Er zijn 14 resultaten gevonden
- za 13 jul 2013, 18:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Re: Alpair 12 project... want groter is beter
ik wil best een keer naar een luisterdag komen inderdaad.... kwoon in eindhoven, dus dat zal die van breda een keer moeten worden. Frontjes zijn gemaakt van een gebruikte koperen ring CF250 die in vacuumtechniek wordt toegepast. Is aan te komen als je met vacuumsystemen werkt, nieuw zijn ze 60 euro/...
- za 13 jul 2013, 11:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Re: Alpair 12 project... want groter is beter
En toen waren ze ineens af... Gewone Pensil 12 gekozen uiteindelijk (Zijn nog best groot moet ik zeggen) Gewoon een vierkante bak met wat hoekjes, maar wel strak met berkenmultiplex van de houthandel. Wel zijn de frontjes goed gelukt m.i. (koper ring met horregaas en sterke kleine neodynium magneten...
- vr 31 mei 2013, 18:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Re: Alpair 12 project... want groter is beter
erm ja... idd te groot.
ik dacht aan 1.25 meter hoogte max mits de luidsprekr slank genoeg blijft. (lees niet 40cm diep of 35cm breed)
De superpensil 12 heeft goede maten, vind ze alleen een tik te diep (en wil ze niet veel breder maken), en ik geloof niet dat je daar zomaar 5cm af kan halen.
ik dacht aan 1.25 meter hoogte max mits de luidsprekr slank genoeg blijft. (lees niet 40cm diep of 35cm breed)
De superpensil 12 heeft goede maten, vind ze alleen een tik te diep (en wil ze niet veel breder maken), en ik geloof niet dat je daar zomaar 5cm af kan halen.
- do 30 mei 2013, 23:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Re: Alpair 12 project... want groter is beter
excell van wat.. bassreflex? Die transmissielijn berekeningen zijn volgens mij niet heel makkelijk (als je het goed wil doen)
Die pensils zijn allemaal met de MJK software doorgerekend volgens mij...
Ik kon ook niet zo snel een alpair 12 fonken build vinden in de links
Die pensils zijn allemaal met de MJK software doorgerekend volgens mij...
Ik kon ook niet zo snel een alpair 12 fonken build vinden in de links
- do 30 mei 2013, 22:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Re: Alpair 12 project... want groter is beter
Nope... ik gebruik mn netbook als mediaplayer.. alles in FLAC natuurlijk.
DVD speler is voor films... en het kopieren van cd naar FLAC
DVD speler is voor films... en het kopieren van cd naar FLAC
- do 30 mei 2013, 20:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
- Reacties: 19
- Weergaves: 1130
Alpair 12 project... want groter is beter
Op dit moment heb ik een simpel Visation 3weg (nood) systeempje staan.... degelijk geluid... maar geen magie. DSCF7711.JPG Vroeger toen WAF niet belangrijk was had ik 2 koelkasten van elk 160liter, die waren te groot om mee naar Frankrijk te nemen (Waar ik 2 en half jaar heb gewoont). En die staan d...
- di 28 mei 2013, 20:27
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Opruiming
- Reacties: 24
- Weergaves: 3349
Re: Opruiming
heb pb verstuurd voor de markaudios
- ma 27 mei 2013, 21:23
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Opruiming
- Reacties: 24
- Weergaves: 3349
Re: Opruiming
zijn de markaudios er nog?
( ik weet het, this een oude thread, maar probeer et toch even)
( ik weet het, this een oude thread, maar probeer et toch even)
- wo 14 okt 2009, 23:42
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: audio nirvana 12" full range
- Reacties: 10
- Weergaves: 2421
Re: audio nirvana 12" full range
Wat ik overigens niet begrijp na het bouwen van deze speakers, is hoe Klipsch 100dB rendement en ook bas response tot 30Hz(claimt) en dat toch uit relatief kleine kasten weet te krijgen, terwijl ze voor de bas geen hoorns gebruiken. (dat doen ze alleen voor het mid/hoog) (Bijv klipsch RF82, RF83, RF...
- wo 14 okt 2009, 23:36
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: audio nirvana 12" full range
- Reacties: 10
- Weergaves: 2421
Re: audio nirvana 12" full range
Ben toch voor een 2.2mH en 8 ohm weerstand gegaan. 6dB baffle step voor deze driver.
Nu is hij nagenoeg neutraal voor mijn gehoor tenminste. En kan ook alle muziek aan naar mijn mening, zelfs zeer zware orgelmuziek doet hij goed, en zeer luid als dat moet.
Nu is hij nagenoeg neutraal voor mijn gehoor tenminste. En kan ook alle muziek aan naar mijn mening, zelfs zeer zware orgelmuziek doet hij goed, en zeer luid als dat moet.
- wo 14 okt 2009, 11:09
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
- Reacties: 24
- Weergaves: 2190
Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Volgens mij is baffle step wel noodzakelijk met een bol. Wel heb je beter afstraalgedrag met een bol, en gaat de baffle step overgang 'geleidelijker' maar het is nog altijd 6dB Dus wees niet verbaasd als je speaker-bol wat helder gaat klinken. zie deze site... http://sound.westhost.com/bafflestep.htm
- vr 09 okt 2009, 18:59
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: audio nirvana 12" full range
- Reacties: 10
- Weergaves: 2421
Re: audio nirvana 12" full range
Heb er nu een 1mH spoel en 4.7 ohm weerstand tussen hangen baffle step -4dB boven 760 Hz
Geluid is veel neutraler nu, dat valt vooral op bij klassieke muziek moet ik zeggen.
Stereo beeld is not net zo goed als daarvoor
Geluid is veel neutraler nu, dat valt vooral op bij klassieke muziek moet ik zeggen.
Stereo beeld is not net zo goed als daarvoor
- do 08 okt 2009, 16:13
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: audio nirvana 12" full range
- Reacties: 10
- Weergaves: 2421
Re: audio nirvana 12" full range
Nou Ik had om eerlijk te zijn wel een TL willen bouwen, echter alle TL's die ik heb gezien voor deze driver waren onacceptabel groot. 2 meter hoog en 40x40 cm. Bovendien kon ik geen goede gratis simulatie software vinden voor een TL. De simulaties die ik heb gedaan met winISDwaren eerst afgesteld op...
- do 08 okt 2009, 11:08
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: audio nirvana 12" full range
- Reacties: 10
- Weergaves: 2421
Re: audio nirvana 12" full range
Ze zijn iid erg groot... Maar ze kunnen tegen de muur, en omdat ze wit zijn zijn ze acceptabel. Waar ik mijzelf nog het meest over heb verbaas is dat alle vrouwen die ze hebben gezien de speakers mooi vonden. Terwijl ze met 160 liter wel gigantisch te noemen zijn. Voor een optimale bas respons was o...
