Er zijn 19 resultaten gevonden

door audio lover
di 24 sep 2013, 10:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.
Reacties: 7
Weergaves: 593

Re: Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.

Bedankt voor jullie snelle reactie's.
Ga eerst contact op nemen met Dynaudio om de zelfde driver te kunnen krijgen.
Dit lijkt me de kortste weg.
door audio lover
ma 23 sep 2013, 11:34
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.
Reacties: 7
Weergaves: 593

Vervangen van een Dynaudio 24W75 driver.

Ik heb luidsprekers van ong 25jaar oud, nu is de woofer een Dynaudio 24W75 stuk. Welke driver past qua klank en inbouw maat hier bij?? De rest van de drivers zijn ook van Dynaudio de tweeter D28/2 en mit D54. De luidspreker is van Scriptum type Thrax een Duits bedrijf dat helaas niet meer bestaat. W...
door audio lover
do 24 jan 2013, 21:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste opzet vloerstaander
Reacties: 76
Weergaves: 2882

Re: Eerste opzet vloerstaander

Bedankt voor je reactie
Wel even moeten zoeken wat je met lbvs bedoelde.
Maar met wat voor een type speaker zou ik kunnen beginnen, het liefst goed klinkend zodat ik niet meerdere paren hoef te bouwen.
Dan word het nog een prijzig geheel.
door audio lover
do 24 jan 2013, 13:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste opzet vloerstaander
Reacties: 76
Weergaves: 2882

Re: Eerste opzet vloerstaander

Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik ben al lange tijd gek van audio, en ben op zoek naar een mooie luidspreker nu ken ik de Audio Physic Virgo en vind deze erg goed klinken. Maar ja de prijs, daarom ben ik zeer geintresserd in dit zelfbouw plan. Kan je deze speaker als een niet ervaren bouwer goed z...
door audio lover
wo 16 jan 2013, 18:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Soundbar
Reacties: 5
Weergaves: 3023

Re: Soundbar

Het is een tv van Samsung 47"inch. Het gaat me alleen voor het geluid voor tv uitzendingen, als ik film kijk doe ik dat via mijn home cinema set. Maar ik wil niet de hele avond de installatie aan hebben, kost te veel energie. En dat vind ik voor het kijken naar Discovery en andere dagelijkse pr...
door audio lover
di 15 jan 2013, 16:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Soundbar
Reacties: 5
Weergaves: 3023

Soundbar

Ik vind dat er een slecht geluid in de tv zit(deze kraken bij hoger volume) en zit eraan te denken om een soundbar te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en welke speakers evt versterker worden er gebruikt in een soundbar.
door audio lover
wo 05 sep 2012, 19:24
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel Dac Updaten
Reacties: 14
Weergaves: 2303

Re: Rotel Dac Updaten

Black gates? ... Lijkt me niet standaard in Rotel... Ze zitten er toch vanaf de fabriek in , heb hem zelf nieuw gekocht met het loop werk. maar omdat hij al wat ouder is dach ik om hem updaten. maar als ik het zo begrijp uit de reacties is er niet veel aan te doen alleen een betere voedingskabel zo...
door audio lover
di 04 sep 2012, 10:10
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel Dac Updaten
Reacties: 14
Weergaves: 2303

Re: Rotel Dac Updaten

FF afgekoppeld en uit gebouwd.
Gekeken naar het merk van de Elko's : Nichiocon Great Supply 4700 uF 50w. en Rubycon Blackgate 470uF 25V.
door audio lover
za 01 sep 2012, 10:03
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel Dac Updaten
Reacties: 14
Weergaves: 2303

Re: Rotel Dac Updaten

Ray Bedankt voor de foto's.
door audio lover
vr 31 aug 2012, 11:15
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel Dac Updaten
Reacties: 14
Weergaves: 2303

Rotel Dac Updaten

Ik ben in bezit van een Rotel Dac RDP-980 deze is ong 15 jaar oud.
Is het zin vol omdeze te Updaten met betere onderdelen zodat hij beter klink en er weer jaren tegen kan.
Zo ja met welke onderdelen en hoe.
door audio lover
wo 25 apr 2012, 16:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Re: Dipool speakers bouwen voor surround

