Er zijn 14 resultaten gevonden

door pvz
za 13 jul 2013, 18:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Re: Alpair 12 project... want groter is beter

ik wil best een keer naar een luisterdag komen inderdaad.... kwoon in eindhoven, dus dat zal die van breda een keer moeten worden. Frontjes zijn gemaakt van een gebruikte koperen ring CF250 die in vacuumtechniek wordt toegepast. Is aan te komen als je met vacuumsystemen werkt, nieuw zijn ze 60 euro/...
door pvz
za 13 jul 2013, 11:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Re: Alpair 12 project... want groter is beter

En toen waren ze ineens af... Gewone Pensil 12 gekozen uiteindelijk (Zijn nog best groot moet ik zeggen) Gewoon een vierkante bak met wat hoekjes, maar wel strak met berkenmultiplex van de houthandel. Wel zijn de frontjes goed gelukt m.i. (koper ring met horregaas en sterke kleine neodynium magneten...
door pvz
vr 31 mei 2013, 18:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Re: Alpair 12 project... want groter is beter

erm ja... idd te groot.

ik dacht aan 1.25 meter hoogte max mits de luidsprekr slank genoeg blijft. (lees niet 40cm diep of 35cm breed)

De superpensil 12 heeft goede maten, vind ze alleen een tik te diep (en wil ze niet veel breder maken), en ik geloof niet dat je daar zomaar 5cm af kan halen.
door pvz
do 30 mei 2013, 23:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Re: Alpair 12 project... want groter is beter

excell van wat.. bassreflex? Die transmissielijn berekeningen zijn volgens mij niet heel makkelijk (als je het goed wil doen)
Die pensils zijn allemaal met de MJK software doorgerekend volgens mij...

Ik kon ook niet zo snel een alpair 12 fonken build vinden in de links
door pvz
do 30 mei 2013, 22:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Re: Alpair 12 project... want groter is beter

Nope... ik gebruik mn netbook als mediaplayer.. alles in FLAC natuurlijk.
DVD speler is voor films... en het kopieren van cd naar FLAC
door pvz
do 30 mei 2013, 20:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alpair 12 project... want groter is beter
Reacties: 19
Weergaves: 1130

Alpair 12 project... want groter is beter

Op dit moment heb ik een simpel Visation 3weg (nood) systeempje staan.... degelijk geluid... maar geen magie. DSCF7711.JPG Vroeger toen WAF niet belangrijk was had ik 2 koelkasten van elk 160liter, die waren te groot om mee naar Frankrijk te nemen (Waar ik 2 en half jaar heb gewoont). En die staan d...
door pvz
di 28 mei 2013, 20:27
Forum: Persberichten
Onderwerp: Opruiming
Reacties: 24
Weergaves: 3349

Re: Opruiming

heb pb verstuurd voor de markaudios
door pvz
ma 27 mei 2013, 21:23
Forum: Persberichten
Onderwerp: Opruiming
Reacties: 24
Weergaves: 3349

Re: Opruiming

zijn de markaudios er nog?
( ik weet het, this een oude thread, maar probeer et toch even)
door pvz
wo 14 okt 2009, 23:42
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: audio nirvana 12" full range
Reacties: 10
Weergaves: 2421

Re: audio nirvana 12" full range

Wat ik overigens niet begrijp na het bouwen van deze speakers, is hoe Klipsch 100dB rendement en ook bas response tot 30Hz(claimt) en dat toch uit relatief kleine kasten weet te krijgen, terwijl ze voor de bas geen hoorns gebruiken. (dat doen ze alleen voor het mid/hoog) (Bijv klipsch RF82, RF83, RF...
door pvz
wo 14 okt 2009, 23:36
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: audio nirvana 12" full range
Reacties: 10
Weergaves: 2421

Re: audio nirvana 12" full range

Ben toch voor een 2.2mH en 8 ohm weerstand gegaan. 6dB baffle step voor deze driver.

Nu is hij nagenoeg neutraal voor mijn gehoor tenminste. En kan ook alle muziek aan naar mijn mening, zelfs zeer zware orgelmuziek doet hij goed, en zeer luid als dat moet.
door pvz
wo 14 okt 2009, 11:09
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Tangband w4-1337sd fullrange bol
Reacties: 24
Weergaves: 2190

Re: Tangband w4-1337sd fullrange bol

Volgens mij is baffle step wel noodzakelijk met een bol. Wel heb je beter afstraalgedrag met een bol, en gaat de baffle step overgang 'geleidelijker' maar het is nog altijd 6dB Dus wees niet verbaasd als je speaker-bol wat helder gaat klinken. zie deze site... http://sound.westhost.com/bafflestep.htm
door pvz
vr 09 okt 2009, 18:59
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: audio nirvana 12" full range
Reacties: 10
Weergaves: 2421

Re: audio nirvana 12" full range

Heb er nu een 1mH spoel en 4.7 ohm weerstand tussen hangen baffle step -4dB boven 760 Hz

Geluid is veel neutraler nu, dat valt vooral op bij klassieke muziek moet ik zeggen.

Stereo beeld is not net zo goed als daarvoor :)
door pvz
do 08 okt 2009, 16:13
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: audio nirvana 12" full range
Reacties: 10
Weergaves: 2421

Re: audio nirvana 12" full range

Nou Ik had om eerlijk te zijn wel een TL willen bouwen, echter alle TL's die ik heb gezien voor deze driver waren onacceptabel groot. 2 meter hoog en 40x40 cm. Bovendien kon ik geen goede gratis simulatie software vinden voor een TL. De simulaties die ik heb gedaan met winISDwaren eerst afgesteld op...
door pvz
do 08 okt 2009, 11:08
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: audio nirvana 12" full range
Reacties: 10
Weergaves: 2421

Re: audio nirvana 12" full range

Ze zijn iid erg groot... Maar ze kunnen tegen de muur, en omdat ze wit zijn zijn ze acceptabel. Waar ik mijzelf nog het meest over heb verbaas is dat alle vrouwen die ze hebben gezien de speakers mooi vonden. Terwijl ze met 160 liter wel gigantisch te noemen zijn. Voor een optimale bas respons was o...