Laat ik die koptelefoon nou net niet hebben.
En dan moet ik de gelijkrichting tijdelijk opbouwen.
Misschien toch maar een plankje om op te testen dan.
Er zijn 28 resultaten gevonden
- za 06 mar 2021, 19:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
- za 06 mar 2021, 19:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Opstelling 2 zou niet mijn voorkeur hebben, houd er wel van het symmetrisch op te bouwen. Kan opstelling 1 niet met de smoorspoel onder de voedingstrafo? Dat zou wel kunnen ja, echter zit ik nog met de aansluitingen. Is best een rijtje wat er achterop moet komen. Op de plek waar ik hem nu heb ligge...
- za 06 mar 2021, 16:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
]Ik ben even aan het passen geweest om te bepalen waar de trafo's kunnen komen. Twijfel nu tussen 2 opstellingen. Bij opstelling 1 staat de voedingstrafo in het midden en komt de print ook mooi in het midden naar voren. Bij opstelling 2 staat de voedingstrafo links en hou ik meer ruimte in de kast v...
- do 04 mar 2021, 21:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Het project even even stil gelegen, maar toch even een kleine update. Vanavond de trafo's opgehaald bij Peter van Vlaartronic. Echt een knap staaltje werk! Ze zien er prachtig uit en zijn zwaar! De behuizing heeft m'n zwager ondertussen ook gebracht, dus kan de aansluitingen gaan bepalen en vrezen. ...
- zo 14 feb 2021, 19:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Zorg wel dat de dikke weerstanden iets van de print gemonteerd worden,zijn niet voor niets zo dik en zullen wat warmer worden als de rest. Als ze op de print liggen geven ze de warmte af aan de print en dat wil je zo min mogelijk! Vooral de 5W weerstand rechts bovenin,dat witte blokje. Ik heb de gr...
- do 04 feb 2021, 23:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Vanavond een begin gemaakt met het solderen van de print. Toch niet alle juiste weerstanden besteld, dus moet nog even wat nabestellen :) M'n zwager is ondertussen bezig met het maken van de behuizing. Hij bood aan het hout meteen op maat te maken en de randen te vrezen. Hieronder wat foto's voor ee...
- zo 31 jan 2021, 20:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
TIP!!! Maak even een 1 op 1 foto kopie van je print (onder een foto kopieer apparaat) Dat helpt je vader later met het bepalen van de gaten van de buisvoeten in het plaat materiaal. Kopie er op tapen aftekenen en boren,is beter als later meten :D Dat is echt een super tip. Ga ik maandag of dinsdag ...
- za 30 jan 2021, 23:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
M'n pa wil de uitdaging wel aangaan met m'n plaat RVS.Henkjan schreef:of hij is nog steeds bezig met t RVS
Kolomboor erbij, laag toerental.. de juiste boren.
Als het niet lukt bestel ik wel een stuk aluminium.
Zal toch vallen en opstaan zijn bij een eerste project.
Groet, Roy
- za 30 jan 2021, 23:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Neehoor, zeker niet! Ben blij met al jullie reacties en tips. Ik lig even stil in afwachting van m'n zwager. Hij heeft op z'n werk wat rest stukjes eiken weten te regelen. Zodra ik weet of het de juiste maten zijn kan ik weer verder. Ook wacht ik nog op alle ijzerboren, een stapel draad in allerlei ...
- wo 27 jan 2021, 22:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: nieuwe PP trafo's van Aliexpress
- Reacties: 3
- Weergaves: 482
Re: nieuwe PP trafo's van Aliexpress
Dat ziet er niet verkeerd uit.. Ik heb nog een stel "onbruikbare" printen uit HongKong liggen. Misschien ga ik die na m'n 1e project nog wel bouwen. Heb je een linkje waar je deze besteld hebt? Sorry overheen gelezen O:) Misschien kan ik er ook nog wel een geschikte voedingstrafo vinden. G...
- wo 27 jan 2021, 16:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat RVS zo slecht te bewerken is. Het leek me wel mooi staan :P M'n vader gaf ook al aan dat dat wel een uitdaging zou worden. Heb er in ieder geval wel speciale boren e.d. voor besteld. Maar dan hou ik de RVS plaat wel voor de onderkant. Dan heb ik 1 metalen p...
- wo 27 jan 2021, 12:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Bedankt voor de tip!
Wat zijn gangbare maten voor een ombouw?
Dacht zelf aan een dikte van 20mm en een hoogte van 100mm.
Wilde dan een rand van 10mm laten vrezen zodat de rvs plaat er mooi invalt.
Misschien zijn er forum leden met wat voorbeelden zodat ik wat inspiratie op kan doen.
Groet, Roy
Wat zijn gangbare maten voor een ombouw?
Dacht zelf aan een dikte van 20mm en een hoogte van 100mm.
Wilde dan een rand van 10mm laten vrezen zodat de rvs plaat er mooi invalt.
Misschien zijn er forum leden met wat voorbeelden zodat ik wat inspiratie op kan doen.
Groet, Roy
- wo 27 jan 2021, 9:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Dag Bert,OpaBert schreef:Ik heb nog een houten ombouw voor een stereo versterker
Heb je die al ?
Ik heb nog geen ombouw nee.
Wat zijn de afmetingen?
Wil zelf wel wat maken, maar met alle winkels dicht is het lastig hout zoeken.
