Er zijn 161 resultaten gevonden

door A3Baak
ma 13 feb 2023, 9:44
Forum: Archief
Onderwerp: Even nog niet : Ter overname aangeboden Inimini set met stands
Reacties: 3
Weergaves: 390

Even nog niet : Ter overname aangeboden Inimini set met stands

Met pijn in m'n hart ga ik de set wegdoen die ik zelf gebouwd heb. https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=23462 Jaren veel plezier van gehad, alleen mijn versterker is nu stuk en wordt niet vervangen. sized_IMG_20160731_155828.JPG IMG_20160802_214424.jpg Dit is een overzicht van alle compone...
door A3Baak
wo 03 aug 2016, 17:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

cambridge audio: http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... GS1u50-Lql

Playlist gekopieerd van het internet, lekker luisteren :rock:
door A3Baak
di 02 aug 2016, 21:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

IMG_20160802_214424.jpg
De speakers op de standaardjes \:D/
door A3Baak
di 02 aug 2016, 8:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

pappaleo schreef:
Hoe spelen ze ? Naar wens?
Voor wat ik tot nu toe gehoord heb, spelen ze lekker.

Ik krijg vandaag als het goed is de standaardjes binnen, Ik heb gekozen voor de Norstone Esse, dan komen ze meteen op hun plek te staan en kunnen ze verder inspelen.
door A3Baak
di 02 aug 2016, 8:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Vifa monitor speaker
Reacties: 4
Weergaves: 426

Re: Vifa monitor speaker

Zoooo heee :o , dat is een mooi doosje :mrgreen:
door A3Baak
di 02 aug 2016, 8:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Maar zodra dat spul van de AC-Tion volloopt dan gooi ik het meteen weg ... de 3M-etjes en Bosch varianten kun je nog een paar keer leegkloppen of borstelen. Wat ook een nadeel is van de AC-Tion papiertjes is dat het schuurmiddel vrij snel loskomt van het papier. Ik heb nog een paar Bosch bandschuur...
door A3Baak
ma 01 aug 2016, 13:00
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Wat vinden we van 't forum?
Reacties: 1025
Weergaves: 60559

Re: Wat vinden we van 't forum?

Ik moet hier zeker nog aan wennen :-s Bij het uploaden van foto,s groter dan 1200x1600 een http Error Was dat vroeger ook .? Maar beter dan geen forum :D :bakkie: Snapte er al niks meer van, over het uploaden van de foto's. Kon ze voorheen rechtstreeks vanuit me telefoon uploaden, nu moet ik ze eer...
door A3Baak
ma 01 aug 2016, 8:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

O en nog ff een tip voor het schuren, neem niet de cheap ass motherf...er schuurpapier van de Gamma of van welke bouwmarkt dan ook. :twisted: Er zit zwaar verschil in die van de Gamma met dezelfde korrel en die van bijvoorbeeld 3M, voor het grove werk zijn die goedkope prima, maar niet voor het fijn...
door A3Baak
ma 01 aug 2016, 8:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

En hoe klinken ze? Ik heb ze één keer heel kort gehoord in Hengelo, maar ik zie dat we in dezelfde plaats wonen... keertje luisteren? Ze moeten nog inspelen, maar ze klinken nu al goed. Als ze een beetje ingespeeld zijn ben je welkom. Altijd spannend als je ze voor de eerste keer aansluit. Verder b...
door A3Baak
zo 31 jul 2016, 16:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

ray5150 schreef:
Ik vind ze er netjes uitzien. =D>
Thx
sized_IMG_20160731_155828.JPG
Eindelijk :yeah: :yeah:
door A3Baak
zo 31 jul 2016, 11:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Het is alweer een tijdje geleden, heb echter niet stil gezeten. Door de drukte thuis heeft het "wat" langer geduurd dan de bedoeling was. Heb ook best wat problemen met het verven gehad, te grove korrel schuurpapier, loslatende laklaag, sinaasappel effect doordat ik er nog een keer overhee...
door A3Baak
zo 08 mei 2016, 16:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Lekker hoor zo'n eigen hobby/rommel ruimte. :mrgreen:
IMG_20160508_162632[1].jpg
De stand van zaken vandaag.

