Er zijn 12 resultaten gevonden

door hendriksjohan
za 18 jun 2011, 22:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: projekt egalisatiemortel
Reacties: 1321
Weergaves: 45909

Re: projekt egalisatiemortel

Heel... heel gaaf dit!
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 21:43
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Boerenterprise schreef:
ok, maar krijg niet de verleiding om te snel te gaan bouwen. Ik vrees dan voor scheuren.
Maar een gezond tempo is wel prettig om ons voeren met plaatjes :rock:

chris
Doe ik!
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 21:33
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Niet in het bijzonder. D2 of D3 houtlijm is prima, als je maar niet in de verleiding komt om ergens el cheapo lijm halen. (bijvoorbeeld Action) Belangrijker is dat het hout lekker lang in huis ligt, zodat het zich vwb de vochtigheid kan aanpassen aan zijn nieuwe omgeving. Ook zou ik niet te snel te...
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 21:02
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Boerenterprise schreef:
maar ook het nadeel dat het kan gaan scheuren vanwege krimp door verschil in luchtvochtigheid :-#
Idd, enige suggesties voor hele goede lijm???
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 12:54
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Dude schreef:
Waarom niet gewoon het opbouwen met lagen mdf en afwerken met fineer zoals de ts eerder zelf al aan gaf? ik zie niet in wat daar mis mee is?

Dat ga ik ook doen. En dan opbouwen over een drietal M8 draadeinden.

Mvg
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 11:14
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Heatside schreef:
Een zeer mooi ontwerp!, kun je deze renders in Inventor zelf maken of is hier een extra renderprogramma voor gebruikt?
Dank je! Je kunt dit in inventor renderen, mits je de professional versie hebt volgens mij. Hierin zit inventor studio en daar doe je dit mee.

Mvg,


Johan
door hendriksjohan
vr 17 jun 2011, 11:13
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Ik kan alleen maar tekenen met potlood en papier.... moet dit soort fraaie pakketten toch eens gaan uitzoeken. Wat betreft de opbouw, heb je ook buig-MDF overwogen? Met inventor kun je in principe alles maken :D en je weet meteen hoe het er in het echt uit komt te zien! Ik heb buigbaar MDF overwoge...
door hendriksjohan
do 16 jun 2011, 22:37
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Hier verzonken en in verschillende kleurcombinaties, denk dat het de mat en hooglans zwart combinatie gaat worden.
mattblack.png
mattblack 3.png
mattblack 2.png
alu ring verzonken2.png
alu ring verzonken.png
allblack 2.png
allblack.png
door hendriksjohan
do 16 jun 2011, 22:21
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Hier nog een variant met aluminiumkleurige binnenring en dan niet verzonken.
test alu ring 2.png
test alu ring 1.png
door hendriksjohan
do 16 jun 2011, 22:03
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Hoi Johan, welkom op dit forum. Het ontwerp is prachtig, samen me die driver zal het zeker een plaatje worden. Ben erg benieuwd naar dit project, dus ga hem zeker volgen. Alvast succes met bouwen! Dank jullie voor de complimenten. Hier nog wat extra foto's van het ontwerp in een eerdere ontwerpfase...
door hendriksjohan
do 16 jun 2011, 21:58
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Re: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

Welkom Johan, mooie binnenkomer met dit ontwerp. Wat worden de uiteindelijke afmetingen? Ik ben wel benieuwd. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van breedbanders en ga dit onderwerp zeker volgen. Heb je ook de MarkAudio drivers overwogen? Die heb ik in Breda tijdens de zelfbouw audio dag gehoord en geve...
door hendriksjohan
do 16 jun 2011, 20:00
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast
Reacties: 24
Weergaves: 2782

Full Range Tangband 1916 in elipsvormige kast

klaar2.png Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Johan Hendriks, ik kom uit Uitgeest en ben werkzaam als docent techniek en wiskunde. Muziek is een grote passie en ben er al redelijke tijd mee bezig. Nu heb ik besloten om zelf een paar hoornluidsprekers te gaan bouwen. Op het mom...