Er zijn 27 resultaten gevonden
- zo 26 jan 2014, 18:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
ok bedankt voor de info dan ga ik er niks bijzonders mee doen ik ga wel de panelen opdikken en er vilt tegenaan plakken nog een vraag over de basreflexpoort maakt het uit of deze aan de voor of achterkant komt ? vandaag de gaten voor de units uitgezaagd en even gekeken of alles past gelukkig paste h...
- vr 24 jan 2014, 18:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
de midkast wordt nog bekleed met vilt en dan stop ik er sonofil bij
- vr 24 jan 2014, 18:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
- do 23 jan 2014, 22:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
ik weet nog niet precies hoe ik het laag ga doen ik gebruik het wel voor het mid gedeelte
- do 23 jan 2014, 21:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
nog een foto van de binnenkant
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto
- do 23 jan 2014, 21:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
ik heb al eerder een 2 weg gemaakt met accuton drivers en die bevallen erg goed
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers
- do 23 jan 2014, 21:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
voor het laag 2 maal de c153-8-082 als mid de c90-6-079 van de tweeter weet ik het nummer niet zal morgen ff kijken
hij zit nog in mijn andere kast
hij zit nog in mijn andere kast
- do 23 jan 2014, 20:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
een zijkant zit erop krijg je een beetje een idee van wat het moet worden
- do 23 jan 2014, 20:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
Re: accuton 3 weg
het worden slanke zuiltjes van 20 cm breed en 95 cm hoog
- do 23 jan 2014, 20:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 3 weg
- Reacties: 25
- Weergaves: 589
accuton 3 weg
een 3 weg dus met accuton drivers
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm
- zo 20 jan 2013, 17:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
ik heb geen metingen ik heb hem laten meten bij remo hifi en hij heeft het filter samen gesteld
ik heb er zelf helaas geen verstand van
ik heb er zelf helaas geen verstand van
- zo 20 jan 2013, 14:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
ik heb er nog meer het probleem is dat ik elke keer weer wat nieuws wil maken
misschien moet ik er maar eens een paar weg doen krijg ik weer een beetje ruimte
misschien moet ik er maar eens een paar weg doen krijg ik weer een beetje ruimte
- zo 20 jan 2013, 14:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
er is iets niet goed gegaan bij het plaatsen van de fotos dus ik probeer het nog maar een keer de basreflexpoort heeft een lengte van 17 cm die kon ik niet kwijt dus heb ik hem van pvc gemaakt de kast is afgewerkt met weisgrund ik ben niet erg tevreden over het resultaat het is nogal vlekkerig gewor...
- zo 20 jan 2013, 13:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
het is alweer een tijdje terug sinds mijn laatste post ,maar beter laat dan nooit
ze staan al een tijdje te spelen dus ik zal een paar fotos plaatsen van wat ik er nog aan is gebeurd
ze staan al een tijdje te spelen dus ik zal een paar fotos plaatsen van wat ik er nog aan is gebeurd
- zo 11 dec 2011, 15:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
de kasten zijn gefineerd de afwerking word weisgrund of olie ff 2 proefstukken maken en kijken wat mooier word
- zo 04 dec 2011, 10:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS ... nummer zoveel
- Reacties: 187
- Weergaves: 8210
Re: LBVS ... nummer zoveel
bij al mijn speakers zit rood rechts maar het maakt verder niet uit hoe ze zitten als je de kabels maar goed aansluit
- zo 04 dec 2011, 10:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
In wil toch even weten hoe je die houtlijm methode nou hebt gedaan, want ik heb altijd maar 15-20 min moeten wachten op het drogen van de houtlijm (bij kamertemperatuur). Deed je het in een koude vochtige ruimte? Of gebruikte je gewoon heel veel? ik werk in een onverwarmde ruimte en waarschijnlijk o...
- vr 02 dec 2011, 17:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
de eerste kast is half af vanavond nog een kantje lijmen en dan maak ik hem morgen af
de units heb ik nog niet binnen duurt wel erg lang het probleem schijnt bij accuton te liggen ,iemand hier iets over gehoord
de units heb ik nog niet binnen duurt wel erg lang het probleem schijnt bij accuton te liggen ,iemand hier iets over gehoord
- do 01 dec 2011, 19:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
de schuine kanten zijn gefineerd het te veel aan fineer snij ik weg met een hobby mes zodat er 2 mm blijft staan de rest schaaf ik weg met een schaafje wat ik niet aanbeveel . je beitel moet super scherp zijn en flinterdun staan en altijd met de houtnerf mee schafen anders trek je de splinters van j...
- wo 30 nov 2011, 19:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
Arno schreef:Edo heeft een leuke handleiding geschreven. Ik kan het je zeker aanbevelen.
bedankt voor de tip ga het ff rustig doorlezen .en proberen je hoort wel hoe het gegaan is
- wo 30 nov 2011, 19:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
Het eerste wat ik dacht was model ariel, maar dat is het niet. Is dit een terminated line of gewone constructie met anti-staande golf maatregelen? Met accuton heb ik 2 stuks 2-weg gebouwd, de Ceram en Chorda. Beide heel kleurrijk spelende luidsprekers (niet kleurend). Welke luidsprekers gebruik jij...
- wo 30 nov 2011, 19:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
ben ik niet mee bekend dus als je wat meer informatie voor me hebt graagArno schreef:Ben je ook bekend met de strijkboutmethode met witte houtlijm? Stuk beter voor je gezondheid.
- wo 30 nov 2011, 18:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
hoi reinder de lijm laat ik een half uurtje drogen dan steek je het zo weg zonder dat de lijm van je plamuur mes afloopt
de kasten worden gefineerd met kersen fineer
ik gebruik hiervoor bison kit het plakt goed maar stink verschrikkelijk
de kasten worden gefineerd met kersen fineer
ik gebruik hiervoor bison kit het plakt goed maar stink verschrikkelijk
- di 29 nov 2011, 21:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
vandaag de kast dicht gelijmt flink veel lijm erop en genoeg lijmklemmen dan weet je zeker dat je geen kieren krijgt
- ma 28 nov 2011, 20:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: accuton 2 weg
- Reacties: 23
- Weergaves: 1334
Re: accuton 2 weg
de gaten voor de units heb ik er al in gefreest niet echt handig want ik ik ga de kasten fineren
eerste idee was spuiten maar ik ben nogal veranderlijk en dat geeft weleens problemen
eerste idee was spuiten maar ik ben nogal veranderlijk en dat geeft weleens problemen
