Er zijn 11 resultaten gevonden

door Robjens
ma 03 mar 2025, 20:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Hallo Robert,

De bedoeling is dat ik een magneto dynamisch element aansluit. Ik begrijp dat ik de voortrap zal moeten uitrusten met een RIAA correctie.
Ik ga alvast naar een schema daarvoor zoeken.

Opnieuw dank en groet, Rob.
door Robjens
do 27 feb 2025, 20:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Stand van zaken 27 februari 2025 Beste Robert, Met de laptop aangesloten heb ik goede kwaliteit geluid en dit is ook goed regelbaar met de potmeter. Dan zou de conclusie kunnen zijn dat de versterker nu in feite goed werkt. Dat het probleem dus zit bij de EF86. Wanneer de platenspeler is aangesloten...
door Robjens
wo 12 feb 2025, 15:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Hallo Robert, Dankjewel voor de reactie! Inmiddels de test gedaan met beide buizen EF86 er uit. In de stand MD pickup aangesloten, stil tot potmeter ongeveer éénderde open, daarna wordt een soort rumble hoorbaar. In de standen radio of laptop aangesloten een zachte regelbare brom hoorbaar. Het is ni...
door Robjens
wo 05 feb 2025, 14:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Beste Robert, hierbij een verslag van de vorderingen aan mijn versterker. Het heeft even geduurd, alle feestdagen en een bruiloft verder, plus nog een andere hobby, fotografie, dat nam allemaal tijd in beslag. Ik stuur hierbij het aangepaste schema. Eerst de voeding, geplaatst zijn twee weerstanden ...
door Robjens
ma 23 dec 2024, 16:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Dank en voor jou ook fijne dagen en een goed 2025!
door Robjens
ma 16 dec 2024, 15:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Dankjewel voor je uitgebreide en duidelijke antwoord Robert! Ik kan hiermee weer even voort en zal hier verslag doen van de vorderingen.
door Robjens
di 10 dec 2024, 14:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Wat me opvalt in het schema. 4) De wikkeling voor de hoogspanning is 250 V. Gelijkrichting vindt plaats via bruggelijkrichting. De resulterende spanning op de kathode van de EZ81 is dan minstens 300 V, en waarschijnlijk nog hoger. De instelling van de EL84 met kathode weerstand van 135 Ohm is met s...
door Robjens
wo 27 nov 2024, 15:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Fijn al deze reacties! Dank daarvoor. Voorlopig kan ik aan de slag.
door Robjens
di 26 nov 2024, 10:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Dankjewel voor je reactie Robert, ik ga dit eens rustig bestuderen!
door Robjens
ma 25 nov 2024, 19:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1480

Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Beste Forumleden, Voor een probleem met een zelfbouw buizenversterker graag jullie hulp. Het gaat om een versterker die ik lang geleden volgens het zelfde schema ook al eens heb gebouwd. Het verschil zit hem in het feit dat ik nu ringkerntrafo's heb gebruikt voor de voeding en als uitgangstrafo's. W...
door Robjens
ma 25 nov 2024, 11:43
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Ik wil me even voorstellen
Reacties: 4
Weergaves: 248

Ik wil me even voorstellen

Beste Forumleden, Mijn naam is Rob en ik woon in Den Haag. Toen ik op mijn tiende verjaardag van mijn ouders een Philips Pioneer 1 bouwdoos kreeg, begon hiermee mijn belangstelling voor electronica. Later wierp ik mij op radio's, bandrecorders, platenspelers enz. Zo rond mijn twintigste ging ik mijn...