggedeelte moet gaan maken bedachte opties:
-dubbele bodem waar gelijk het filter in kan,en een haakse speakon aansluiting zodat alles uit het zicht is.
-draadjes in de panelen verwerken en aan de achterkant met een speakon aansluiting de kast in(stuk draad in het zicht)
het blijft lastig.....
Andre.dre schreef:ondertussen begint er een beetje vorm in de laagkasten te komen,maar heb er nog geen foto`s van gemaakt(lui)
het mid/hoog wordt focal audiom met de neo 3pdr in open baffle,nu zit ik een beetje te dubben over hoe ik de aansluiting van het bovendeel naar het laaggedeelte moet gaan maken bedachte opties:
-dubbele bodem waar gelijk het filter in kan,en een haakse speakon aansluiting zodat alles uit het zicht is.
-draadjes in de panelen verwerken en aan de achterkant met een speakon aansluiting de kast in(stuk draad in het zicht)
het blijft lastig.....
Dat is nu iets waar ik me ook over bekommer.
Als je het filter in een apart compartiment plaatst en ergens in je audiokast neer zet (zodat je ze niet ziet) en dan met aparte kabels vervolgens naar je kasten gaat. Is dat dan een probleem. Of moeten de kabels tussen filter en units zo klein mogelijk zijn?
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op ma 17 dec 2007, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Boven op de baskast kan je vier bananenstekkers omhoog laten steken. In de onderkant van de topkast moet je dan vier vrouwtjes doen!
Zo heb ik het ook ooit gedaan en dan zie je geen draadjes.
Snap je me?
Filter moet dan ergens in de baskast komen natuurlijk. Of van daaruit weer snoeren naar een extern filter leiden.
mvg,
Martijn
Zo heb ik het ook ooit gedaan en dan zie je geen draadjes.
Snap je me?
Filter moet dan ergens in de baskast komen natuurlijk. Of van daaruit weer snoeren naar een extern filter leiden.
mvg,
Martijn
Ik zou gaan voor een stel nette kabels.
Of een klein kamertje maken in top of onderkast waar de terminals verzonken zijn geplaatst.
De andere kast voorzien van de kabel die niet langer zal zijn dan noodzakelijk.
Dit stuk kabel zal ook verdwijnen in de reeds gemaakte kamer.
Ik zou die kamer persoonlijk in de onderkast maken.
Hierdoor is het geheel netjes weggewerkt en ontkoppeld.
Het toepassen van spikes is in dit geval dan ook geen probleem.
Wellicht heb je wat aan het advies.
PS, je snoept natuurlijk wel een beetje inhoud van je laagkast weg.
Succes!
Of een klein kamertje maken in top of onderkast waar de terminals verzonken zijn geplaatst.
De andere kast voorzien van de kabel die niet langer zal zijn dan noodzakelijk.
Dit stuk kabel zal ook verdwijnen in de reeds gemaakte kamer.
Ik zou die kamer persoonlijk in de onderkast maken.
Hierdoor is het geheel netjes weggewerkt en ontkoppeld.
Het toepassen van spikes is in dit geval dan ook geen probleem.
Wellicht heb je wat aan het advies.
PS, je snoept natuurlijk wel een beetje inhoud van je laagkast weg.
Succes!
Andre, ik heb wel 3-polige gevonden.dre schreef:eigenlijk zoek ik een haakse neutrik stekker maar dan met een beetje fraaie uitstraling.
uiteraard sta ik ook open voor andere aansluitingen(4-polig)
Wellicht een idee:
hele lange url
Je moet even naar www.conrad.nl gaan voor meer info, want die link werkt niet 100%.

Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op di 18 dec 2007, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ziet er netjes en degelijk uit Andre !
Door alles in verstek te monteren heb je geen last van eventueel uitzettend kops mdf achteraf.
Ook weer lekker gebraced, TOP.
Is het de bedoeling dat je de magneten van de woofers er tegenaan monteert? Dit heb ik wel eens meer gezien in DIY projecten.

Ik zie in iedergeval dat je geen ruimte meer hebt voor een verdiepte kamer (waarop je wellicht dan ook niet op reageerde
).
Door alles in verstek te monteren heb je geen last van eventueel uitzettend kops mdf achteraf.
Ook weer lekker gebraced, TOP.
Is het de bedoeling dat je de magneten van de woofers er tegenaan monteert? Dit heb ik wel eens meer gezien in DIY projecten.
Ik zie in iedergeval dat je geen ruimte meer hebt voor een verdiepte kamer (waarop je wellicht dan ook niet op reageerde
ik heb daar ook slechte berichten over gelezen,en een baffle van 50mm met de nodige bracing zal z`n werk ook wel doen.Is het de bedoeling dat je de magneten van de woofers er tegenaan monteert? Dit heb ik wel eens meer gezien in DIY projecten
nee,het worden de neutrik aansluitingen,lekker klein en zeer degelijk.Ik zie in iedergeval dat je geen ruimte meer hebt voor een verdiepte kamer (waarop je wellicht dan ook niet op reageerde ).
het open baffle mid/hoog ga ik uitvoeren in een combinatie van mdf en trespa.
alleen nu nog een simpel teken programma om wat schetsen te posten.
dre schreef:ik heb daar ook slechte berichten over gelezen,en een baffle van 50mm met de nodige bracing zal z`n werk ook wel doen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet expliciet slechte berichten over gelezen heb. Het lijkt mij juist een goede zaak.
Immers de kooi van de woofer wordt dan nog eens stevig vastgehouden door de zware kast himself en gaat meer energie naar het membraan van de woofer(s).
Die neutrikaansluitingen vind ik persoonlijk zeer professioneel en zeker niet verkeerd staan!
