Er zijn 7 resultaten gevonden

door koen29
zo 21 nov 2010, 15:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Update. bouwen zonder kennis 1. [ 2xtangbnd 8inch subwoofer]
Reacties: 22
Weergaves: 2502

Re: Update. bouwen zonder kennis 1. [ 2xtangbnd 8inch subwoofer]

tuurlijk wel makie voor een beetje vakman is dat geen probleem :wink:

gr,koen
door koen29
ma 31 aug 2009, 22:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zelfbouw ESL hybrid... maar welke (sub)woofer?
Reacties: 64
Weergaves: 2705

Mooi zo heren :D

Ik begin het langzaam aan een beetje te begrijpen :D hier kan ik nog wat van leren :P

Dus als ik het goed begrijp is een dipool sub beter voor bij men ESL’s ofwel audiostatics

Gr,koen
door koen29
ma 31 aug 2009, 18:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zelfbouw ESL hybrid... maar welke (sub)woofer?
Reacties: 64
Weergaves: 2705

[/quote]En op welke manier moet een sub dan matchen met de ESL :?: Behalve dan de (instelbare) crossoverfrequentie en het (instelbare) niveau? Er moet gewoon goed en net sublaag uitkomen.[/quote] Hoi ik vraag het maar :roll: omdat ik hier en daar op andere forums mensen hun sub zie verkopen of klach...
door koen29
ma 31 aug 2009, 16:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zelfbouw ESL hybrid... maar welke (sub)woofer?
Reacties: 64
Weergaves: 2705

met een ESL die immers een dipool is leek mij een dipool woofer dan ook een betere keus dan een monopool woofer. deze van edo heb ik zelf gehoord en die klinkt erg goed, en is ook nog eens mooi compact. de dipool woofers zoals bv jeroen_d die heeft in z'n OB speaker zijn een stuk groter (kwa ruimte...
door koen29
ma 31 aug 2009, 15:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zelfbouw ESL hybrid... maar welke (sub)woofer?
Reacties: 64
Weergaves: 2705

Henkjan schreef:
zou niet weten waarom niet
Hoi Henkjan

Omdat ik dacht dat je niet zomaar iedere willekeurige sub neer kan zetten :?:

Het moet toch ook matchen met de ESL of is dat geen probleem :?:

Voorbeeld ik heb een set audio static’s ES100 en daar kan ik deze sub bij gebruiken :?:

Gr,koen
door koen29
ma 31 aug 2009, 13:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zelfbouw ESL hybrid... maar welke (sub)woofer?
Reacties: 64
Weergaves: 2705

Henkjan schreef:
b_force schreef:
Ik weet niet wat je groot vind, maar met een goede 15inch in een h-frame kun je een heel eind komen. Is al veel kleiner dan een gesloten box.
yep, zie bv die dipool sub van Edo: http://www.xenophonics.net/dipool/dipool.htm
is deze geschikt voor bij een ESL

gr,koen
door koen29
zo 24 jun 2007, 20:00
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
Reacties: 310
Weergaves: 55062

dit ga ik ook volgen ziet er mooi uit zo 8)

gr,koen