Bedankt voor jullie snelle reactie's.
Ga eerst contact op nemen met Dynaudio om de zelfde driver te kunnen krijgen.
Dit lijkt me de kortste weg.
Er zijn 19 resultaten gevonden
- di 24 sep 2013, 10:33
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.
- Reacties: 7
- Weergaves: 593
- ma 23 sep 2013, 11:34
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.
- Reacties: 7
- Weergaves: 593
Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.
Ik heb luidsprekers van ong 25jaar oud, nu is de woofer een Dynaudio 24W75 stuk. Welke driver past qua klank en inbouw maat hier bij?? De rest van de drivers zijn ook van Dynaudio de tweeter D28/2 en mit D54. De luidspreker is van Scriptum type Thrax een Duits bedrijf dat helaas niet meer bestaat. W...
- do 24 jan 2013, 21:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste opzet vloerstaander
- Reacties: 76
- Weergaves: 2882
Re: Eerste opzet vloerstaander
Bedankt voor je reactie
Wel even moeten zoeken wat je met lbvs bedoelde.
Maar met wat voor een type speaker zou ik kunnen beginnen, het liefst goed klinkend zodat ik niet meerdere paren hoef te bouwen.
Dan word het nog een prijzig geheel.
Wel even moeten zoeken wat je met lbvs bedoelde.
Maar met wat voor een type speaker zou ik kunnen beginnen, het liefst goed klinkend zodat ik niet meerdere paren hoef te bouwen.
Dan word het nog een prijzig geheel.
- do 24 jan 2013, 13:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste opzet vloerstaander
- Reacties: 76
- Weergaves: 2882
Re: Eerste opzet vloerstaander
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik ben al lange tijd gek van audio, en ben op zoek naar een mooie luidspreker nu ken ik de Audio Physic Virgo en vind deze erg goed klinken. Maar ja de prijs, daarom ben ik zeer geintresserd in dit zelfbouw plan. Kan je deze speaker als een niet ervaren bouwer goed z...
- wo 16 jan 2013, 18:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Soundbar
- Reacties: 5
- Weergaves: 3023
Re: Soundbar
Het is een tv van Samsung 47"inch. Het gaat me alleen voor het geluid voor tv uitzendingen, als ik film kijk doe ik dat via mijn home cinema set. Maar ik wil niet de hele avond de installatie aan hebben, kost te veel energie. En dat vind ik voor het kijken naar Discovery en andere dagelijkse pr...
- di 15 jan 2013, 16:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Soundbar
- Reacties: 5
- Weergaves: 3023
Soundbar
Ik vind dat er een slecht geluid in de tv zit(deze kraken bij hoger volume) en zit eraan te denken om een soundbar te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en welke speakers evt versterker worden er gebruikt in een soundbar.
Heeft iemand hier ervaring mee, en welke speakers evt versterker worden er gebruikt in een soundbar.
- wo 05 sep 2012, 19:24
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel Dac Updaten
- Reacties: 14
- Weergaves: 2303
Re: Rotel Dac Updaten
Black gates? ... Lijkt me niet standaard in Rotel... Ze zitten er toch vanaf de fabriek in , heb hem zelf nieuw gekocht met het loop werk. maar omdat hij al wat ouder is dach ik om hem updaten. maar als ik het zo begrijp uit de reacties is er niet veel aan te doen alleen een betere voedingskabel zo...
- di 04 sep 2012, 10:10
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel Dac Updaten
- Reacties: 14
- Weergaves: 2303
Re: Rotel Dac Updaten
FF afgekoppeld en uit gebouwd.
Gekeken naar het merk van de Elko's : Nichiocon Great Supply 4700 uF 50w. en Rubycon Blackgate 470uF 25V.
Gekeken naar het merk van de Elko's : Nichiocon Great Supply 4700 uF 50w. en Rubycon Blackgate 470uF 25V.
- za 01 sep 2012, 10:03
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel Dac Updaten
- Reacties: 14
- Weergaves: 2303
Re: Rotel Dac Updaten
Ray Bedankt voor de foto's.
- vr 31 aug 2012, 11:15
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel Dac Updaten
- Reacties: 14
- Weergaves: 2303
Rotel Dac Updaten
Ik ben in bezit van een Rotel Dac RDP-980 deze is ong 15 jaar oud.
Is het zin vol omdeze te Updaten met betere onderdelen zodat hij beter klink en er weer jaren tegen kan.
