UcD400HG HxR

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Gebruikt je vriendin ook een laag vuurtje?
Mijn vriendin? Die heeft heel andere technieken, maar da's een onderwerp voor een ander topic op een heel ander soort forum ben ik bang :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
cve

Bericht door cve »

De AD versie als zodanig bestaat niet meer, hiervoor is de HG in de plaats gekomen.
Misschien dat er ook nog een ExtremA en de nieuwe verrassing uit de komende Audio Special mee kunnen doen? Niet om te zien wat er nu beter is maar om de verschillen eens te kunnen horen. Daartoe is verder maar weinig gelegenheid.

Co
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

SSassen schreef:
Peter,
Maar er mogen toch wel supporters komen? Anders wordt het zo saai Sander
Ja, zoals ik al eerder aangaf is een luisterpanel welkom, maar ik ga natuurlijk niet een week lang elke avond gastheer spelen, of ik moet entree kunnen vragen, dan verandert 't de zaak, dus we zullen dan iets moeten plannen voor een leuk vergelijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Sander, ik kom graag luisteren, maar waarom niet ook een ABX-vergelijk via het forum? Het is relatief eenvoudig om het signaal dat op je luidsprekers staat af te tappen en op te nemen als wav-bestand. Met een programma als CD Wave editor kun je dan het begin en einde van de tracks op de msec gelijk zetten. Prima voor PCABX.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jeroen,
Sander, ik kom graag luisteren, maar waarom niet ook een ABX-vergelijk via het forum? Het is relatief eenvoudig om het signaal dat op je luidsprekers staat af te tappen en op te nemen als wav-bestand. Met een programma als CD Wave editor kun je dan het begin en einde van de tracks op de msec gelijk zetten. Prima voor PCABX.
Daar had ik niet eens aan gedacht, goed idee!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Co,
Misschien dat er ook nog een ExtremA en de nieuwe verrassing uit de komende Audio Special mee kunnen doen? Niet om te zien wat er nu beter is maar om de verschillen eens te kunnen horen. Daartoe is verder maar weinig gelegenheid.
Van beide heb ik geen werkende exemplaren momenteel helaas.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
cve

Bericht door cve »

Sander,

Van beide heb ik geen werkende exemplaren momenteel helaas.
Jammer, maar iemand anders misschien?

Co
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Als Sander kans ziet om 2 UcD's compleet te krijgen voor Mei, moet mij dat met 1 ExtremA zeker lukken.

Ik ga die uitdaging aan! :wink:
Even in mijn trafo-kast rommelen..........
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Sander,
Als Sander kans ziet om 2 UcD's compleet te krijgen voor Mei, moet mij dat met 1 ExtremA zeker lukken.
Ik krijg morgen m'n spullen, dus het moet wel erg gek gaan lopen wil ik daar niet binnen een week of wat mee klaar zijn. Dus dan kunnen we via 't forum gaan ABX-en, evt. een luistersessie (of -sessies) plannen en ik geloof dat we dan in Mei e.e.a. nog eens dunnetjes over gaan doen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ha, die vind ik gaaf. SSassen die twee hele versterkers in elkaar zet in een week. Dat wordt sprinten, KT88 :twisted:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jeroen,
Ha, die vind ik gaaf. SSassen die twee hele versterkers in elkaar zet in een week. Dat wordt sprinten, KT88
Wacht even dat zeg ik niet! D'r staan eerst nog twee UcD700 monoblokken op de planning, dus als ik dan toch bezig ben kan ik gelijk in één moeite door. D'r is niks vervelenders dan als dat je niet in één moeite door kan, zoals bv. het boren en frezen van gaten in een kast, liever alles in één middag achter elkaar dan elke avond een uur knutselen en elke keer de boel weer op moeten ruimen, dat schiet niet op.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
cve

Bericht door cve »

Ik ga die uitdaging aan!
Top! 8) Ik denk dat je daar een hoop mensen een groot plezier mee doet.

Co
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ps. naar alle waarschijnlijkheid wordt 't een testkast, niet iets wat er super-gelikt uitziet, Jan-Peter wil namelijk z'n spullen wel weer terug hebben uiteraard, dus ik ga geen dure kast helemaal voorbereiden om even later alles d'r weer uit te moeten bouwen, da's een beetje zonde van de kast en 't werk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Ik zie de on-line muziekfragmenten met graagte tegemoet. Dan moeten we natuurlijk wel de juiste muziekstukken aanleveren...

Groet,
Jacco
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

SSassen schreef:
Ps. naar alle waarschijnlijkheid wordt 't een testkast, niet iets wat er super-gelikt uitziet,
Voor mij geldt 't zelfde, ik gebruik een voor-de-hand-liggende 19 inch doos die hier nog rondslingert.
Ik kan 't ding zelf niet gebruiken in mijn systeem, dus ga er geen gekke dure kasten omheen bouwen.

