Er zijn 145 resultaten gevonden

door borkaenjo
zo 01 jun 2014, 8:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Zeer waarschijnlijk kleiner. De tuin moet stevig aangepakt worden en dat vraagt budget.
Afhankelijk wat ik er voor terug krijg en overhou van de tuin bekijk ik wat ik evt. terug koop.
Ik heb nog leuke monitors met accuton bezetting, dus zit zomaar niet zonder geluid. :wink:
door borkaenjo
zo 01 jun 2014, 8:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Soms krijg je in het leven andere prioriteiten. :lol:
door borkaenjo
ma 12 mar 2012, 20:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Als iets al perfect uitgevoerd wordt, moet je niks veranderen. :lol: Pieha heeft alleen de voet iets anders gemaakt en de vorm van de kop is wat hoekiger uitgevoerd. Iets minder afgerond. Ik weet eigenlijk niet of Pieha ook een stalen plaat in de bodem van de luidspreker heeft om de voet aan vast te...
door borkaenjo
za 10 mar 2012, 16:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ziet er goed uit Pieter.

Ik maak nog een afspraak om ze eens in het echt te bekijken,
en te beluisteren.
door borkaenjo
zo 19 feb 2012, 9:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scan Speak Maxima S.E.
Reacties: 224
Weergaves: 18219

Re: Scan Speak Maxima S.E.

Je hoeft toch niet helemaal opnieuw te beginnen. De gescheurde plaat of er tussenuit "slopen" en een nieuwe aanbrengen. Of de scheur flink opfrezen en dichtzetten met goede plamuur. Daarna alle V-tjes dichtplamuren en een laag buigplex over de kasten trekken. Nabehandelen met polyester of ...
door borkaenjo
do 16 feb 2012, 20:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Bedankt Jeroen.
Ik had eerder nog geen tijd om te reageren.
Ondertussen heb ik voor optie 1 gekozen, omdat ik dat het lekkerste
vind klinken. Het hoog en mid is dan mooi beheerst en overheerst niet.
Ik heb ook de 220 uF elco bijgezet. Dit geeft idd iets meer laag.
door borkaenjo
wo 15 feb 2012, 10:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ik wil nog eens een centerspeaker bouwen ala Center der Centers.
Daar zit ook een 4,7 uF condensator in.
Ik moet er dus nog eens goed over nadenken wat mijn plannen zijn.
door borkaenjo
wo 15 feb 2012, 7:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ik zal eerst een paar dagen luisteren met de 4,7 uF en bevalt dat niet,
haal ik een 3,3 uF. Wel jammer van mijn dure silver / gold.
Een 1000 uF is ook wat moeilijker aan te komen heb ik gezien. Dat wordt
dus een 22o uf erbij.
door borkaenjo
di 14 feb 2012, 19:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Hierbij het definitieve filterschema. Ik heb het wat bewerkt uit speakerworkshop om een zo duidelijk mogelijk schema te geven. Voor het hoog heb ik afstemming opties gegeven met de serieweerstand en seriecondensator. - Voor een iets helderder midden kan de 8.2uF worden toegepast (voor borkaenjo, ve...
door borkaenjo
za 11 feb 2012, 19:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Idd is de luisterplek op dit moment nog niet ideaal.
Ik kan helaas niet zoveel met de bank en speakers schuiven
dat dit wel ideaal wordt.
Volgende week heb ik vakantie en zal ik eens wat gaan testen
met demping. Ik heb boven nog wel 4 matrassen liggen die
ik daarvoor kan gebruiken.
door borkaenjo
za 11 feb 2012, 19:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ik meng me er even in... :D Het was weer een lange maar leerzame en leuke sessie. Het zijn zoveel draden en dingen waarmee je rekening moet houden. Nu zit alles nog met een kroonsteentje aan elkaar. Ik zal dus met een kleurenschema en stickertjes aan moeten geven hoe alles aan te sluiten. Maar dat g...
door borkaenjo
wo 08 feb 2012, 17:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ik kijk ook al vol smart naar het bezoek van Jeroen uit.
Ik ben zeeeeeer benieuwd wat eruit komt.
door borkaenjo
zo 05 feb 2012, 17:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Dat heb ik ondertussen al vele malen gecontroleerd.
Ik zou me schamen als straks dat de fout blijkt te zijn. :lol:

Het lijkt wel of de woofers niet genoeg energie krijgen.
door borkaenjo
zo 05 feb 2012, 16:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Inderdaad.