Volgende week weer verder.
door A3Baak
za 07 mei 2016, 14:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

IMG_20160507_140052.jpg Vandaag de tweede kast van fineer voorzien. De eerste kast is goed gelukt. Twee kleine hoekjes uit gebroken, weer op de plek gelijmd. Als je het niet weet zie je het niet, kan 1 van de hoekjes zelf niet eens meer terugvinden. Als de tweede uit de pers is schuren en lakken, b...
door A3Baak
vr 29 apr 2016, 12:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

filter.gif
In de tussentijd het tweede filter gemaakt.
Fineer is intussen ook binnen, helaas met een klein scheurtje maar er is gelukkig nog genoeg over.
door A3Baak
do 28 apr 2016, 16:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Ow hahaha betekent OFC dat, nooit geweten :lagge:

Ik heb het er ook niet op uitgekozen.
Gewoon een paar meter van dat spul gekocht bij Rumoh.
door A3Baak
wo 27 apr 2016, 19:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

FR_Aad schreef:
ray5150 schreef:
Bestaat er ook koperkabel waar wel zuurstof in zit ?
Heeft waarschijnlijk wel een luchtiger geluid...
Zoiets?
Is dat een microscopische opname van die kabel, vet :mrgreen:
door A3Baak
wo 27 apr 2016, 16:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Nou dat wordt een stukje van 20cm. Ik denk dat daar geen AudioQuest Oak voor gebruikt gaat worden. Stukje tweelingsnoer. :mrgreen: Nee dat denk ik ook niet het word een stukje van 1,5mm² OFC Speaker cable, heb ik toch genoeg van. IMG_20160427_162049.jpg IMG_20160427_162104.jpg 1 klaar nog 1 te gaan...
door A3Baak
di 26 apr 2016, 10:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

pappaleo schreef:
Kan allebei. Ik heb ze gesoldeerd, maar als je toch kabelschoentjes hebt, dan zou ik die gebruiken.
Dan ga ik ze maar solderen, als dat geen kwaad kan heb nl geen kabelschoentjes meer was er al naar op zoek.
door A3Baak
di 26 apr 2016, 10:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Misschien een stomme vraag, maar hoe zetten jullie de draden vast aan de drivers.

Ik dacht daar kabelschoentjes voor te gebruiken, of doen jullie dat gewoon aan de drivers solderen?
door A3Baak
zo 24 apr 2016, 22:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

IMG_20160424_220933.jpg
Eerste deel van het filter, petje af hoor PappaLeo ik vind het een hele klus.
IMG_20160424_221816.jpg
De kastjes ingefreesd door PappaLeo :goedzo:

Nu wachten op fineer en de filters alvast verder afmaken.
door A3Baak
ma 18 apr 2016, 14:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Weer wat verder 2de kast is klaar voor het infrezen van de verzinking van de units.

Bij het laten zagen van de plankjes had ik ze al iets ruimer besteld dan volgens de tekening, maar alsnog waren ze net aan pas. Hield heel weinig over om weg te frezen/schuren.
IMG_20160418_142230.jpg
door A3Baak
za 09 apr 2016, 17:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

Vandaag 1 van de twee kasten klaar gemaakt voor het verdere freeswerk bij pappaleo. IMG_20160409_083821.jpg Had er iets te vel aan de kanten afgeschuurd :oops: , dus dat moest gecorrigeerd worden. Een dun laagje MDF-vuller er op gezet, en dat moest weer geschuurd worden. IMG_20160409_083826.jpg Een ...
door A3Baak
zo 03 apr 2016, 9:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

dre schreef:
A3Baak schreef:
dre schreef:
Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Nou ik hou er al rekening mee, want tot overmaat van ramp heb ik dus 2 weerstanden te weinig besteld. :hide:
Hou ons op de hoogte! :rofl:
Damn you're fast :rofl: Tuurlijk joh doe ik.
door A3Baak
zo 03 apr 2016, 9:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

dre schreef:
Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Nou ik hou er al rekening mee, want tot overmaat van ramp heb ik dus 2 weerstanden te weinig besteld. :hide:
door A3Baak
za 02 apr 2016, 22:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5767

Re: Copying The Inimini

dre schreef:
http://www.rumoh.eu/capacitors/audyn-mkt

Volgens mij zijn ze gewoon hetzelfde,maar alleen een andere serie.
Als ik het zo zie, zal het wel zo zijn. :oops:
Loop weer paniek te schoppen om niks. :hide: