De eerste onderdelen zijn inmiddels binnen gekomen. 750VA trafo van amplimo en de elcos.
Er zijn 59 resultaten gevonden
- do 06 jun 2019, 16:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
- wo 29 mei 2019, 9:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Nu begrijp ik dat de basis van buizen vs transistor redelijk te vergelijken is op veel vlakken. Twee grote verschillen. Bij transistors meestal geen hoge (gevaarlijke) spanningen maar doe je iets verkeerd sneuvelt er zo vanalles in stilte, einde verhaal. Bij buizen gaat 's een weerstand in rook op ...
- di 28 mei 2019, 13:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Zal voor de zekerheid nog even een kanttekening maken bij dit topic, ik ben nog redelijk vers in het hele transistor en hifi versterker gebeuren. Ik beheerst een zekere mate van basis elektronica en heb mezelf inmiddels redelijk verdiept in buizentechniek (en dan voornamelijk in gitaarversterker). N...
- di 28 mei 2019, 12:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Het gaat me niet zo zeer om de bouwvorm. Meer om het feit dat het een print is voor 6 transistoren, terwijl het originele ontwerp gemaakt is met 4 stuks. Dus ben ik benieuwd wat er gebruikt is, en of het uitgangsvermogen ook omhoog gaat. Wat in mijn geval niet nodig is, aangezien er maar 2x100w spea...
- di 28 mei 2019, 8:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Ray, ik weet inderdaad welke er standaard gebruikt worden. Maar loek heeft een printje met 6 transistoren, dus mogelijk zijn het andere types dan de 15003/4. Er zijn ook diverse prints te krijgen met een andere type dan de OT-3 transistoren. Ik was er nu vanuit gegaan om gewoon de originele 15003/4 ...
- ma 27 mei 2019, 15:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Loek,
Mogelijk wel geïnteresseerd in de printjes. Ik zie het linkje graag verschijnen. Wat voor transistoren worden er gebruikt?
Mogelijk wel geïnteresseerd in de printjes. Ik zie het linkje graag verschijnen. Wat voor transistoren worden er gebruikt?
- ma 27 mei 2019, 13:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Re: Langlopend Leach poweramp project
Bedankt voor het document. Zal dat op mijn gemakje eens doorlezen, zo in eerste snelle blik lijkt het inderdaad een mooi stukje uitleg te geven over de diverse condensatoren in een voeding.
- ma 27 mei 2019, 12:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Langlopend Leach poweramp project
- Reacties: 27
- Weergaves: 687
Langlopend Leach poweramp project
Ben een tijdje afwezig geweest op dit forum... Destijds hier goede info gehaald voor mijn Thorens platenspeler. In tussentijd wat bezig geweest met zelfbouw spul voor de gitaarhobby, maar nu toch weer een Hifi projectje verzonnen. In mijn huidige setup is eigenlijk de Onkyo 626 de zwakste schakel. H...
- wo 07 sep 2016, 7:32
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Re: Ontwerpaspecten van een platenspeler
Ik ben wel benieuwd wat de meningen zijn over plateau. Is een zwaarder plateau altijd beter? Hoe meer massa je hebt, hoe minder trilling je krijgt? Daarnaast is het voordeel dat het een grote massa traagheid heeft, wat kleine 'schommelingen' in de aandrijving wat kan opvangen. Hoe meer massa, hoe mo...
- do 01 sep 2016, 12:41
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Re: Ontwerpaspecten van een platenspeler
Nog een stukje achtergrond informatie op internet gevonden over compliance, ter lering en vermaak: Compliantie ("beweeglijkheid", "meegaandheid") betreft de soepelheid/stugheid waarmee de cantilever (naaldhouder) is opgehangen in de elementbody. Hoge compliantie = soepele ophangi...
- do 01 sep 2016, 8:17
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Re: Ontwerpaspecten van een platenspeler
Kun je als beetje hobbyist zelfbouwer die resonanties meten? Vanuit mijn schooltijd weet ik dat resonantiefrequentie wordt bepaald door massa en stijfheid van een materiaal. Hoe hoger de stijfheid en hoe lager de massa, hoe hoger je resonantiefrequentie. En uiteraard andersom. Daarnaast heb je inter...
- wo 31 aug 2016, 18:02
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Re: Ontwerpaspecten van een platenspeler
Precies, de productie middelen zijn veel nauwkeuriger, meetgereedschap is nauwkeuriger, nieuwe materialen. Dus in theorie zou je betere platenspeler moeten kunnen bouwen dan 60 jaar geleden? En toch zweren veel mensen bij hun ouderwetse lenco of thorens, dat deze vele malen beter is dan de huidige m...
- wo 31 aug 2016, 16:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Re: Ontwerpaspecten van een platenspeler
Het idee kwam in mij op maar zal waarschijnlijk niet heel snel uitvoering vinden. Dit om allerlei redenen, maar dit topic ook meer opgestart om een hoop te leren over platenspelers. Wat maakt een toonarm van 1500 euro nou beter dan een van 300? Etc. Ik denk dat er veel mensen zijn die het leuk vinde...
