Er zijn 28 resultaten gevonden

door Einstein
di 12 feb 2019, 0:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Einstein schreef:
Screenshot_2018-12-09-20-47-08.pngAlleen wel met een hogere dissipatie in de kathode weerstanden het zelfde als zijn voorbeeld namelijk deze.
Ook ga ik wat ik denk dat de feedback is ook gaan aansluiten zoals het ontwerp bij de kit. Ik denk dat dit de thd verlaagd.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 23:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

democles schreef:
Wat we nu weten is iets als dit.

plan.jpg

Van de invulling en hoe te komen tot een veilig werkend geheel weten we nog niets.

PLAN ?
Niks ? Een beetje toch? Alleen de se is nog een beetje vaag. Maar leuke uitdaging toch.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 23:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Originele
Originele
Alleen wel met een hogere dissipatie in de kathode weerstanden het zelfde als zijn voorbeeld namelijk deze.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 23:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Ah!buis schreef:
douwebakker schreef:
ja, maar ik heb nog geen schema gezien van een versterker die zou kunnen werken
Een vermoeden :idea:
Anne
Inderdaad maar dan de spanning aangepast op mijn eindtransformator 3.5k .
Dit is de inspiratie geweest.
Dit is de inspiratie geweest.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 23:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

douwebakker schreef:
ja, maar ik heb nog geen schema gezien van een versterker die zou kunnen werken
Niet goed gekeken of u hebt al kunnen zien dat hij niet werkt. Zelf kan ik de waarden niet lezen op het schema zodat ik de print ook nog moest kopen, toch wel slim van die Chinezen.
Hier komt hij nog een keer.
Hier komt hij nog een keer.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 22:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Ik probeer het enigzins te volgen, maar krijg er maar geen hoogte van. Wat is de bedoeling van Einstein. Heeft hij wel een plan of zit hij ons een beetje uit te dagen? Het plan is toch duidelijk een leuke versterker bouwen en iedereen mag aanschuiven. Van hoe het met de buizen wordt ja afwachten in...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 22:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

De tekening staat transistor en er zit een 2sk1340 een mosfet in. Op de plaats van diode"s zeners. :relax: Raar tekeningetje en wat doen die twee buizen daar, is een niet genoeg ? Lijkt ook niet op de foto die je erbij had. Anne Nee Anne. Die 2 buizen zijn heel erg klein. En gaan zeker niet ge...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 22:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Met de zeners kan ik nu de spanning instellen
Met de zeners kan ik nu de spanning instellen
Ik heb 280 volt nodig .ik heb nu geen balast maar ik denk dat ik er zo wel ben.
door Einstein
ma 11 feb 2019, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Ja ging goed voor bereid op pad heb een mooie schema gemaakt uiteraard uitgelegd dat het Chinees is en ze daar geen onderscheid maken tussen diode"s of zeners en transistor of mosfet. Ook heb ik hem gevraagd of een meer elektuur lijkende oplossing met een transistor uit het lijngedeelte van ee...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 21:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Ja ging goed voor bereid op pad heb een mooie schema gemaakt uiteraard uitgelegd dat het Chinees is en ze daar geen onderscheid maken tussen diode"s of zeners en transistor of mosfet. Ook heb ik hem gevraagd of een meer elektuur lijkende oplossing met een transistor uit het lijngedeelte van ee...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 20:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Alleen wel een beetje jammer dat ik dan op een vraag voor een vervanger voor een mosfet naar de dealer moet en er hier geen antwoord op krijg. :relax: Zonder meer te weten over de eisen, max spanning, startstroom, stroom in bedrijf of gewoon het schema waarin de fet moet komen (met de (stroom)gebru...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 20:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Alleen wel een beetje jammer dat ik dan op een vraag voor een vervanger voor een mosfet naar de dealer moet en er hier geen antwoord op krijg. :relax:
door Einstein
ma 11 feb 2019, 20:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Elektronica heeft zoveel verschillende richtingen dat er naar mijn mening geen een is die op alle vlakken een expert is. Daar kun je je nog aardig in vergissen, er lopen er hier een paar rond die over vrijwel alle aspecten kunnen meepraten : analoog, digitaal, buizen, torren, programmeertalen, akoe...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 20:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Heb een goede vervanger voor mijn mosfet gevonden
door Einstein
ma 11 feb 2019, 14:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Het is geen fasedraaier, maar een stuurtrap... verder blijft het een rommelig verhaal eerlijk gezegd. Bedankt zo leer ik wat. dacht dat het zo heette. Ben niet zo thuis in buizen , vroeger wel eens iets na gebouwd maar dat is het dan ook wel. Elektronica heeft zoveel verschillende richtingen dat er...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 13:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Heb je op papier ook een plan om dit alles met elkaar te laten communiceren in een werkend geheel ? Dan wordt het voor ons ook beter het te volgen en suggesties te geven. Nu een beetje chaos............ :mrgreen: En willekeurig een aantal Ali printjes aan elkaar bakken lijkt me ook geen goede weg o...
door Einstein
ma 11 feb 2019, 0:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