Zo ja met welke onderdelen en hoe.
Is het zin vol omdeze te Updaten met betere onderdelen zodat hij beter klink en er weer jaren tegen kan.
Zo ja met welke onderdelen en hoe.
- wo 25 apr 2012, 16:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Re: Dipool speakers bouwen voor surround
Misschien een raar idee.
Maar is het niet mogelijk om auto speakers in te bouwen deze hebben een breed bereik van 45Hz tot 21kHz.
Er zijn van die woofers met een tweeter op gebouwd. In de auto klinken deze niet verkeerd
Maar is het niet mogelijk om auto speakers in te bouwen deze hebben een breed bereik van 45Hz tot 21kHz.
Er zijn van die woofers met een tweeter op gebouwd. In de auto klinken deze niet verkeerd
- ma 23 apr 2012, 11:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Re: Dipool speakers bouwen voor surround
Bedankt voor je tip Hannesie, hier had ik zelf nooit aangedacht om ze tegen elkaar te plakken met hout zo kan je ook een sierrand aanbrengen.(vind dit eigelijk mooier al houten speakers)
welke drivers heb je gebruikt?? en evt filter materiaal?
welke drivers heb je gebruikt?? en evt filter materiaal?
- zo 22 apr 2012, 11:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Re: Dipool speakers bouwen voor surround
Jee dat zijn slechte berichten dat de schalen er niet meer in het hout zijn, alleen de ijzeren uitvoering.
En de ijzer schalen moet je aan elkaar lassen en is erg dun, dus weer een lastig probleem.
Dus had ik voor Hout gekozen want kan je lijmen.
En de ijzer schalen moet je aan elkaar lassen en is erg dun, dus weer een lastig probleem.
Dus had ik voor Hout gekozen want kan je lijmen.
- vr 20 apr 2012, 16:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Re: Dipool speakers bouwen voor surround
Bedankt voor de reactie's De dipool speaker zet me hooft als ik het zo lees is dat hoog gegrepen voor een beginner. Maar het idee van de bollen van de Blanda schalen van Ikea is geen gek idee en mijn vrouw is hier ook wel mee eens. De bol wordt dan 20cm rond welke speker kan ik daar het best voor ge...
- di 17 apr 2012, 9:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Re: Dipool speakers bouwen voor surround
Hallo Alle bedankt voor de antwoorden het wordt wat duidelijker voor mij.(niet makkelijker) Ik bedoel een dipool zoals John P beschrijf een luidspreker die aan de muurhangt en naar 2 kanten toe straald, hierdoor had ik begrepen dat de ruimtelijke werking groter word. Mijn ruimte is rechthoekig 4 mt ...
- zo 15 apr 2012, 13:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
- Reacties: 17
- Weergaves: 1899
Dipool speakers bouwen voor surround
Ik ben nog steets op zoek naar achter luidspreakers voor mijn surround 7.1. die niet te groot zijn. Nu las ik over dipool luidspreakers, heeft iemand hier ervaring mee? Ze moeten niet te groot zijn, had wel op de Visaton site de Aria dipol 1 gezien maar deze zijn wel prijzig als je er 4 wil bouwen. ...
- ma 26 mar 2012, 11:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
- Reacties: 6
- Weergaves: 562
Re: Platte luidspreaker bouwen voor surround
John P Bedankt voor deze voorbeelden ,ben ook verder gaan kijken op devoor andere ideeen.
- zo 25 mar 2012, 17:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
- Reacties: 6
- Weergaves: 562
Re: Platte luidspreaker bouwen voor surround
Bedankt voor de site ,heb 2 andere optie's er bij gekregen de Monacor Frame en de Tang Band Bamboo II deze is rond 350 en 65mm dik en een leuke vorm. De speaker van FF Lunche ziet er mooi uit maar is groot. Het gaat mij om een kleine speaker die niet te dik is voor tegen de muur te hangen, zodat hij...
- za 24 mar 2012, 21:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
- Reacties: 6
- Weergaves: 562
Platte luidspreaker bouwen voor surround
Graag zou ik platte luidspreakers willen bouwen voor surround. De speakers voor zijn van Dynaudio ,nu staan er Philips legend II aan de achterkant te spelen en ik moet zeggen dit geluid vind ik niet slecht. Maar dit is een tijdelijke oplossing omdat ze wel wat groot zijn, ook omdat ik 7.1 wil luiste...