Maar ondertussen is het tweede filter gereed.
Dat ging een stuk beter, netter en sneller als de eerste.
Maar.... helaas geen laag.
Dus maar ff tot volgende week zaterdag flink bass en loudness boosten.
Dan klinkt het ook wel lekker.
door borkaenjo
zo 05 feb 2012, 12:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Het 2de filter is bijna klaar.
Ik moest alleen ff verplicht gaan sleeen met de familie.
Bedankt voor het aanbod Dre, maar Jeroen komt volgende week zaterdag.

Dus Tony, als je tijd hebt, ben je welkom.
door borkaenjo
zo 05 feb 2012, 9:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Je bent natuurlijk welkom.
door borkaenjo
zo 05 feb 2012, 8:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

@Hondasnl Ik dacht dat je bedoelde welke speler ik had ivm je Map308. Ik heb zelf een McIntosh MX 135 met een MC7106 eindversterker. http://mcc.berners.ch/home-theater/MX135.pdf http://mcc.berners.ch/power-amplifiers/MC7106.pdf Maakt het verder nog uit voor het filter welke C220 je toepast? Geen ide...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 21:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

@Hondasnl Als bron heb ik de Oppo BDP 95. Kom je de Map308 brengen? :lol: Brielle is een eind weg van Rosmalen. Misschien iemand in de buurt van Rosmalen om eens een versterker te proberen? (Hoewel bij de luistersessie een tijdje geleden zijn er ook diverse bronnen en versterkers aangesloten geweest...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 19:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Ben het met Hondasnl eens dat je met 1 speaker niet kan inschatten hoe het laag gaat worden Daar ben ik het ook mee eens. Maar je zou wel een verschil moeten horen. Als ik mijn voorversterker neutraal instel heb ik nagenoeg geen laag. Hooguit als je op 1 m1 afstand zit, heb je enig gevoel en gehoor...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 19:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Je beeldvorming is bijna juist. Ik luister wel naar beide speakers, maar 1 met oude en 1 met nieuwe filter. Ik weet dat dat heel erg niet ideaal is, maar dan zou ik wel verschil moeten horen tussen nieuw en oud. En ik hoor wel kleine verschillen, maar dan vooral in het mid en hoog. In het laag nauwe...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 18:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Heel vaag waarom er geen genoeg laag uit de kasten komt (wellicht niet naar je zin dan). In iedergeval valt het je nogal tegen zoals ik kan beoordelen en na het verslag van de luistersessie van Jeroen. Wat voor speakers heb je hiervoor gehad? Het laag moet wel in verhouding staan iig. Zoals ik het ...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 18:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Vandaag nog eens gekeken naar de woofers van de linkerspeaker met nieuw filter. Die zijn 100 % zeker goed aangesloten. Ik heb ze ook doorgemeten, en ze geven 3,2 Ohm aan (parallel geschakeld). Geen idee of dat van invloed kan zijn op het ontwerp, als van bijv. 4 Ohm is uitgegaan. Stel dat de rechter...
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 17:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Weer een hele dag zitten solderen en uitproberen.
Wat ik ook probeer, er komt geen meer laag uit de speakers.
Ik ben benieuwd of Jeroen morgen nog een tip heeft.
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 9:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Nog ff aan het stoeien.
Ik heb per ongeluk op R9 een weerstand van 10 ohm zitten ipv 1,8 ohm.
Dat moet ik dus ook veranderen.
door borkaenjo
za 04 feb 2012, 9:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Statement
Reacties: 594
Weergaves: 28843

Re: Humble Statement

Vandaag iets beter kunnen luisteren op wat luider volume.
Wat me opvalt tov de speaker met het oude filter:

Tweeter speelt zachter.
Mid ongeveer gelijk.
Laag lijkt veel mid in te zitten en gaat dus niet diep / laag genoeg.