20190107_001714.jpg Misschien de de naam van het onderwerp ongelukkig gekozen maar toch wel voor 70% alieexpres ook omdat het hier niet te vinden is . Zo bijvoorbeeld mijn kast bedoeld voor een dac. Er een module voor een alps motor potmeter met bron selector, display voor gevonden ae_1549775466871...
door Einstein
zo 10 feb 2019, 23:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Een voedingstrafo die bedoeld is voor een buizengelijkrichter geeft met halfgeleiderdiodes meer gelijkspanning.Is soms teveel voor condensators en voor de buizen. Bij buizen kun je de instelling wel aanpassen, condensators moeten geschikt zijn voor de hogere spanning anders gaan ze stuk en dat kan ...
door Einstein
zo 10 feb 2019, 23:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Dit is dus klaarblijkelijk niet de trafo.Hier zit wel 5V op en de gloei met twee 2,5V is ook niet voor een KT88. Kortom het loopt hier over van duidelijkheid :sure: :( Anne Is dit een probleem dan. Mijn buren de plaatselijke store ook niet ,die hebben dit een beetje geadviseerd. Met informatie die ...
door Einstein
zo 10 feb 2019, 21:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Zo ziet het er dan uit
Zo ziet het er dan uit
Met een serie weerstand heb ik toch geen 5 volt. Dit krijg ik op mijn anode spanning er bij en moet er weer uit.Ik mag voor de smoorspoel maar 4uf aan stabilisatie gebruiken. :mrgreen:
door Einstein
zo 10 feb 2019, 21:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Heb een spanningsregelaar nodig van bij de 500volt. Ik heb een ontwerp 2sk1440 met een zenerladder aan de source deze vind ik alleen maar op alieexpres en ik heb hem direct nodig. Ik heb geen database met vervangers .Weet iemand een site hiervoor. Anders ga ik het morgen proberen met een stw10nk80z...
door Einstein
zo 10 feb 2019, 21:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

:
Dit zijn ze nu.
Dit zijn ze nu.
Wat de gaatjesbetreft verkeerde foto. De gaten zijn groter. :yeah:
door Einstein
zo 10 feb 2019, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Op de.gate natuurlijk , beetje blond
door Einstein
zo 10 feb 2019, 16:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Reacties: 53
Weergaves: 2771

Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres

Heb een spanningsregelaar nodig van bij de 500volt. Ik heb een ontwerp 2sk1440 met een zenerladder aan de source deze vind ik alleen maar op alieexpres en ik heb hem direct nodig. Ik heb geen database met vervangers .Weet iemand een site hiervoor. Anders ga ik het morgen proberen met een stw10nk80z....
door Einstein
zo 10 feb 2019, 15:18
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: waar kopen jullie je onderdelen?
Reacties: 20
Weergaves: 3900

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat