Er zijn 19 resultaten gevonden

door guzziman
wo 30 dec 2015, 11:27
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Kabel is reeds vervangen (kan wel na zoveel tijd)
Heb de ortofon as 212 op een lenco L75 gemaakt..
Element op de ortofon wordt een acutex 412 .
Nu heb ik een vraagje ,de aarde kabel uit de arm waar moet die geaard worden?
Chassis van de lenco aan de voorversterker neem ik aan?
door guzziman
vr 04 jul 2014, 17:51
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: ortofon arm bedrading solderen
Reacties: 0
Weergaves: 737

ortofon arm bedrading solderen

Wil mijn arm bedrading vervangen van een platenspeler arm. Deze draadjes zijn ongeveer 0.5 mm dik. Erg kwetsbaar dus. Heb zelf weinig ervaring hiermee. De bout die ik gebruik is een Weller 40 watt klein formaat,met instelbare temp. Nu is mijn vraag wat hebben jullie voor advies ivm. De temperatuur? ...
door guzziman
vr 04 jul 2014, 17:43
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

200 graden is minimum.
door guzziman
wo 02 jul 2014, 18:00
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Kan op mijn werk een bout lenen. Deze kun je in graden verstellen,merk is een Weller.
Welke advies temperatuur kunt u me aanbevelen?
door guzziman
ma 30 jun 2014, 21:25
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Heb een 30 watt bout
door guzziman
ma 30 jun 2014, 19:43
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Litzkabel is binnen,incl de schoentjes en tin.
De headshel eruitgehaald en de 2 schroefjes los gedraaid.Nu komt de kop met bedrading los.
Vraag me nu alleen af hoe ik die dunne draadjes veilig er vanaf krijg? Ben bang dat ik het geheel laat smelten. En hoe de oude tin weg te krijgen?
door guzziman
di 24 jun 2014, 21:57
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Net op eBay losse kabel besteld,incl aansluit schoentjes.
Ben toch maar niet voor de din plug gegaan.
Hou jullie op de hoogte,zal wel nog enkele weken duren.......dan vakantie en wat meer tijd.
door guzziman
ma 23 jun 2014, 22:35
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Dat kun je toch ook met de din?
Stekker eruit nieuwe erin.....toch?
door guzziman
ma 23 jun 2014, 22:00
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Wat vind je hier niet Kien aan?
Heb hier verder geen ervaring mee.
door guzziman
ma 23 jun 2014, 21:42
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Misschien ook in Nederland ergens te koop?
door guzziman
ma 23 jun 2014, 21:39
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Ja heb wel is wat gesoldeerd,dat gaat me wel lukken denk ik.
Is zo'n din plug universeel?
Heb ook een transrotor arm die heeft er ook een,maar die heb ik zo gekocht.......via dit forum.

Bedankt alvast voor de tips en het zoeken:-)
door guzziman
ma 23 jun 2014, 21:26
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Kan je dit standaard kopen? Moet je veel ervaring met solderen hebben,soort tin ?
door guzziman
ma 23 jun 2014, 21:24
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Juist dit bedoel ik.
Tikfoutje:-)
door guzziman
ma 23 jun 2014, 21:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Nee ik bedoel de andere kant van de kabel,niet de kant van het element.

http://Www.goldenageaudio.con.au/ortofo ... rvice.html
door guzziman
ma 23 jun 2014, 20:56
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Sorry voor de verkeerde woord keuzes,de connector wilde ik in de lagerbus van de arm plaatsen.
Onder de arm waar de draadjes uit de arm komen........sorry voor de onduidelijke beschrijving.
Heb het gezien op een Australiërs site waar ze deze armen reviseren.Zal de link is proberen te zoeken
door guzziman
ma 23 jun 2014, 20:45
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Is het niet verstandiger om die ook te vervangen?
Iemand een idee hoe dat met de dun steker moet en waar te koop? Universeel?
door guzziman
ma 23 jun 2014, 20:35
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

In de ortofon zitten 5 draadjes,1 aarde (zwart) neem ik aan.
door guzziman
ma 23 jun 2014, 19:03
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

Re: vervangen kabel arm ortofon as 212

Door omstandigheden niet meer aan toe gekomen,sorry daarvoor. De kabel moet nog steeds vervangen worden van de arm as 212. Deze is versleten en geeft storing bij gebruik. Mijn budget is niet zo groot dus vraag ik mij af of de kabels die je op eBay van de rol kunt kopen goed is,4 stukken van ongeveer...
door guzziman
di 31 dec 2013, 9:20
Forum: Bronnen
Onderwerp: vervangen kabel arm ortofon as 212
Reacties: 37
Weergaves: 3098

vervangen kabel arm ortofon as 212

Om te beginnen ik ben nieuw op dit forum.Mijn naam is Mark en woon in het zuiden van het land.Heb niet veel verstand van electronica maar knutsel wel graag.Mijn interesse gaat vooral naar platenspelers ,buizen versterkers en speakerbouw,vooral het houtwerk ben ik wel handig in..............Wil de ka...