- wo 31 aug 2016, 15:16
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwerpaspecten van een platenspeler
- Reacties: 18
- Weergaves: 2014
Ontwerpaspecten van een platenspeler
Ik heb zelf mijn thorens TD165 verbouwd en weer in nette staat gebracht. En wat mijn opviel was eigenlijk hoe eenvoudig een platenspeler in elkaar zit. Heel simpel gezegd heb je: - een plateau wat draait op 33 en 45 toeren - een bevestiging die zo lineair mogelijk het element laat bewegen over Y-as ...
- wo 27 jan 2016, 13:24
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Ja ik heb voetjes op maat laten draaien en daar een gewone o-ring ingelegd. Op de foto ligt de ring er nog iets op maar die is na het inpersen nog iets verdiept gekomen. Steekt nog 1,5mm uit ofxo.
De kap staat er los op zonder scharnieren. Ik vind dit persoonlijk fijner dan een scharnierkap.
De kap staat er los op zonder scharnieren. Ik vind dit persoonlijk fijner dan een scharnierkap.
- wo 27 jan 2016, 10:54
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Het resultaat!!
- ma 25 jan 2016, 7:37
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Zojuist een telefoontje gekregen dat mijn nieuwe stofkap klaarligt
en een appje van onze metaalbewerker dat mijn aluminium voetjes klaar zijn. Ik vind het nu al een goed begin van de week, en dan moet ik de spullen nog gaan halen.
Foto's volgen z.s.m.!
Foto's volgen z.s.m.!
- vr 15 jan 2016, 12:00
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Thiez gaat er steeds meer lol in krijgen :D Eigenlijk is er geen test LP waar alles op staat wat je nodig hebt. De twee belangrijkste zijn de HFN test record en de Analog Productions test record. Beide vullen elkaar goed aan maar overlappen ook deels: http://www.amazon.com/HiFi-News-Test-Producers-...
- do 14 jan 2016, 7:28
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Bedankt voor de links. ik heb hier toch een scope staan dus kan allicht eens een poging wagen.
Moet ik alleen nog wel een test lp aanschaffen. Iemand daar tips voor? Voor niet al te veel geld als het kan.
Moet ik alleen nog wel een test lp aanschaffen. Iemand daar tips voor? Voor niet al te veel geld als het kan.
- wo 13 jan 2016, 22:31
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Bedankt voor de tips voor weegschaaltjes. 18 euro is nog wel te doen.
Dwarskracht moet ik ook nog bekijken.
Voor nu ben ik in ieder geval tevreden met de grado.
Dwarskracht moet ik ook nog bekijken.
Voor nu ben ik in ieder geval tevreden met de grado.
- wo 13 jan 2016, 19:09
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Ik heb de afstand van center van de plaat tot draaipunt van toonarm uitgezet. Dan radius van de arm en op die radius lijn de punten uitgezet, loodrecht van het midden. Klinkt complex, uitvoering was vrij simpel. De vta heb ik volgens basis van vinyl engine gedaan. De arm horizontaal tov de plaat. Na...
- wo 13 jan 2016, 17:13
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Gelukt! Elementje eronder. Al hele verbetering met de vorige. Veel meer definitie. Wel iets lagere output maar dat komt de kwaliteit ten goede. Ik ben blij.
- wo 13 jan 2016, 15:52
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Bedankt voor de sites, staat inderdaad veel informatie op.
Met wat achtergrond informatie en de juiste gegevens van de TD165 is het vrij simpel om in autocad zelf een template uit te zetten. Vanavond zelf maar eens een poging wagen om het elementje goed af te stellen.
Met wat achtergrond informatie en de juiste gegevens van de TD165 is het vrij simpel om in autocad zelf een template uit te zetten. Vanavond zelf maar eens een poging wagen om het elementje goed af te stellen.
- wo 13 jan 2016, 11:34
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Iemand toevallig een adresje omgeving Breda voor het uitlijnen van het grado element op mijn thorens?
Ik had vintageaudio repair in dordrecht gemaild maar die heeft geen mallen voor thorens schijnbaar.
Ik had vintageaudio repair in dordrecht gemaild maar die heeft geen mallen voor thorens schijnbaar.
- di 12 jan 2016, 17:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens TD-165
- Reacties: 58
- Weergaves: 5531
Re: Thorens TD-165
Heren bedankt!! Aarde verplaatst naar een losse aarde aan de versterker, muisstil.
Daarnaast ook een 'nieuw'elementje binnen. Toch de grado Black geworden. Overgekocht van iemand. Twee draaiuren erop gezeten maar niet zijn ding.
Daarnaast ook een 'nieuw'elementje binnen. Toch de grado Black geworden. Overgekocht van iemand. Twee draaiuren erop gezeten maar niet zijn ding.