Groet, Roy
- di 26 jan 2021, 22:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
In afwachting van de trafo's had ik afgelopen weekend wat staalplaat en rvs besteld. Tot mijn verbazing werd het vandaag al bezorgd :) Uiteindelijk moet geheel op een rvs plaat van 3mm gemonteerd worden. Om te oefenen met boren/ponsen heb ik een extra staalplaat mee besteld. Vanavond even alle weers...
- za 23 jan 2021, 19:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Hoi Rein, Bedankt voor de handleiding. Dit geeft een iets beter beeld hoe het geheel in elkaar zit. Betreft de trafo's ben ik uiteindelijk toch weer van gedachte veranderd. Vond het ook best lastig. Er is gewoon ontzettend veel op de markt. Na contact met VlaarTronic besloten om de trafo's bij mijn ...
- do 21 jan 2021, 20:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Denk dat ik inderdaad maar een kleinere smoorspoel erbij bestel. Die kan ik dan in de kast zelf verwerken. De trafo's zijn in ieder geval die van Toroidy geworden. De TSTA 250/001 voedingstrafo https://www.tme.eu/nl/details/tsta250_001/toroidale-transformatoren/toroidy/tsta-250-001/ en 2x de TTG-EL3...
- wo 20 jan 2021, 22:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Voor de voeding is dit de meest passende trafo (voor 93€ + BTW) bij TME, https://www.tme.eu/be/nl/details/tsta250_001/toroidale-transformatoren/toroidy/tsta-250-001/ Na wat verder zoeken deze uit Polen, https://sklep.lampyelektronowe.pl/?1146,tstla-250-001-transformator-sieciowy-toroidalny-audio-in...
- wo 20 jan 2021, 13:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
@ Douwe Ik ben het met je eens dat draad solderen beter past bij een buizen versterker. Echter gezien mijn kennis en het "gemak" heb ik daarom voor de print gekozen. @OpaBert Ik hou de optie gelijkricht buizen nog even in het achterhoofd. Het zo wel mooi in het geheel staan. Maar met een b...
- wo 20 jan 2021, 11:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Hoi Douwe,
Ik maak hier uit op dat de 50V dus geen probleem is.
Wat zou ik eventueel moeten aanpassen als ik 2 buizen als gelijkrichter wil gebruiken?
Persoonlijk zou ik dat wel weer mooier vinden.
Zou de Hammond 373FX misschien beter geschikt zijn in dit geval?
Groet, Roy
Ik maak hier uit op dat de 50V dus geen probleem is.
Wat zou ik eventueel moeten aanpassen als ik 2 buizen als gelijkrichter wil gebruiken?
Persoonlijk zou ik dat wel weer mooier vinden.
Zou de Hammond 373FX misschien beter geschikt zijn in dit geval?
Groet, Roy
- wo 20 jan 2021, 10:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Bedankt voor de tip!BUIZERD schreef:Roy,
Ga eens om de hoek bij jou kijken bij Peter Vlaar van Vlaartronic
Ik heb hem een mailtje gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn.
Als hij een trafo met de juiste spanningen kan wikkelen scheelt dat een hoop "gedoe".
Groet, Roy
- di 19 jan 2021, 21:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Ik weet niet of je voldoende kennis hebt om de voeding aan te passen aan de Hammond 373HX. Eenvoudiger is om voor wat betreft de voedingstransformator nog even verder te zoeken (misschien op de site van Amplimo: http://www.ringkerntrafo.nl ). Groet, Robert Geen punt hoor! Hiervoor is nauwelijks ken...
- di 19 jan 2021, 20:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Ook in Polen maken ze mooie voedingstrafo,s en Uitgangstrafo,s https://sklep.toroidy.pl/en_US/c/Tube-output-transformers/137 https://sklep.toroidy.pl/public/assets/Mains_for_tubes_ENG.pdf En de prijs is goedkoper dan de hammond,s maar die zijn ook erg mooi om te zien en ik vind ze echt goed klinken...
- di 19 jan 2021, 20:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Dag Roy, Leuk dat je zelf een buizenversterker wil maken. Wat me opvalt, is dat de Hammond 373HX voor de hoogspanning een centre-tap heeft (die daarom met twee diodes of met één of twee dubbelfazige gelijkrichtbuizen werkt), terwijl in het schema een voedingstrafo wordt gebruikt met een wikkeling z...
- ma 18 jan 2021, 22:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
- Reacties: 70
- Weergaves: 1858
"Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Hallo allemaal, Mijn naam is Roy, 33 jaar en woon in het Noord-Hollandse Heerhugowaard. Liefhebber van muziek en draai dan ook graag vinyl op de draaitafel of jukebox. Ik loop al een aantal jaar met het idee om zelf een buizenversterker te bouwen. Nadat ik dit forum had ontdekt en verschillende onde...
- di 24 nov 2020, 21:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jadis JA30 print
- Reacties: 3
- Weergaves: 224
Re: Jardis JA30 print
Bedankt voor je reactie Anne.
Ik had ook al m’n twijfels of het allemaal wel klopte.
Is het makkelijk te verbeteren door andere waardes te gebruiken?
Het schema van de voeding heb ik nog niet.
Maar misschien toch naar een ander printje kijken dan maar?
Ik had ook al m’n twijfels of het allemaal wel klopte.
Is het makkelijk te verbeteren door andere waardes te gebruiken?
Het schema van de voeding heb ik nog niet.
Maar misschien toch naar een ander printje kijken dan maar?
