Er zijn 5 resultaten gevonden

door Tubesmurf
do 18 feb 2016, 10:23
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: B&W P5 met Q150 subwoofers
Reacties: 3
Weergaves: 360

Re: B&W P5 met Q150 subwoofers

De electronica isallemaal oud spul , quads en leaks met buizen. Versterkers genoeg dus ik ga wat experimenteren met verschillende eindtrappen en desnoods 2 voorversterkers. Dat zal wel een experiment blijven, want dat krijg ik bij de leidinggevende (echtgenote) er niet door :D
door Tubesmurf
ma 11 jan 2016, 19:06
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: B&W P5 met Q150 subwoofers
Reacties: 3
Weergaves: 360

B&W P5 met Q150 subwoofers

Verdient het aanbeveling om de p5's met een filter van de laagste frequenties te vrijwaren, zodat die alleen naar de beide REL Q150's gaan die er sinds kort onder staan. Rel's komen uit een erfenis en ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Was redelijk tevreden over de p5"s. Voor de duidelij...
door Tubesmurf
za 09 jan 2016, 15:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Draaischakelaars
Reacties: 6
Weergaves: 338

Re: Draaischakelaars

Olie ga ik doen. Met mechanisch bedoelde ik een mogelijke instelling van de draaiweerstand op deze schakelaars.
door Tubesmurf
za 09 jan 2016, 12:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Draaischakelaars
Reacties: 6
Weergaves: 338

Re: Draaischakelaars

Een week WD40'en did the trick. Ik dacht dat het iets mechanisch was. Maar gewoon ouderdom dus. Dank voor de tips.
door Tubesmurf
za 02 jan 2016, 14:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Draaischakelaars
Reacties: 6
Weergaves: 338

Draaischakelaars

Heeft iemand een idee hoe je bij de toegepaste volume- en klank draaischakelaars de mechanische draaiweerstand kunt aanpassen? De ene draait als een potmeter met klikjes, de andere alleen mbv een waterpomptang. Ik wil zo min mogelijk slopen in dit mooi gebouwde voorversterkertje, dus ik kon ook geen...