Ontzettend leuk project! Ben heel benieuwd hoe ze klinken tov de Kii.
Zou heel tof zijn wanneer je een Kii als hobby-kit zou kunnen kopen/bouwen.
Er zijn 121 resultaten gevonden
- di 22 jan 2019, 23:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
- Reacties: 23
- Weergaves: 1854
- di 11 sep 2018, 20:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
- Reacties: 28
- Weergaves: 1493
Re: Linkwitz
Volgens het forum diyAudio is Siegfried Linkwitz vandaag overleden.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html
Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html
Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
- di 22 mei 2018, 19:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Daar kan ik niets over loslaten 
- di 22 mei 2018, 13:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Grappig dat je er juist nu over begint. Ik ben er namelijk sinds een week weer mee aan de slag gegaan. In de tussentijd 2 baby’s verder, dus druk met andere dingen geweest, behalve slapen. Heb iemand gevonden die de versterkers en dlcp aan elkaar aan het knopen is. Hopelijk binnenkort de eerste gelu...
- zo 02 apr 2017, 22:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Weer een klein beetje voortgang. De baby logeert een weekendje bij opa en oma, dus snel maar weer even klussen. De 2e LXmini zit nu ook in elkaar, erg blij mee! De grootste uitdaging moet nog komen; de versterker met het filter en voeding bedraden. Als er iemand in de buurt van Haarlem/Leiden daar e...
- ma 27 jun 2016, 10:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Hij geeft geen motivatie voor die keuze. Ik kan wel een reden bedenken; De houten connector is op die plek niet zo heel dik, ik schat 5 mm.
Ik neig er ook (net als jij) naar om te schroeven. Heb je misschien een goed adres waar ik zwarte korte schroeven kan bestellen?
Ik neig er ook (net als jij) naar om te schroeven. Heb je misschien een goed adres waar ik zwarte korte schroeven kan bestellen?
- zo 26 jun 2016, 22:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Ze spelen inderdaad nog niet, de versterker en filter zijn nog niet af. Ik ben wel erg benieuwd hoe ze klinken.
Linkwitz adviseert de (mid)woofer met kit te bevestigen. Ik zit nog in dubio of ik dat ga doen.
Linkwitz adviseert de (mid)woofer met kit te bevestigen. Ik zit nog in dubio of ik dat ga doen.
- zo 26 jun 2016, 19:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Vandaag weer wat geklust.
Ps als iemand de kasten van de Orion's wil hebben kan die ze afhalen in Haarlem.
Ps als iemand de kasten van de Orion's wil hebben kan die ze afhalen in Haarlem.
- zo 13 mar 2016, 19:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Gaaf!!!!!!! Hoe doe je dat met dat messing? Hardsolderen? Heb je daar close-ups van? Ik heb het met gewoon soldeertin aan elkaar gemaakt en dan met scotchbrite geborsteld. Mijn theorie was dat de versterkers nooit zo heet worden dat het soldeertin gaat smelten. Hopelijk hoef ik die theorie nooit te...
- vr 11 mar 2016, 13:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
- vr 11 mar 2016, 12:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Beide woofer kasten zitten in elkaar, zijn (mat blank) gelakt en bedraad. De kabels zitten ingefreesd zodat je ze niet ziet. Heerlijk om weer even te klussen:-)
- zo 14 feb 2016, 16:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
De bloempot waar ik aan de onderkant de bodem heb uitgehaald past perfect.
Voor de geinteresseerden: de pot is een Elho Brussels Diamond met een diameter van 16cm van de Intratuin. Dat scheelt zoeken:-)
Voor de geinteresseerden: de pot is een Elho Brussels Diamond met een diameter van 16cm van de Intratuin. Dat scheelt zoeken:-)
- vr 29 jan 2016, 17:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Vandaag een paar uur kunnen klussen, de eerste woofer kast zit in elkaar. Even een van de 2 woofers erin gelegd: goed voor de motivatie als je vooruitgang ziet.