Een paar weken, hm? Laten we zeggen tegen de kerst klaar, dat zou moeten kunnen lijkt me.
cve

Bericht door cve »

Sander,

Ps. naar alle waarschijnlijkheid wordt 't een testkast, niet iets wat er super-gelikt uitziet, Jan-Peter wil namelijk z'n spullen wel weer terug hebben uiteraard, dus ik ga geen dure kast helemaal voorbereiden om even later alles d'r weer uit te moeten bouwen, da's een beetje zonde van de kast en 't werk.
Een stukje vakwerk van jou is natuurlijk wel mooie reclame voor Jan-Peter :roll:
Maar ik geef toe dat het werk aan de kast en alles daarom heen kost meer tijd dan de Hypex modules aan elkaar te verbinden. Daar ben ik nu ook wel achter :lol:

Co
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
Ps. naar alle waarschijnlijkheid wordt 't een testkast, niet iets wat er super-gelikt uitziet.

Denk je dat het enig psychoacoustisch effect zal hebben op een online ABX test als er en mooie kast omheen zit :lol:

Ik ben heel benieuwd! Misschien kan er nog een custom modified UcD meegenomen worden, om te zien of al dat modden wel werkelijk zin heeft gehad :P
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Denk je dat het enig psychoacoustisch effect zal hebben op een online ABX test als er en mooie kast omheen zit
Tuurlijk, als ik een gelikte kast maak met echt perfecte afwerking, nette connectoren etc. met een doorzichtig deksel erop (breng me nu niet op ideeën, want ik zit al krap in m'n tijd) reken maar dat die beter klinkt dat wat modules op een plaat MDF. Of dat ABX ook opgaat durf ik echter sterk te betwijfelen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Ja, nog meer reden om de ABX off-line te doen met de fragmenten die on-line gezet gaan worden: om de visuele koppeling uit te schakelen.

Groet,
Jacco
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Inmiddels heb ik het pakket van Hypex ontvangen en heb een nieuw topic gestart waarin we deze discussie kunnen voorzetten, voor de geintresseerden is dit topic op onderstaande url te vinden:

Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... p?p=100417

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
cve

Bericht door cve »

Vandaag alle draadjes aangesloten en zojuist de eerste tonen gehoord. Ik heb hem aangesloten op een set oude B&W DM2A. Wat me een beetje tegenviel was het volume. Je moet hem behoorlijk ver opendraaien. Veel reserve heb ik dan niet meer over. Nu is het rendement van de DM2A's niet om over naar huis te schrijven, maar toch.... Nu eerst alles netjes vastzetten en dan morgen maar eens genieten van de muziek.

Co
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Dat is wel apart.

Je zou toch zeggen dat 2 x 400W ruim genoeg zou moeten zijn :?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Co,

De versterker versterkt 20x (26dB) als jouw voorversterker alleen maar verzwakt en niet een faktor twee á drie versterkt dan kom je met de meeste signaalbronnen en laagrendements luidsprekers niet verder dan een tiental Watt. Dat kan je de UcD's natuurlijk niet aanrekenen, toch?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
cve

Bericht door cve »

Sander,

Het lag wel in de lijn der verwachtingen maar dat het verschil zo groot zou zijn verbaast me toch wel een beetje. Ik reken het de UcD niet aan hoor :wink: Misschien toch maar een pre. Kwam er niet wat moois in de nieuwe Audio-Special? 8) Ik vrees alleen dat ik daar geen ruimte meer voor heb. Al die ledjes op de modules staat wel erg leuk. Real poweramps glow in the dark toch? Morgen weer wat plaatjes maken.

Co
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

cve schreef:
Vandaag alle draadjes aangesloten en zojuist de eerste tonen gehoord. Ik heb hem aangesloten op een set oude B&W DM2A. Wat me een beetje tegenviel was het volume. Je moet hem behoorlijk ver opendraaien. Veel reserve heb ik dan niet meer over. Nu is het rendement van de DM2A's niet om over naar huis te schrijven, maar toch.... Nu eerst alles netjes vastzetten en dan morgen maar eens genieten van de muziek.

Co
Zou je hem willen openzetten dan met deze luidsprekers? Kunnen ze dat aan?
cve

Bericht door cve »

Zou je hem willen openzetten dan met deze luidsprekers? Kunnen ze dat aan?
Even geprobeerd en ja dat hoor dat gaat prima. Klinkt niet uitzonderlijk hard maar zacht is het nou ook weer niet. De DM2A's geven geen krimp, geen vervorming, gewoon muziek.

Co
Plaats reactie