Door de verkoop van mijn auto waar mijn 4 W6-1108SA TangBand units in moesten komen heb ik deze over.
Nu dacht ik misschien kan ik deze wel gebruiken voor mijn ht.
Maar nu komt het, ik heb geen problemen met de bouw van speaker maar wel met het berekenen van behuizingen en filters.
En nu wil ik vragen of er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mee te denken aan 2 of 4 redelijk compacte speakers met deze units als basis?
wat voor speakers moeten t worden? full range of woofers? voor een woofer heb ik nog wel een TL ontwerp op papier. hier gaan 2 stuks van deze in per sub.
als het een gewone speaker moet worden, wat wil je er dan voor unit boven hebben? Er zijn 2 ontwerpen waarin deze bas wordt gecombineerd met een 3" breedbander
Met een paar breedbanders zou mooi zijn, in een kleiner boxje ja mijn ht staat op mijn slaapkamer en daar staan nu een paar zelfbauw visaton zuilen en die zie ik liever gaan
Verder minder diepgang lijkt mij niet zoon probleem mijn Peerless XA10S zorgt voor het laag van 20 tot 80Hz.
Maar gaat het kleiner maken geen gevolgen hebben voor het filter?
ik denk t niet, zal t even opzoeken. als diepgang geen punt is dan kan je er mooi een gesloten box van maken, zal later wel ff een simu doen hoe groot dat wordt.
ik bedoel de breedte gelijk houden aan dat van die kast van die staanders (als je dat filter wil gebruiken tenminste), zie bouwplan. ik moet even gaan zoeken in m'n berg bladen, heb ik ff niet digitaal beschikbaar. later van de week meer.
met redelijk wat BAF of wol er in kan je wel naar de 8 liter toe denk ik zo. let wel: netto volume voor de woofer. voor de breedbander moet je nog een klein eigen volume hebben, e.e.a. conform de bouwtekening.
wat betreft de maat van de baffle (de voorkant waar de speakers inzitten dus): als je het filter gelijk wil houden, moet je de baffle die de speakers "zien" gelijk houden. en daar is de breedte de belangrijkste van, de hoogte speelt ook wel een rol maar minder.