Er zijn 121 resultaten gevonden

door Tymen
di 22 jan 2019, 23:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
Reacties: 23
Weergaves: 1854

Re: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker

Ontzettend leuk project! Ben heel benieuwd hoe ze klinken tov de Kii.
Zou heel tof zijn wanneer je een Kii als hobby-kit zou kunnen kopen/bouwen.
door Tymen
di 11 sep 2018, 20:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Reacties: 28
Weergaves: 1493

Re: Linkwitz

Volgens het forum diyAudio is Siegfried Linkwitz vandaag overleden.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html

Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
door Tymen
di 22 mei 2018, 19:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Daar kan ik niets over loslaten ;-)
door Tymen
di 22 mei 2018, 13:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Grappig dat je er juist nu over begint. Ik ben er namelijk sinds een week weer mee aan de slag gegaan. In de tussentijd 2 baby’s verder, dus druk met andere dingen geweest, behalve slapen. Heb iemand gevonden die de versterkers en dlcp aan elkaar aan het knopen is. Hopelijk binnenkort de eerste gelu...
door Tymen
zo 02 apr 2017, 22:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Weer een klein beetje voortgang. De baby logeert een weekendje bij opa en oma, dus snel maar weer even klussen. De 2e LXmini zit nu ook in elkaar, erg blij mee! De grootste uitdaging moet nog komen; de versterker met het filter en voeding bedraden. Als er iemand in de buurt van Haarlem/Leiden daar e...
door Tymen
ma 27 jun 2016, 10:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Hij geeft geen motivatie voor die keuze. Ik kan wel een reden bedenken; De houten connector is op die plek niet zo heel dik, ik schat 5 mm.
Ik neig er ook (net als jij) naar om te schroeven. Heb je misschien een goed adres waar ik zwarte korte schroeven kan bestellen?
door Tymen
zo 26 jun 2016, 22:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Ze spelen inderdaad nog niet, de versterker en filter zijn nog niet af. Ik ben wel erg benieuwd hoe ze klinken.

Linkwitz adviseert de (mid)woofer met kit te bevestigen. Ik zit nog in dubio of ik dat ga doen.
door Tymen
zo 26 jun 2016, 19:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Vandaag weer wat geklust.
Ps als iemand de kasten van de Orion's wil hebben kan die ze afhalen in Haarlem.
door Tymen
zo 13 mar 2016, 19:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Gaaf!!!!!!! Hoe doe je dat met dat messing? Hardsolderen? Heb je daar close-ups van? Ik heb het met gewoon soldeertin aan elkaar gemaakt en dan met scotchbrite geborsteld. Mijn theorie was dat de versterkers nooit zo heet worden dat het soldeertin gaat smelten. Hopelijk hoef ik die theorie nooit te...
door Tymen
vr 11 mar 2016, 13:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Die draden erdoorheen trekken was nog even spannend. Uiteindelijk eerst de draad aan een kleinere voerdraad gesoldeerd en zo doorgetrokken.
Ook had ik nog even een momentje toen ik de woofers met de magneet op de (stalen) liftvloer had gelegd. Die zaten lekker vast.
door Tymen
vr 11 mar 2016, 12:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Beide woofer kasten zitten in elkaar, zijn (mat blank) gelakt en bedraad. De kabels zitten ingefreesd zodat je ze niet ziet. Heerlijk om weer even te klussen:-)
door Tymen
zo 14 feb 2016, 16:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

De bloempot waar ik aan de onderkant de bodem heb uitgehaald past perfect.
Voor de geinteresseerden: de pot is een Elho Brussels Diamond met een diameter van 16cm van de Intratuin. Dat scheelt zoeken:-)
door Tymen
vr 29 jan 2016, 17:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Vandaag een paar uur kunnen klussen, de eerste woofer kast zit in elkaar. Even een van de 2 woofers erin gelegd: goed voor de motivatie als je vooruitgang ziet.
door Tymen
zo 10 jan 2016, 17:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Allereerst iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Op dit moment werk ik er alleen in de verloren uurtjes aan. Dus nog niet heel veel vorderingen. Laatst kwam ik niet onder een bezoekje aan de IKEA uit. Daar kwam ik deze LED-verlichte plexiglazen kubus tegen. Omdat ik de buizen van de LX...
door Tymen
di 08 dec 2015, 15:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

De LXmini's beginnen al vorm te krijgen.
Ook ik gebruik de bekende truc met de bloempot :-)
door Tymen
vr 13 nov 2015, 22:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Binnenkort zal ik dit draadje weer op gaan pakken, hier alvast een kleine teaser.
door Tymen
wo 25 mar 2015, 16:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

mijkie schreef:
Tymen schreef:
Als ik de Orion's niet op korte termijn kan verkopen dan kan ik ze altijd nog ombouwen naar de LXstudio.
ik kan ze ook niet vinden in de markt-sectie of, ik kijk er overheen :?
Ze staan er inmiddels op; http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=22009
door Tymen
wo 25 mar 2015, 12:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

@ architect
Dank je! Dat is zeker een idee.
Als ik de Orion's niet op korte termijn kan verkopen dan kan ik ze altijd nog ombouwen naar de LXstudio.
door Tymen
za 21 mar 2015, 17:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Heerlijke reacties hier!
@archtect: Ze deden het vorig jaar fantastisch.
Het lijkt me dan ook mooi om ze te vervangen voor een stel LXmini's. Heb namelijk ook wel weer zin om iets te bouwen.
door Tymen
do 19 mar 2015, 18:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Linkwitz Orion te koop met filters

Beste allemaal, Inmiddels ben ik verhuisd ivm nieuw werk. De Orions staan alweer ruim een jaar niets te doen; ze passen niet in mijn appartement (tenminste, dat vindt mijn vriendin;-) Daarom ga ik ze verkopen. Het liefst doe ik dat aan iemand hier op het forum omdat ik weet dat ze dan bij een liefhe...
door Tymen
zo 04 nov 2012, 19:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Vorige week de eerste tonen uit de Orions mogen horen. Enn... dat was niet echt prettig, veel te schel. Toch een beetje een anticlimax na zo veel werk. Na lang zoeken eindelijk het probleem gevonden waardoor de Orions heel schel klonken: De potmeter op een van de filters deed het niet meer waardoor ...
door Tymen
zo 21 okt 2012, 17:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

dre schreef:
Top! mooi aantal ook :lol:
door Tymen
zo 21 okt 2012, 17:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Ik heb ze nu met schroeven vast zitten, maar bouten mag natuurlijk ook als de diameter van de kop overeen komt.
Dan moeten ze wel iets langer zijn omdat er dan nog een ringetje met een moertje achter komt.
door Tymen
zo 21 okt 2012, 17:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

Henkjan schreef:
doe ff de maten, dna kan een ieder even in de bak met schroeven gaan zoeken voor je :mrgreen:
4 tweeters; 16 schroeven:

diameter 4,2 of 4,5 mm
lengte max 16mm
diameter kop 8,5 mm

Alvast bedankt voor de moeite! :D
door Tymen
zo 21 okt 2012, 17:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Linkwitz Orion 3.5
Reacties: 241
Weergaves: 17692

Re: Linkwitz Orion 3.5

De foto is wat wazig... maar ik gok op een paar L26RO4Y subwoofers, een CA22RNY low-mid, FU10RB upper-mid en 27TFFNC/G tweeter :D Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met alle types :lol: Het zijn allemaal drivers uit een wat lagere prijsklasse, maar wellicht door gebruik makend van 4-weg meer in h...