Misschien een raar idee.
Maar is het niet mogelijk om auto speakers in te bouwen deze hebben een breed bereik van 45Hz tot 21kHz.
Er zijn van die woofers met een tweeter op gebouwd. In de auto klinken deze niet verkeerd
door audio lover
ma 23 apr 2012, 11:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Re: Dipool speakers bouwen voor surround

Bedankt voor je tip Hannesie, hier had ik zelf nooit aangedacht om ze tegen elkaar te plakken met hout zo kan je ook een sierrand aanbrengen.(vind dit eigelijk mooier al houten speakers) \:D/
welke drivers heb je gebruikt?? en evt filter materiaal?
door audio lover
zo 22 apr 2012, 11:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Re: Dipool speakers bouwen voor surround

Jee dat zijn slechte berichten dat de schalen er niet meer in het hout zijn, alleen de ijzeren uitvoering. :cry:
En de ijzer schalen moet je aan elkaar lassen en is erg dun, dus weer een lastig probleem.
Dus had ik voor Hout gekozen want kan je lijmen.
door audio lover
vr 20 apr 2012, 16:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Re: Dipool speakers bouwen voor surround

Bedankt voor de reactie's De dipool speaker zet me hooft als ik het zo lees is dat hoog gegrepen voor een beginner. Maar het idee van de bollen van de Blanda schalen van Ikea is geen gek idee en mijn vrouw is hier ook wel mee eens. De bol wordt dan 20cm rond welke speker kan ik daar het best voor ge...
door audio lover
di 17 apr 2012, 9:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Re: Dipool speakers bouwen voor surround

Hallo Alle bedankt voor de antwoorden het wordt wat duidelijker voor mij.(niet makkelijker) Ik bedoel een dipool zoals John P beschrijf een luidspreker die aan de muurhangt en naar 2 kanten toe straald, hierdoor had ik begrepen dat de ruimtelijke werking groter word. Mijn ruimte is rechthoekig 4 mt ...
door audio lover
zo 15 apr 2012, 13:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dipool speakers bouwen voor surround
Reacties: 17
Weergaves: 1899

Dipool speakers bouwen voor surround

Ik ben nog steets op zoek naar achter luidspreakers voor mijn surround 7.1. die niet te groot zijn. Nu las ik over dipool luidspreakers, heeft iemand hier ervaring mee? Ze moeten niet te groot zijn, had wel op de Visaton site de Aria dipol 1 gezien maar deze zijn wel prijzig als je er 4 wil bouwen. ...
door audio lover
ma 26 mar 2012, 11:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
Reacties: 6
Weergaves: 562

Re: Platte luidspreaker bouwen voor surround

John P Bedankt voor deze voorbeelden ,ben ook verder gaan kijken op devoor andere ideeen.
door audio lover
zo 25 mar 2012, 17:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
Reacties: 6
Weergaves: 562

Re: Platte luidspreaker bouwen voor surround

Bedankt voor de site ,heb 2 andere optie's er bij gekregen de Monacor Frame en de Tang Band Bamboo II deze is rond 350 en 65mm dik en een leuke vorm. De speaker van FF Lunche ziet er mooi uit maar is groot. Het gaat mij om een kleine speaker die niet te dik is voor tegen de muur te hangen, zodat hij...
door audio lover
za 24 mar 2012, 21:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Platte luidspreaker bouwen voor surround
Reacties: 6
Weergaves: 562

Platte luidspreaker bouwen voor surround

Graag zou ik platte luidspreakers willen bouwen voor surround. De speakers voor zijn van Dynaudio ,nu staan er Philips legend II aan de achterkant te spelen en ik moet zeggen dit geluid vind ik niet slecht. Maar dit is een tijdelijke oplossing omdat ze wel wat groot zijn, ook omdat ik 7.1 wil luiste...