Er zijn 14 resultaten gevonden

door Henkje75
wo 21 okt 2020, 19:07
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Wat meet je als je met de multimeter de weerstand van de spreekspoelen meet? Ben wat dat betreft een amateurtje die zo af en toe een versterker + sub installeerd (een paar degelijke kabels voor plus en massa, rca kabels, remote versterker en sub) Eerlijk gezegd nooit zo verdiept in weerstanden etc ...
door Henkje75
wo 21 okt 2020, 16:04
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Hallo, met jullie goedvinden ga ik even door met dit draadje. Zoals boven beschreven heb ik enige tijd geleden een blaupunkt velocity 250 subwoofer gekocht en met daarbij een een een magnat crusader 2 kanaals versterker (welke volgens de verkoper samen in zijn auto zaten) Nu heb ik dit spulletje dus...
door Henkje75
vr 07 aug 2020, 19:30
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Henkjan schreef:
puur kwa type versterker lijkt die Magnat beter passen, die is gebrugd 1 kanaal en dat is wat je nodig hebt.
die JVC is een 4 kanaals waar je maar de helft van gaat gebruiken
Ok, bedankt. Gaan we dan maar proberen denk ik.
door Henkje75
vr 07 aug 2020, 19:29
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Shadow schreef:
Of je stuurt je frontluidsprekers aan met de JVC en gebruikt de Magnat voor je sub :rock:

Ja leuk!!! :lol: :D :lol: :D ’ Maar nu nog even niet, maar je weet maar nooit voor de toekomst.
door Henkje75
vr 07 aug 2020, 17:47
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Hallo heren, toch nog een nieuwe vraag. Morgen ga ik bovengenoemde woofer ophalen (blaupunkt velocity VW 250 10 inch 500 RMS met bepassende bassreflex kist. Aansluiting 2x2 ohm. Deze wilde in dus in serie zetten en gebrugd aan mijn jvc vesterker aansluiten (versterker 580 watt 4 x 55 RMs, meer techn...
door Henkje75
do 06 aug 2020, 21:09
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Shadow schreef:
Ja die kun je gewoon in serie zetten!
Ok, bedankt

En Ron ook bedankt voor het verduidelijken dat ik de in serie geschakelde woofer gebrugd op de versterker kan aansluiten. Precies de informatie die ik zocht.

:goeie: :goeie: =D> =D>
door Henkje75
do 06 aug 2020, 12:19
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Wat een sub maximaal kan hebben voor die kapot gaat, zegt niet heel veel hoeveel.die nodig heeft om al lekker te klinken Als je een dvc sub doet, en dan elke spoel op een gebrugd kanaal van die amp zet, dan heb je genoeg vermogen voor een lekker moppie muziek lijkt me Let dan wel ff op dat het 4ohm...
door Henkje75
wo 05 aug 2020, 23:48
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Bedankt voor alle antwoorden en tips. Ik hoef me dus duidelijk niet al te druk te maken wat vermogen en en de boel opblazen betreft. De JBL woofers uit het bovengenoemde rijtje hadden al de voorkeur (weet dat er ook nog wel beters op de markt is) en ja, tzt een wat krachtiger versterker zal geen ove...
door Henkje75
wo 05 aug 2020, 23:11
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Om een paar voorbeelden te noemen van gebruikte subwoofers die ik hier op het oog heb : Jbl bassreflex box van 1000watt en 250RMS JBL bassreflex pijp van 1000watt en 250RMS PYLE Toobz bassreflex pijp van 400watt en 200RMS Mac audio bandpass 360watt en 180RMS Dat brengt me trouwens nog wel bij een vo...
door Henkje75
wo 05 aug 2020, 23:04
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Wat een sub maximaal kan hebben voor die kapot gaat, zegt niet heel veel hoeveel.die nodig heeft om al lekker te klinken Als je een dvc sub doet, en dan elke spoel op een gebrugd kanaal van die amp zet, dan heb je genoeg vermogen voor een lekker moppie muziek lijkt me Let dan wel ff op dat het 4ohm...
door Henkje75
wo 05 aug 2020, 22:55
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Persoonlijk denk ik dat het allemaal zo nauw niet komt als je doelstelling is om muziek te luisteren, als je spl wedstrijden wilt doen was je wel met ander materiaal aan de slag gegaan toch? Ik deed altijd gewoon een setup maken en dan inregelen op gehoor, heeft me nooit slechte commentaren opgelev...
door Henkje75
wo 05 aug 2020, 19:01
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

Stukje bij beetje kom ik wat verder met de car audio installatie. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een rca-converter. Nu ben ik bij het volgende probleem. De bovengenoemde bruikleen subwoofer gaat helaas niet door. Wel heb ik een versterker gekregen, maar nu is mijn vraag hoeveel potentie subwoofer ...
door Henkje75
za 27 jun 2020, 15:32
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

Re: RCA adapter of versterker met high-input

@Henkjan, bedankt voor je reactie @Vrolijke noot, budget wil ik zo laag mogelijk houden. Heb hier nog het één en ander aan materiaal liggen. (Kabels heb ik en een pasieve subwoofer kan ik eventueel in bruikleen krijgen.) Ik zou dus een RCA adapter (nieuw) en een versterker (heb verschillende 2e hand...
door Henkje75
za 27 jun 2020, 14:26
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: RCA adapter of versterker met high-input
Reacties: 28
Weergaves: 1589

RCA adapter of versterker met high-input

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op het forum, Mijn naam is Henk, woonachtig in spanje. Ik ben bezig om de audio in mijn Golf 7 wat te verbeteren. Versterker en subwoofer, of actieve subwoofer, daar ben ik nog niet helemaal uit. Mijn Golf heeft de orginele radio waarin dus geen RCA uitgangen zijn. Nu he...