Clarion SRV202

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Boerenterprise

Clarion SRV202

Bericht door Boerenterprise »

Hallo,

Ik heb gisteren voor een paar centen een 2e hands Clarion SRV202 subje voor in de auto gekocht. De reden hier voor was een bas probleem welke ik niet onder conrole kreeg. Ik hoop nu zonder loudness te kunnen spelen en wil dus het laag ondersteunen dms de sub. Ik vind namelijk met Loudness aan de bas te dreunerig en het hoog te schel. Ik heb hier een aantal jaren mee rond gereden, maar zat werkelijk dagelijk aan de instellingen te "draaien.
Nu weet ik dat ik geen prestatie monster heb gekocht, maar dat was ook niet de bedoeling. Ik heb echter een 3-tal vragen:

1.- Heeft iemand ervaringen met deze sub?

2.- Zoals je op de foto's kunt zien heb ik achter de driver een beetje BAF gedaan, loop ik nu het gevaar dat het versterkertje de warmte niet kwijt kan?? Leek mij namelijk wel wenselijk een beetje dempingsmateriaal achter de driver. Of nog erger, brandgevaar??? :?:

3.- Is dit nu een basreflex, of een soort van mini hoorn of iets anders? De driver zit half voor de "poort" beetje vreemde configuratie.

Alvast bedankt,

Chris
Bijlagen
CIMG0737.JPG
CIMG0741.JPG
CIMG0740.JPG
CIMG0739.JPG
CIMG0738.JPG
L

Bericht door L »

Ha leuk, ik heb precies zo'n zelfde ding in de kofferbak liggen. Het is een bandpass kast.

Het geeft in de auto wel wat gepaste vettigheid aan het geluid, lekker ongedefinieerd laagfrequent gerommel.

Groet,

L
SARK

Bericht door SARK »

L schreef:
Het is een bandpass kast.
Volgens mij kun je bij een bandpass de unit niet zien (behalve als er een plexiglas plaat voor zit natuurlijk :wink: ).
Is dit niet gewoon een basreflex :?:
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

SARK schreef:
L schreef:
Volgens mij kun je bij een bandpass de unit niet zien (behalve als er een plexiglas plaat voor zit natuurlijk :wink: ).
Maar als je op foto's 740 en 741 de sub bekijkt in afgemonteerde toestand, zie ik geen unit meer, jij wel? :)
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Bassreflex, BAF heeft niet zoveel zin (hoor je verschil?) kan je er dus wel uitlaten.
Rob.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Is dit niet gewoon een basreflex kast
Yep..
L

Bericht door L »

Jullie hebben gelijk, het is een reflexkast.

Groet,

L
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Is leuk BR kastje, tijdje verkocht in de winkel, was er niet zo kapot van maar voor het huis tuin en keuken gebruik is het aardig hoor. De unit kan in iedergeval aardig wat klappen hebben. Verder is de versterker klasse D dus zo heel veel warmte zal hij niet deciperen. Maar waarschijnlijk zal het Baf weinig uithalen in je kist. Je kan beter denken aan of een totaal nieuwe kist te bouwen of de binnenwanden te beplakken met pritex. Daar haal je meer winst uit. De versterker is bij de BR gang geplaatst om de lucht langs de versterker te laten gaan. Trucje van clarion tegen opgeblazen versterkers op hete zomerdagen enzo :wink:
Boerenterprise

Bedankt voor de reactie.

@hovingtim:
De versterker zit niet in de reflexpoort, maar in het andere compartiment.

Gelukkig heb ik de kast niet gekocht voor het betere beuk werk, maar enkel ter aanvulling/ ondersteuning.

Chris
SARK

Bericht door SARK »

mikekiwi schreef:
SARK schreef:
L schreef:
Maar als je op foto's 740 en 741 de sub bekijkt in afgemonteerde toestand, zie ik geen unit meer, jij wel? :)
Jep, ik wel :wink: Er zit alleen een bescherm frame voor, maar de rolrand en een stuk van de conus is gewoon zichtbaar.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

SARK schreef:
mikekiwi schreef:
SARK schreef:
Jep, ik wel :wink: Er zit alleen een bescherm frame voor, maar de rolrand en een stuk van de conus is gewoon zichtbaar.
he bah...je hebt gelijk.... :oops: maar ik was er gezien de antwoorden van de anderen ook al achter dat ik het niet bij het juiste eind had... :?
Boerenterprise

Heeft iemand misschien een idee welke driver in deze sub zit..... Nog mooier zou zijn.... de specificaties :roll: Als het mogelijk is wil ik een gesloten kast maken. In de originele kast is hij mij net te boemerig.

Groeten,

Chris
Boerenterprise

Niemand :?
richard

Bericht door richard »

Boerenterprise schreef:
Als het mogelijk is wil ik een gesloten kast maken.
Dan stop je de poort dicht, dan zit hij in een gesloten kast.
Boerenterprise

Weet iemand ook of de versterker uit deze sub te bridgen valt?? Ik wil hem gaan gebruiken icm een Tangband W8-740P. Waarom ik hem graag wil bridgen: De Tangband heeft een lagere efficientie en een enkele spreekspoel.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Chris
Plaats reactie