Er zijn 88 resultaten gevonden
- do 13 mei 2021, 16:14
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb nu LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892077 geïnstalleerd op mij DS212+ met Perl Perl-armv5-5.24.0-0074 op de laatste DMS versie 6.2.4.25556. Tot nu toe gaat dat prima.
- wo 12 mei 2021, 10:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas de LMS van deze versie ARMV5-LMS8.2.0-Perl5.24.0.zip wil niet installeren bij mij.
- wo 12 mei 2021, 9:50
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
De laatste tijd stream ik meer vanuit Spotify dan van mijn eigen muziek collectie. Gewoon omdat het aanbod groter is, hoewel ik ook nummers heb die niet te vinden zijn op Spotify. Wellicht als Spotify Hifi beschikbaar is dat het dan nog minder wordt. Heb nu een Allo Katana op de Pi en Hifi Berry DAC...
- di 11 mei 2021, 22:01
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heren, klasse, dank jullie wel :yeah: . Kan mijn oude NAS-je (Synology 212+) weer even vooruit. Helaas kan ik hem steeds minder inzetten want hij ondersteund helaas ook geen Docker. Maar op den duur krijg ik gewoon een dedicated LMS server. Ik heb een ARMv5 processor, is inderdaad geen Armada. Toch ...
- di 11 mei 2021, 18:48
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas geen 'spk' voor Synology.
Heb met 8.0.0 gede-installeerd in de veronderstelling dat ik de 'spk' nog had of die tenminste bij https://pinkdot.synology.me/sspks/ kon downloaden, maar helaas.
Heb nog een 7.9 package maar zou toch nog graag de laatste willen gebruiken
Heb met 8.0.0 gede-installeerd in de veronderstelling dat ik de 'spk' nog had of die tenminste bij https://pinkdot.synology.me/sspks/ kon downloaden, maar helaas.
Heb nog een 7.9 package maar zou toch nog graag de laatste willen gebruiken
- di 11 mei 2021, 18:30
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36364
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helaas werkt die laatste link ook niet meer
, heeft iemand hem nog: LogitechMediaServer-armv5-8.0.0-1605892076.spk
- di 19 jan 2021, 18:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
Helaas te mooi om waar te zijn. Vanwege Brexit komt er nog eens 21% belasting bij 
- vr 15 jan 2021, 18:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
Nog 2 leuke ontwerpen gevonden:
https://www.wilmslowaudio.co.uk/wa-hb1- ... 2125-p.asp
https://www.wilmslowaudio.co.uk/overture-2788-p.asp
Die laatste is wel wat te prijzig.
https://www.wilmslowaudio.co.uk/wa-hb1- ... 2125-p.asp
https://www.wilmslowaudio.co.uk/overture-2788-p.asp
Die laatste is wel wat te prijzig.
- vr 15 jan 2021, 18:56
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Ik heb het even laten bezinken. Om een keer een zelfbouw projectje te starten lijkt mij dit wel een projectje om wat ervaring mee op te doen. Het meten is toch vrij bewerkelijk allemaal, zeker als je de correcte schaalinstelling voor elkaar wilt krijgen. Voor het meten van de freq. response lukt het...
- zo 10 jan 2021, 20:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
Hi Chocomel, is een optie, maar met 12 inch woofer komt het formaat weer in het gedrang. Wellicht dat de Voice Horn al aardig in de richting komt qua bundeling.
- zo 10 jan 2021, 13:51
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Mijn doel was om te kijken of deze luidspreker wel correct is. Ik heb ze aangeschaft met het idee erop vooruit te gaan tov mijn eerder Cabasse set. Het zijn natuurlijk twee compleet andere speakers, maar ik merk dat ik niet meer kan genieten van een kwart van de nummers in mijn favoriete playlist. D...
- zo 10 jan 2021, 12:15
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Levels zijn niet helemaal correct, maar je ziet een klein verschil ontstaan.
groen: zonder LCR
rood: met LCR
groen: zonder LCR
rood: met LCR
- za 09 jan 2021, 23:17
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Ik heb ook even een meting gedaan van de luidspreker in zijn huidige staat, dus zonder de nieuwe LCR componenten. ssasd.JPG Hierbij is de piek bij 527Hz niet aanwezig. Wel zie ik een piek bij 90Hz. precies het punt waar ik een resonantie heb uitgefilterd met DSP. Overigens mijn vorige meting was dus...
- za 09 jan 2021, 20:36
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Wow, leuke exercitie.
