Er zijn 10 resultaten gevonden
- wo 03 aug 2022, 19:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1515
Re: Bouwverslag Scamo 15 van beton
Ik vind beton super leuk als materiaal , mag ik vragen welke zakken je hebt gekocht ? is het egalisatie mortel ? of anderzijds maar dan zonder kiezels etc. ik heb jaren terug heel veel testjes gedaan met verschillende mortels en additieven (water vervanger, en spul om het ook waterdicht en compacte...
- di 06 apr 2021, 23:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1515
Re: Bouwverslag Scamo 15 van beton
Ik had inderdaad ook gelezen over curen in een waterbad voor 28 dagen.. Ging me toch wat te ver. Ze hoeveen geen flatgebouw te dragen
. Nu maar hopen dat er geen barsten ontstaan oid, in de toekomst
- di 06 apr 2021, 20:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1515
Re: Bouwverslag Scamo 15 van beton
:goedzo: Tip voor de volgende keer: bekistingen van beton komen beter los wanneer je bekistingsolie (schaalolie) gebruikt. Tegenwoordig ook te koop in vrij kleine verpakkingen. Het beton kwam goed los van de melamine plaat hoor, op deze kleine schaal is olie denk ik overdreven. Bij mij ging het in ...
- di 06 apr 2021, 0:10
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
- Reacties: 21
- Weergaves: 955
Re: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
pappaleo schreef:Gaaf dat het gelukt is
Ja, ik ben wel benieuwd naar de betonconstructie.
Alsjeblieft
viewtopic.php?f=3&t=29699
- di 06 apr 2021, 0:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1515
Re: Bouwverslag Scamo 15 van beton
Klaar! Nog een paar plaatjes
Ze staan nog op de voeten voor mijn oude monitors. De voeten voor deze komen nog..
Na een herstelactie van een foutje in het filter.. klinken ze geweldig! Ik ben er heel blij mee 
- di 06 apr 2021, 0:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1515
Bouwverslag Scamo 15 van beton
Hallo Ik heb een set Scamo 15 gebouwd. De kast gegoten van beton, met een voorkant van gefineerd mutliplex. Hiervoor had ik nog nooit speakers gebouwd, maar ik ben wel al bekend met houtbewerken en in zekere mate met audio. Een kistje bouwen van MDF leek me te weinig uitdagend, en ik heb altijd al i...
- ma 05 apr 2021, 14:14
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
- Reacties: 21
- Weergaves: 955
Re: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
Dat boutje in de spoel had ik inderdaad zelf ook al bedacht en ik heb het omgedraaid en ingekort. Enkel de kop zit nu nog in de spoel. Geen idee hoe groot de invloed daarvan was.. Maar wat een verschil! Nu het filter klopt klinken ze geweldig :D! Laag is niet meer rommelig maar gewoon strak, hoog is...
- ma 05 apr 2021, 8:48
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
- Reacties: 21
- Weergaves: 955
Re: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
Jullie hebben gelijk! Tijd om de soldeerbout weer te pakken en die verbinding nog te leggen. Ik zal laten weten wat het oplevert!
- ma 05 apr 2021, 1:34
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
- Reacties: 21
- Weergaves: 955
Re: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
Dank voor je snelle reactie! Foto's bijgevoegd. Uiteraard zijn ook mijn Aliexpress soldeerbout en mijn Aliexpress soldeerskills verdacht..
- ma 05 apr 2021, 1:10
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
- Reacties: 21
- Weergaves: 955
Scamo 15 gebouwd, geluid valt tegen. Hoe te troubleshooten?
edit: ik was eigenlijk van plan dit bericht in 'Algemeen Luidspreker Zelfbouw' te plaatsen, en nu heb ik het per ongeluk toch hier geplaatst. Excuses, mag verplaatst als de moderator het beter vindt passen op een andere plek, ik geloof niet dat ik dat zelf nog kan doen? Hallo allemaal! Ik ben nieuw ...
