De meesten weten al wel dat P@ulus mijn zwager is. Laat ik hem nu juist een sint nicolaas presentje mogen geven voor de surpriseronde!!!
Wat geef je zo'n gast nu eigenlijk. Budget: 10 euro....
Uhm......1 HiVi B3S kostte me 4 euro, 2 is 8 euro. kan ik er nog 2 dayton ND16FA-6 tweetjes bij doen van 2 euro per stuk, en dan zit ik 2 euro boven budget. Geeft niks, mag best wel eens een keer voor iemand die altijd erg z'n best doet.
Hij wil al zo lang een speaker bouwen, maar ja, net als ik in de (zeer kleine) kids en werken tegelijk = weinig vrije tijd
Nou happens dat ik graag eens wat maak van hout. Soort scheppingsdrang zeg maar. En ik ben erg tuk op de mooie vorm van de Avalonkasten, zie mijn refmon.........
Heb ik vanavond in een paar uurtjes een mooi mini-avalonnetje gemaakt. Ongeveer 27 cm hoog, 15 cm diep en 10 cm breed inclusief het voet-, zijkant- en topfacet erbij getekend. de B3S komt in het midden ahw een woofer, en de kleine tweet gaat bovenin. Heb maar een plaatje bijgevoegd om het wat te verduidelijken. Ik weet dat erg veel mensen alhier met ruitjespapier werken, en ik moet zeggen; ideaal! werkt lekker snel, en je hebt meteen de bouwtekeningen klaar
Houtsoort: geen MDF. dat moet weer worden afgewerkt enzo, dat kost weer geld en dat past niet bij zo'n lowbudgetspeakertje. Daarom was ik van plan massief hout te gaan gebruiken. Iets met een mooie nerf, maar geen exotisch spul. Grenen, iets samengestelds of anders eiken oid. Met dergelijk kleine oppervlakte's heb je erg weinig werking van het hout, zeker als het al goed droog is. Massief hout lijkt me ook wel een cool gezicht met die facetten gecombineerd. Voordeel van het massief hout is dat ik het met de vandiktebank in de perfecte dikte kan krijgen. Wel minder is dat het kan gaan splinteren. Misschien moet ik de boel toch maar netjes afronden als dat niet goed zou gaan. ff kijken morgen. Morgen heb ik mijn laatste vakantiedagje, dus laat ik maar 's wat leuks gaan doen. Mijn doel is de kasten morgen helemaal in elkaar te hebben. Zou het lukken??
Ander punt, ik zou zo graag de B3S willen infrezen, maar ik heb nog geen mal. Nog wat op verzinnen dus....Was van plan een rechthoekig frame te nemen en met de volgfrees te werken. Als ik dan een freesje heb waarvan de radius dezelfde is als die van de afronding van de faceplate van de B3S moet dat toch goed te doen zijn. We zullen wel zien.
Ik zal proberen lekker veel foto's te maken zodat het een leuke showcase word. Ik beloof niks, want als ik eenmaal lekker werk, werk ik graag door, en vergeet ik de foto's te maken
Wowly