- zo 10 jan 2016, 17:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Allereerst iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Op dit moment werk ik er alleen in de verloren uurtjes aan. Dus nog niet heel veel vorderingen. Laatst kwam ik niet onder een bezoekje aan de IKEA uit. Daar kwam ik deze LED-verlichte plexiglazen kubus tegen. Omdat ik de buizen van de LX...
- di 08 dec 2015, 15:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
De LXmini's beginnen al vorm te krijgen.
Ook ik gebruik de bekende truc met de bloempot
Ook ik gebruik de bekende truc met de bloempot
- vr 13 nov 2015, 22:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Binnenkort zal ik dit draadje weer op gaan pakken, hier alvast een kleine teaser.
- wo 25 mar 2015, 16:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Ze staan er inmiddels op; http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=22009mijkie schreef:ik kan ze ook niet vinden in de markt-sectie of, ik kijk er overheenTymen schreef:Als ik de Orion's niet op korte termijn kan verkopen dan kan ik ze altijd nog ombouwen naar de LXstudio.
- wo 25 mar 2015, 12:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
@ architect
Dank je! Dat is zeker een idee.
Als ik de Orion's niet op korte termijn kan verkopen dan kan ik ze altijd nog ombouwen naar de LXstudio.
Dank je! Dat is zeker een idee.
Als ik de Orion's niet op korte termijn kan verkopen dan kan ik ze altijd nog ombouwen naar de LXstudio.
- za 21 mar 2015, 17:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Heerlijke reacties hier!
@archtect: Ze deden het vorig jaar fantastisch.
Het lijkt me dan ook mooi om ze te vervangen voor een stel LXmini's. Heb namelijk ook wel weer zin om iets te bouwen.
@archtect: Ze deden het vorig jaar fantastisch.
Het lijkt me dan ook mooi om ze te vervangen voor een stel LXmini's. Heb namelijk ook wel weer zin om iets te bouwen.
- do 19 mar 2015, 18:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Linkwitz Orion te koop met filters
Beste allemaal, Inmiddels ben ik verhuisd ivm nieuw werk. De Orions staan alweer ruim een jaar niets te doen; ze passen niet in mijn appartement (tenminste, dat vindt mijn vriendin;-) Daarom ga ik ze verkopen. Het liefst doe ik dat aan iemand hier op het forum omdat ik weet dat ze dan bij een liefhe...
- zo 04 nov 2012, 19:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Vorige week de eerste tonen uit de Orions mogen horen. Enn... dat was niet echt prettig, veel te schel. Toch een beetje een anticlimax na zo veel werk. Na lang zoeken eindelijk het probleem gevonden waardoor de Orions heel schel klonken: De potmeter op een van de filters deed het niet meer waardoor ...
- zo 21 okt 2012, 17:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Top! mooi aantal ookdre schreef:
- zo 21 okt 2012, 17:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
Ik heb ze nu met schroeven vast zitten, maar bouten mag natuurlijk ook als de diameter van de kop overeen komt.
Dan moeten ze wel iets langer zijn omdat er dan nog een ringetje met een moertje achter komt.
Dan moeten ze wel iets langer zijn omdat er dan nog een ringetje met een moertje achter komt.
- zo 21 okt 2012, 17:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
4 tweeters; 16 schroeven:Henkjan schreef:doe ff de maten, dna kan een ieder even in de bak met schroeven gaan zoeken voor je
diameter 4,2 of 4,5 mm
lengte max 16mm
diameter kop 8,5 mm
Alvast bedankt voor de moeite!
- zo 21 okt 2012, 17:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
- Reacties: 241
- Weergaves: 17692
Re: Linkwitz Orion 3.5
De foto is wat wazig... maar ik gok op een paar L26RO4Y subwoofers, een CA22RNY low-mid, FU10RB upper-mid en 27TFFNC/G tweeter :D Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met alle types :lol: Het zijn allemaal drivers uit een wat lagere prijsklasse, maar wellicht door gebruik makend van 4-weg meer in h...
