Zelfbouwaudiodag in Almelo, AANKOMENDE ZONDAG 16 MAART

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Zelfbouwaudiodag in Almelo, AANKOMENDE ZONDAG 16 MAART

Bericht door Martijn M »

Zondag 16 maart

Begin dit jaar was er een zeer geslaagde ZBA bijeenkomst bij mij thuis. In januari zou ik wel weer zo'n dag willen organiseren.

Het concept blijft hetzelfde: in een ongedwongen sfeer naar elkaars creaties luisteren. Ik wil niet te veel vast leggen; op de dag zelf loopt het allemaal wel los. Ik zorg ervoor dat er voor iedereen een hapje en een drankje aanwezig is. Van iedere aanwezige vraag ik een paar euro zodat de dag voor mij kostendekkend is.

De vorige keer was het op een zondag. We begonnen vlak voor de middag en de laatsten gingen vroeg in de avond weer naar huis. Ik denk dat we dat deze keer maar weer zo doen.

Bij deze wil ik graag de interesse peilen. Als je er bij aanwezig zou willen zijn, meld dat dan even in dit topic en zeg er bij welke spulletjes je mee wilt nemen.

Martijn M - Elektuur dipool OB3W (door jeroen_d), twee BMS 18N850 subs

Montana - Apocalypsia speakers met Accuton en Seas Excel

Sevenup - paartje FrugelHorn backloaded horn speakers met fostex FE126E breedbanders, kleine aktieve subwoofer met Monacor SPH-200CTC ( 20cm koolstof konus )

MidiMaze - nog onbekend

Interficior - Aeon op basis van Eton en Peerless + 21" 18sound monstersub

Porcino - Vector5ltd, Emitter 1+ versterker,Arcam CD/DAC (Delta250/BlackBox500)

B_force - nog onbekend

thefinlux - Monitor A4SE, SimpeleSub, surroundluidsprekertjes met Hi-Vi B3S

Jan-Willem - onbekend

Lepain

gobla

olaffel

ps. Je hoeft niet persé wat mee te nemen.
Laatst gewijzigd door Martijn M op do 13 mar 2008, 17:58, 17 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Dat was vorige keer erg gezellig ja!

Ik wil er dit keer ook weer bijzijn! 8)

Mijn speakers klinken een beetje dun in het laag bij jou in de woonkamer, dus misschien kan ik tegen die tijd iets anders meenemen wat zich kan onderscheiden van de rest qua ontwerp.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Dat lijkt me leuk!

Kom zelf uit Hengelo, dus is mooi in de buurt. Meestal zijn dit soort dagen niet in de buurt, dus heb zeker interesse :D

Ik zou mee kunnen nemen:

* paartje FrugelHorn backloaded horn speakers met Fostex FE126E breedbanders
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2&start=61

* kleine aktieve subwoofer met Monacor SPH-200CTC ( 20cm koolstof konus )
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2&start=33
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

niet echt in de buurt, maar valt misschien wel leuk tochtje van te maken
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Het is een prettige luisterruimte bij martijn! Niet zo een grot als de woonkamer bij ons thuis. Dus de zelfbouwsels zullen hier bijna gegarandeerd niet verpest worden door de akoestiek.

Allemaal komen dus! :wink:
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Zeker interesse, en nog in de buurt ook. Zal es kijken wat ik mee kan nemen, auto technisch gezien enzo. V-Fet amp en niet zo orginele cd-speler gaat wel lukken, speakers die er nu aan hangen misschien niet (kappa 8.1).
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Mmm, januari heb ik de creatie waar ik mee bezig ben nog niet af...maar lijkt me zeker leuk om te kijken en luisteren. Dus als er een data komt zal ik eens kijken of ik wat vrij kan regelen.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Als ik met Montana mee kan liften dan kan ik mijn Cello subwoofer natuurlijk meenemen en mijn XLS10 als er behoefte aan is (waarschijnlijk niet) en wellicht wel mijn Aeons!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Hoi Interficior,
Je Aeons zijn zeer zeker welkom! Hier thuis staat al een XLS10 sub, dus bespaar je de moeite :wink: .
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Edo schreef:
Mmm, januari heb ik de creatie waar ik mee bezig ben nog niet af...maar lijkt me zeker leuk om te kijken en luisteren. Dus als er een data komt zal ik eens kijken of ik wat vrij kan regelen.
De Dayton-Seas combi bedoel je? Als je werkt met het tempo wat we van jou gewend zijn, is die voor de kerst nog klaar!

Ik zal de agenda er eens bijpakken en een datum prikken.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Martijn M schreef:
Hoi Interficior,
Je Aeons zijn zeer zeker welkom! Hier thuis staat al een XLS10 sub, dus bespaar je de moeite :wink: .
Maar geen Cello. \:D/
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ik ben ook wel geinteresseerd, maar weet nog niet zeker of ik kan. Het is in ieder geval wel lekker in de buurt.

Helaas kan ik (nog) geen audio-gerelateerde spullen meenemen om indruk mee te maken aangezien de meeste projecten nog op de plank liggen.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Lijkt me gezellig!

Ik zou mijn Vector5ltd mee kunnen nemen. Eventueel in combinatie met een Emitter 1+ versterker en een Arcam CD/DAC (Delta250/BlackBox500) combi...
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Lijkt me leuk om er bij te zijn. Ik heb helaas niet veel om mee te nemen vrees ik :oops: Een UcD en CD-speler zijn echter geen probleem ;)

Passagiers vanuit regio Arnhem zijn ook geen probleem (als die niet teveel bij zich hebben in ieder geval).
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Misschien kan ik ook nog een leuk klein buizenversterkertje meenemen.
Ligt eraan hoe goed hij wordt.

Ben er nu nog mee bezig...

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5313
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Lijkt me ook zeer leuk, ben nogal benieuwd naar de dipoles.

Echter wil ik wel de datum weten, want ik ben nogal druk in januari...
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

/me zit momenteel zonder auto, dus vervoer van onderdelen is nog even onbekend :(
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Inmiddels weer van auto voorzien, en daar passen die kappa's als het moet ook nog wel in :P
Als het doorgaat, dan kan ik dus een complete set mee brengen.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Is er al een datum bekend?

Dit omdat mijn januari erg hard volloopt...
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

sevenup schreef:
Misschien kan ik ook nog een leuk klein buizenversterkertje meenemen.
Ligt eraan hoe goed hij wordt.

Ben er nu nog mee bezig...

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5313
Het buizenversterkertje is klaar en kan ook meegenomen worden :D . Heeft wel hoogrendement luidsprekers nodig, aangezien het vermogen maar 2x3,5W. Op mijn fostex speakers (89dB) is dit genoeg.

Misschien straks ook nog een buizen voorversterker met buizen phono ingang...
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik zal op de zeer korte termijn een datum prikken. Misschien wordt het wel februari.
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Hey Martijn,

Zag dit draadje bijna over het hoofd. Ik doe mee en neem dan zowieso een paartje Monitor A4SE's mee. Wellicht neem ik t.z.t. dan nog mijn SimpeleSub mee, evenals kleine surroundluidsprekertjes met de bekende Hi-Vi B3S. En natuurlijk mijn LM3886-amp.

Ik hoop alleen dat het niet in februari is, omdat ik die hele maand in China zit.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

We hebben een datum

Zondag 16 maart

Vanaf een uurtje of 11 lijkt mij mooi. De vorige keer gingen de meesten tegen 7 uur weg. Toen moest iedereen nog avondeten. Misschien is het leuk om deze keer gezamenlijk wat van de Chinees te bestellen ofzo.

Ik zorg weer voor voldoende koffie, thee, frisdrank, broodjes voor het middageten en een paar tussendoortjes. De gemaakte kosten tel ik op en verdeel ik over het aantal aanwezigen.

Bij deze is de de 'officiële inschrijving' geopend. Laat maar weten of je komt en wat je eventueel meeneemt!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

thefinlux schreef:

Ik hoop alleen dat het niet in februari is, omdat ik die hele maand in China zit.
Ik zie dat je de nieuwe lading Hivi-tjes zelf gaat halen :D

Jan
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Staat in de agenda :)
Indien interesse wil ik wel een setje mee nemen, als genoeg ruimte enzo.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”