Er zijn 8 resultaten gevonden

door Blimp
do 28 sep 2006, 0:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: UcD180AD dubbel mono
Reacties: 272
Weergaves: 54148

Aha. Ik dacht dat de nieuwe weerstanden de 0805 moesten zijn. Ze staan op mijn bestellijst bij Farnell!

Maar ook de 100nF verwijderen en op die plaats de twee elco's solderen (het betere priegelwerk zullen we maar zeggen)
door Blimp
wo 27 sep 2006, 23:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: UcD180AD dubbel mono
Reacties: 272
Weergaves: 54148

De 0805's zijn 2x1,25 mm, moet er volgens mij gewoon oppassen.
door Blimp
wo 27 sep 2006, 23:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: UcD180AD dubbel mono
Reacties: 272
Weergaves: 54148

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik neem aan dat je deze bedoelt: http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=1108871 Nog een andere vraag. Jan-Peter heeft ooit eens gezegd (volgens mij op het HTforum), dat als je de opamp apart voedt je het beste de twee 100nf ontkoppel condensatoren...
door Blimp
wo 27 sep 2006, 22:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: UcD180AD dubbel mono
Reacties: 272
Weergaves: 54148

Ziet er mooi uit Jeroen!

Nog een vraagje over de verandering van de weerstanden R10 t/m 12. Waarom heb je voor 3k3 en 1k8 gekozen? Volgens het document van Hypex zijn de standaard waarden nu 2k2 en 1k2 (Beide een gain van 26 dB).

Gr, Bastiaan
door Blimp
vr 30 jun 2006, 23:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Reacties: 277
Weergaves: 70977

Het was even solderen, maar het proto-type voor mijn Op-Amp voeding is af. Het schema komt van DIY en is een combinatie van een LM317 met een LM431. Op die manier krijg je een hele stabiele. Temperatuur onafhankelijke voeding. Nu ik weet dat deze werkt kan ik het ontwerp voor de PCB afmaken en laten...
door Blimp
di 27 jun 2006, 7:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Reacties: 277
Weergaves: 70977

Effe tussen het geweld van Sander door, mijn Elna Cerafines van audio-cube zijn binnen. Mooie luxe dingetjes, alleen het oog laat ze al beter klinken :roll: . Jeroen, Zijn deze voor je UcD's, of gebruik je ze ergens ander voor? Ik heb nog steeds vier 470µ liggen voor mijn buffercondensatoren, maar ...
door Blimp
ma 26 jun 2006, 15:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: UcD180AD dubbel mono
Reacties: 272
Weergaves: 54148

Hallo,

Zit de aansturing van de "power-on" led niet op dezelfde NPN transistor? Mischien dat de 2k2 daar voor is.
door Blimp
zo 11 jun 2006, 12:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Twisted X-BoSoZ met UcD 180
Reacties: 0
Weergaves: 730

Twisted X-BoSoZ met UcD 180

Ik vroeg me af of iemand al een gebalanceerde voorversterker aan een UcD gehangen? Ik zit er zelf aan te denken om een X-BoSoZ te bouwen.

Twisted Pear Audio heeft bijvoorbeeld een hele mooie X-BoSoZ.

Ben er benieuwd of er meerdere mensen op dat idee zijn gekomen.


Gr, Bastiaan