Oranje is nul meting
Groen met LCR (Waardes 2,2 mH, 43 uF, 3,9 Ohm)
Oranje is nul meting
Groen met LCR (Waardes 2,2 mH, 43 uF, 3,9 Ohm)
- za 09 jan 2021, 17:17
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Dank Mark, Ik heb verschillende calculators geprobeerd, maar de verschillen in waardes en manieren om die te bepalen zijn groot. Eens kijken, ik heb een 2,2 mH spoel gevonden, een 33uF en 10uF parallel gezet en een weerstand van 3,3 Ohm toegevoegd. Het meten van de impedantie is even een uitdaging. ...
- wo 06 jan 2021, 22:42
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Ja een LCR en een L-Pad. Eens kijken of ik nog wat heb liggen.
Maar voor de LCR moet ik natuurlijk weer zo'n betrouwbare online calculator gebruiken
Maar voor de LCR moet ik natuurlijk weer zo'n betrouwbare online calculator gebruiken
- wo 06 jan 2021, 20:20
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Hi Sark, Inderdaad, ik heb het ook even met BoxSim zitten stoeien. Ik vraag me dan af hoe die calculators dan afwijken van de werkelijkheid. Is natuurlijk een hulpmiddel, maar toch. Maar als mijn tweeter zo ver doorloopt is dat dan niet schadelijk voor ze? Ook mijn woofer loopt dus tussen 600Hz en 3...
- wo 06 jan 2021, 17:42
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Het filter is inderdaad niet origineel, dat wil zeggen waarschijnlijk is de waarde van de condensator wel gelijk gehouden, maar deze is vervangen door een Audyn Reference Cap. Van de weerstand weet ik niet niet zeker. Ik zie andere Reference 3A speakers met ook weerstand in het filter dus het zou ku...
- di 05 jan 2021, 21:45
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Naar als ik de weerstand meeneem kom ik rond de 5600 Hz uit met dit correctie netwerk en niet zoals de meeting weergeeft. Iets klopt nog steeds niet. De luidspreker is een Reference 3A monitor. Vorige eigenaar heeft de tweeter vervangen. Origineel zat er inderdaad een 6 Ohm tweeter in vandaar de toe...
- di 05 jan 2021, 20:33
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Meting van een meter afstand:
Dit is dus alleen de tweeter.
- di 05 jan 2021, 19:45
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Re: Meten is ... ehh?
Hi Satefan,
L1 is inderdaad niet toegepast. De woofer is filterloos ingezet, maar niet aangesloten op dit moment
De calculator was meer om te bewijzen dat het met een 4,7uF condensator toch ver boven de 500Hz zou moeten uitkomen
Ik meet nu dicht op de tweeter de zou rond de 90dB moeten uitkomen.
L1 is inderdaad niet toegepast. De woofer is filterloos ingezet, maar niet aangesloten op dit moment
De calculator was meer om te bewijzen dat het met een 4,7uF condensator toch ver boven de 500Hz zou moeten uitkomen
Ik meet nu dicht op de tweeter de zou rond de 90dB moeten uitkomen.
- di 05 jan 2021, 19:13
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meten is ... ehh?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1069
Meten is ... ehh?
Ik wilde eens mijn speakers nameten. Heb een MiniDSP UMIK-1 microfoon en ben aan de slag gegaan met REW om alleen de tweeter te meten. Nu is het filter zo eenvoudig dat je zou zeggen dat het meetresultaat eenvoudige te verklaren is: schema.jpg Ja inderdaad de woofer is ongefilterd maar niet aangeslo...
- di 05 jan 2021, 18:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
Ik heb nu de hifiberry DAC met DSP in gebruik en daarmee kan ik mooi die piek onderdrukken. De 90Hz piek is niet het enige probleem in de kamer. Het is een grote galm bak, maar ik wil niet al te grote investeringen doen om het te verbeteren. Eerst beginnen met een kleedje en her en der DIY absorbers...
- zo 03 jan 2021, 19:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
HifiBerry DAC in gebruik genomen. Blijkt een enorme piek rond 90Hz te zitten bij mijn huidige speakers. Metingen tonen dit niet aan, maar ik heb even zitten spelen met de Parametric Equalizer en kwam er hierdoor achter. Een leuke feature is dat je een Room compensation kunt doen, waarbij je gebruik ...
- do 31 dec 2020, 12:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
- Reacties: 13
- Weergaves: 681
Re: Keuze ontwerp voor buizenversterker en kleine kamer
Ah, ok dat maakt de Voice Horn dan weer interessanter. Bijkomend is dat dit een gesloten systeem is dus waarschijnlijk minder laag, maar ook minder last van boemerig geluid.
Ik wacht overigens nog op mijn nieuwe HifiBerry DAC2 HD die ik besteld hem met DSP module.
Ik wacht overigens nog op mijn nieuwe HifiBerry DAC2 HD die ik besteld hem met DSP module.
