Er zijn 13 resultaten gevonden

door Cobus
di 21 okt 2008, 16:55
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Het projekt staat voorlopig op een laag pitje.
Ik ga eerst voor een 50" plasma scherm, en daarna de sub.
Bedankt voor je aanbod, ik zal het onthouden!
door Cobus
wo 20 aug 2008, 17:01
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Ik ga weer verder studeren.
Langzaam aan word ik steeds wijzer.
En ik ga jouw topic ook doorlezen.
Bedankt!

-edit-
Alleen wil Winisd niet echt lekker draaien onder Vista 64.
Ik krijg rare foutmeldingen en het programmaatje wil niet afsluiten.
door Cobus
di 19 aug 2008, 21:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

ben eens wat wezen spelen met WinISD en even van de Peerless XLS12" uitgegaan omdat die standaard in het programmaatje zit met een 12" slave van Peerless. Als ik dan alle ontbrekende parameters verder heb ingevuld en speel met het kast volume zie ik dat bij 50L inhoud de unit ong. inkomt o...
door Cobus
ma 18 aug 2008, 21:45
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Ik dacht altijd dat bij een bepaalde speaker een optimale kastinhoud hoorde.
Maar als ik het goed begrijp hoe groter de kast hoe meer diepgang?
Ik heb de Peerless in een 50L kast gehoord en dat ging al flink laag.
En dan is de behuizing niet al te lomp.

Leuk idee met de pakken appelsap! :idea:
door Cobus
ma 18 aug 2008, 19:52
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Ok, maar kun je dan bv uitleggen wat bv een grotere kist doet met het geluid? En hoe stel je een subkist af als die gesloten is? Alleen met de grootte van de kist en eventueel de demping? Ik ben een totale noob wat betreft behuizingen berekenen. Als ik het goed begrijp is 50l gewoon een goed uitgang...
door Cobus
ma 18 aug 2008, 19:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Ik begrijp je niet helemaal. Ik heb nog geen units. Ik wil een subwoofer gaan bouwen met als uitgangspunt een Peerless XXLS12" met een passieve radiator 12" Of bedoel je dat de parameters van dezelfde unit af kunnen wijken en ik die pas weet als ik ze in huis heb? Ze hebben me bij speakerl...
door Cobus
ma 18 aug 2008, 18:55
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Het gaat om een Peerless XXLS 12" met een 12" PR.
gegevens zijn hier wel bekend toch?
Anders moet ik ze eens opzoeken.
door Cobus
ma 18 aug 2008, 18:22
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Maar om op mijn 'project' terug te komen.
50L is perfekt voor een 12" peerless met 12" slave?
door Cobus
zo 17 aug 2008, 19:58
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Ok, duidelijke uitleg.
Weer wat wijzer geworden.
door Cobus
zo 17 aug 2008, 19:13
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Dat is ook een optie ja. En het lijkt me een erg goede sub ook maar dan "mis" ik wel het bouwen. "Wil je extreme diepgang voor HT of het liefst iets snels" Ik zal de sub waarschijlijk alleen voor HT doeleinden inzetten. Ik heb geen idee of ik met een sub het geluid van mijn Voxen...
door Cobus
zo 17 aug 2008, 18:44
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Sorry voor mijn ongeduld. :oops: Ik heb al veel gelezen op het internet en ook wel het een en ander gevonden. Maar zoals ik al zei heb ik geen idee of ik nu een gesloten of vented systeem moet kiezen en welke kastinhoud het gunstigst is voor mijn situatie. En ik vind het ook vreemd dat ze me bij Spe...
door Cobus
zo 17 aug 2008, 13:49
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Niemand een zinnig antwoord?
door Cobus
za 16 aug 2008, 18:43
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"
Reacties: 28
Weergaves: 4167

Zelf sub bouwen met een Peerless xls12"

Ik heb me hier ook maar eens aangemeld. Mijn naam is R** en ik kom uit Druten. Ik wil binnenkort mijn huidige set-up uitbreiden met een subwoofer. Voornamelijk voor HT doeleinden. Mijn huidige set-up bestaat uit: Fronts :Visaton Vox 252-KE Center :Visaton Couplet-KE Rears :Magnat needle Amp :Marantz...