Ook ga ik wat ik denk dat de feedback is ook gaan aansluiten zoals het ontwerp bij de kit. Ik denk dat dit de thd verlaagd.Einstein schreef:Screenshot_2018-12-09-20-47-08.pngAlleen wel met een hogere dissipatie in de kathode weerstanden het zelfde als zijn voorbeeld namelijk deze.
Er zijn 28 resultaten gevonden
- di 12 feb 2019, 0:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- ma 11 feb 2019, 23:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Niks ? Een beetje toch? Alleen de se is nog een beetje vaag. Maar leuke uitdaging toch.democles schreef:Wat we nu weten is iets als dit.
plan.jpg
Van de invulling en hoe te komen tot een veilig werkend geheel weten we nog niets.
PLAN ?
- ma 11 feb 2019, 23:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Alleen wel met een hogere dissipatie in de kathode weerstanden het zelfde als zijn voorbeeld namelijk deze.
- ma 11 feb 2019, 23:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Inderdaad maar dan de spanning aangepast op mijn eindtransformator 3.5k .Ah!buis schreef:Een vermoedendouwebakker schreef:ja, maar ik heb nog geen schema gezien van een versterker die zou kunnen werken![]()
Anne
- ma 11 feb 2019, 23:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Niet goed gekeken of u hebt al kunnen zien dat hij niet werkt. Zelf kan ik de waarden niet lezen op het schema zodat ik de print ook nog moest kopen, toch wel slim van die Chinezen.douwebakker schreef:ja, maar ik heb nog geen schema gezien van een versterker die zou kunnen werken
- ma 11 feb 2019, 22:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Ik probeer het enigzins te volgen, maar krijg er maar geen hoogte van. Wat is de bedoeling van Einstein. Heeft hij wel een plan of zit hij ons een beetje uit te dagen? Het plan is toch duidelijk een leuke versterker bouwen en iedereen mag aanschuiven. Van hoe het met de buizen wordt ja afwachten in...
- ma 11 feb 2019, 22:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
De tekening staat transistor en er zit een 2sk1340 een mosfet in. Op de plaats van diode"s zeners. :relax: Raar tekeningetje en wat doen die twee buizen daar, is een niet genoeg ? Lijkt ook niet op de foto die je erbij had. Anne Nee Anne. Die 2 buizen zijn heel erg klein. En gaan zeker niet ge...
- ma 11 feb 2019, 22:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Ik heb 280 volt nodig .ik heb nu geen balast maar ik denk dat ik er zo wel ben.
- ma 11 feb 2019, 21:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Ja ging goed voor bereid op pad heb een mooie schema gemaakt uiteraard uitgelegd dat het Chinees is en ze daar geen onderscheid maken tussen diode"s of zeners en transistor of mosfet. Ook heb ik hem gevraagd of een meer elektuur lijkende oplossing met een transistor uit het lijngedeelte van ee...
- ma 11 feb 2019, 21:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Ja ging goed voor bereid op pad heb een mooie schema gemaakt uiteraard uitgelegd dat het Chinees is en ze daar geen onderscheid maken tussen diode"s of zeners en transistor of mosfet. Ook heb ik hem gevraagd of een meer elektuur lijkende oplossing met een transistor uit het lijngedeelte van ee...
- ma 11 feb 2019, 20:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Alleen wel een beetje jammer dat ik dan op een vraag voor een vervanger voor een mosfet naar de dealer moet en er hier geen antwoord op krijg. :relax: Zonder meer te weten over de eisen, max spanning, startstroom, stroom in bedrijf of gewoon het schema waarin de fet moet komen (met de (stroom)gebru...
- ma 11 feb 2019, 20:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Alleen wel een beetje jammer dat ik dan op een vraag voor een vervanger voor een mosfet naar de dealer moet en er hier geen antwoord op krijg. 
- ma 11 feb 2019, 20:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Elektronica heeft zoveel verschillende richtingen dat er naar mijn mening geen een is die op alle vlakken een expert is. Daar kun je je nog aardig in vergissen, er lopen er hier een paar rond die over vrijwel alle aspecten kunnen meepraten : analoog, digitaal, buizen, torren, programmeertalen, akoe...
- ma 11 feb 2019, 20:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Heb een goede vervanger voor mijn mosfet gevonden
- ma 11 feb 2019, 14:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Het is geen fasedraaier, maar een stuurtrap... verder blijft het een rommelig verhaal eerlijk gezegd. Bedankt zo leer ik wat. dacht dat het zo heette. Ben niet zo thuis in buizen , vroeger wel eens iets na gebouwd maar dat is het dan ook wel. Elektronica heeft zoveel verschillende richtingen dat er...
- ma 11 feb 2019, 13:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Heb je op papier ook een plan om dit alles met elkaar te laten communiceren in een werkend geheel ? Dan wordt het voor ons ook beter het te volgen en suggesties te geven. Nu een beetje chaos............ :mrgreen: En willekeurig een aantal Ali printjes aan elkaar bakken lijkt me ook geen goede weg o...
- ma 11 feb 2019, 0:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
20190107_001714.jpg Misschien de de naam van het onderwerp ongelukkig gekozen maar toch wel voor 70% alieexpres ook omdat het hier niet te vinden is . Zo bijvoorbeeld mijn kast bedoeld voor een dac. Er een module voor een alps motor potmeter met bron selector, display voor gevonden ae_1549775466871...
- zo 10 feb 2019, 23:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Een voedingstrafo die bedoeld is voor een buizengelijkrichter geeft met halfgeleiderdiodes meer gelijkspanning.Is soms teveel voor condensators en voor de buizen. Bij buizen kun je de instelling wel aanpassen, condensators moeten geschikt zijn voor de hogere spanning anders gaan ze stuk en dat kan ...
- zo 10 feb 2019, 23:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Dit is dus klaarblijkelijk niet de trafo.Hier zit wel 5V op en de gloei met twee 2,5V is ook niet voor een KT88. Kortom het loopt hier over van duidelijkheid :sure: :( Anne Is dit een probleem dan. Mijn buren de plaatselijke store ook niet ,die hebben dit een beetje geadviseerd. Met informatie die ...
- zo 10 feb 2019, 21:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Met een serie weerstand heb ik toch geen 5 volt. Dit krijg ik op mijn anode spanning er bij en moet er weer uit.Ik mag voor de smoorspoel maar 4uf aan stabilisatie gebruiken. 
- zo 10 feb 2019, 21:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Heb een spanningsregelaar nodig van bij de 500volt. Ik heb een ontwerp 2sk1440 met een zenerladder aan de source deze vind ik alleen maar op alieexpres en ik heb hem direct nodig. Ik heb geen database met vervangers .Weet iemand een site hiervoor. Anders ga ik het morgen proberen met een stw10nk80z...
- zo 10 feb 2019, 21:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
:Wat de gaatjesbetreft verkeerde foto. De gaten zijn groter. 
- zo 10 feb 2019, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Op de.gate natuurlijk , beetje blond
- zo 10 feb 2019, 16:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
- Reacties: 53
- Weergaves: 2771
Re: Bouw van een buizenversterker met spullen van alieexpres
Heb een spanningsregelaar nodig van bij de 500volt. Ik heb een ontwerp 2sk1440 met een zenerladder aan de source deze vind ik alleen maar op alieexpres en ik heb hem direct nodig. Ik heb geen database met vervangers .Weet iemand een site hiervoor. Anders ga ik het morgen proberen met een stw10nk80z....
- zo 10 feb 2019, 15:18
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: waar kopen jullie je onderdelen?
- Reacties: 20
- Weergaves: 3900
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat
