instelbare spoel
Moderator: Beheerdersteam
Zo speel ik inderdaad ook met de spoel waarden! Spoel met kern, en dan kern steeds iets verplaatsen en meten. Ik gebruik dan een klein 'lager' of 'poelie' trekkertje voor de fijn afstemming. Hiermee druk je dan de kern heel precies uit de 'kern' en kun je zelfs met het tellen van de omwentelingen van de poelie trekker snel de gewenste waarde 'instellen'
Een typische oplossing voor een werktuigbouwer voor het instellen van elektronica
Groet (uit Taipai waar het inmiddels giet door de orkaan op de filipijnen!), Simon
Een typische oplossing voor een werktuigbouwer voor het instellen van elektronica
Groet (uit Taipai waar het inmiddels giet door de orkaan op de filipijnen!), Simon
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
grappig, die techniek pastte ik voor 20 jaar toe.
Toen stak ik een staaf zachtijzer in een luchtspoel.
Rond de staaf kleefde ik tochtband zodat ze redelijk vast in de spoel bleef zitten. De staaf stak buiten de kast en ik kleefde er een labeltje op met "smooting filter".
De klant kon dan zelf de kast naar eigen wens afstellen.
Je kunt er mee lachen, maar dat was toch minder voodoo als wat vandaag op de markt wordt gegooid!
Het model op de foto is wel mooi gemaakt.
Eigenlijk heeft ie gelijk, het is een handig middel om afstellingen te doen zonder dat je een arsenaal spoelen moet aanschaffen.
Toen stak ik een staaf zachtijzer in een luchtspoel.
Rond de staaf kleefde ik tochtband zodat ze redelijk vast in de spoel bleef zitten. De staaf stak buiten de kast en ik kleefde er een labeltje op met "smooting filter".
De klant kon dan zelf de kast naar eigen wens afstellen.
Je kunt er mee lachen, maar dat was toch minder voodoo als wat vandaag op de markt wordt gegooid!
Het model op de foto is wel mooi gemaakt.
Eigenlijk heeft ie gelijk, het is een handig middel om afstellingen te doen zonder dat je een arsenaal spoelen moet aanschaffen.
