Ze klinken wel echt goed. Veel meer laag dan ik verwacht had.
Hier een super kort bouwverslagje.

En hier samen met een "high end" vintage receiver die ik gisteren voor 12€ kocht

Moderator: Beheerdersteam

De vorm was wel niet mijn idee hoor. Het komt uit een Hobby Hifi.audiomanics schreef:rete strak! had je zelf verwacht dat die onderkant zo mooi uitkwam in die vorm???
Kees
Mischa, dat gaat moeilijk worden want ik heb die 3 jaar terug aan een duitse windsurfkennis geschonken voor zijn 50ste verjaardag.mischa72 schreef:Hallo Ed,
Zou ik deze eens mogen beluisteren als ik de gordijnen bij je kom ophalen?
Bedankt.asterduc schreef:Dat heb je zeer mooi gemaakt DIY_Peter.
De Picolino is inderdaad een prachtige weergever. Vooral die Vifa unit is zeer bijzonder.
Op onderstaande foto een vereenvoudigde copy van de Picolino alsook mijn eigen TL versie met de Vifa unit uitgevoerd als high-end versie.
Keep on going.
Wat gaat de volgende worden?
Ik was toch wel onder de indruk van dit speakertje. Veel beter dan verwacht. Ik was geen voorstander van kleine breedbandertjes na een experimentje met een tangband. Maar dit speelt toch wel erg goed voor die prijs.Soundexcel schreef:Hoe is de klank van deze kasten?
Ik heb namelijk nog vier van deze vifa drivers liggen.
Eigenlijk had ik afgesproken met me zelf niet meer te bouwen.
Dit vind ik echter wel een erg leuk ontwerp.
welke denk je? de rechtse natuurlijk.DIY_peter schreef:Ook mooie speakers trouwens. Welke klinkt het best?
Volgende projectje is een sub met Peerless XXLS12 en Hypex versterker.
Neeasterduc schreef:welke denk je? de rechtse natuurlijk.DIY_peter schreef:Ook mooie speakers trouwens. Welke klinkt het best?
Volgende projectje is een sub met Peerless XXLS12 en Hypex versterker.
Ik heb die met AJhorn berekend als een enkel gevouwen TL. Is iets dieper en levendiger als het ontwerp van HH, ook iets groter van afmeting.
Ook het breedbandfilter om de middenband wat te killen is iets anders.
Sub met XXLS12. Is die unit al niet wat achterhaald? oei, hier gaan reacties op komen vrees ik.