Gallehus Hoornluidsprekers afbouwen..

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

audiomanics
Contacteer:

Gallehus Hoornluidsprekers afbouwen..

Bericht door audiomanics »

De liefhebbers staan nog niet te springen om de Gallehus in de huidige staat van me over te nemen dus dan zelf afbouwen en nog maar een stelletje hoornluidsprekers in de woonkamer...(beetje vol zo, dat wel)
De drivers zijn onderweg dus.. De binnenzijde van de hoorns worden gelakt met een bijzonder recept italiaanse vioollak. In de baskast wordt hier koolstof (hoe kan het ook anders..)in gemengd.
De buitenzijde van de baskast wordt Zebrano en voor de buitenzijde van de hoorns zat ik te denken aan coromandel of een misschien wel ebben.
Lijkt het wat zo??

Kees
Bijlagen
Gallehus.jpg
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 13 dec 2006, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Cool en strak, Kees.

Toch jammer dat je niets met panelen doet...........
audiomanics
Contacteer:

Ik begin bijna dezelfde ziekte te krijgen als jij hebt.. Ik heb nu zes boxen in de huiskamer staan.. Ze nemen echter evenveel ruimte in als jouw slanke panelen (die hebben heel wat ruimte nodig om te kunnen ademen..)
Ik verwijt mijn maatje wel eens van verzamelwoede met 8 motoren maar nu begin ik mezelf er ook schuldig aan te maken... Eef klaagt niet maar om de twee zinnen krijg ik te horen "'t staat wel lekker vol hier he?" (weet je hoe vaak dat is per dag??)
Tja ik ben nou eenmaal verslingerd aan hoorns, net als jij aan Magneto en electrostaten...

Kees
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik krijg een sterke jaren '70 vibe bij deze luidsprekers, wat nog onbreekt zijn oranje meubels, zeer kleurig behang, een chocoladebruine rieten kuipstoel en een paarse koektrommel, oh ja, en een stapel LP's :wink:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Tja, ik heb nu ook slechts 4 panelen aangesloten staan, hoor.

Om de SMGA-s nu aan het plafond te hangen, is me eigenlijk iets teveel van het goede.
Ik bewaar ze nu maar voor een setje in de achterkamer, of boven in de slaapkamer voor de DVDs :mrgreen:

Als er ooit een moment komt dat ik tegen een set Quad 988 aanloop, dan wil ik erover denken om ze weg te doen.
Maar dan nog, de bass slam van 4 Maggies is groter en dynamischer dan van 1 set 988s.........
audiomanics
Contacteer:

SSassen schreef:
Ik krijg een sterke jaren '70 vibe bij deze luidsprekers, wat nog onbreekt zijn oranje meubels, zeer kleurig behang, een chocoladebruine rieten kuipstoel en een paarse koektrommel,
Dat gekleurde zal erg meevallen. Zebrano is wat grijzig maar heeft een hoogcontrast tekening. De "kleinere" hoorns zijn met ongepigmenteerde vioollak bestreken aan de binnenzijde. Dat is ook niet heel gekleurd en de buitenzijde zal eerder naar zwart gaan neigen..
Ik ben er wel voor om zoveel mogelijk natuurlijke materialen te gebruiken. Zo lijm ik ze met beenderlijm (wat ze in de multiplex platen stoppen zal wel niet veel soeps zijn..vast geen beender/huidenlijm)
Dit tekeningetje is ook niets anders dan een beetje photoshoppen..

Kees
de vuilnisman

Bericht door de vuilnisman »

Leuk project

Heb je geen lichtere kleur fineer?

Welke drivers ga je eigenlijk gebruiken?
richard

Bericht door richard »

SSassen schreef:
Ik krijg een sterke jaren '70 vibe bij deze luidsprekers, wat nog onbreekt zijn oranje meubels, zeer kleurig behang, een chocoladebruine rieten kuipstoel en een paarse koektrommel, oh ja, en een stapel LP's :wink:
Dat is dus weer helemaal bij de tijd. :lol:
Nu nog een mooi macramé plantenhanger en sanseveria' s voor het raam.
Walt

Bericht door Walt »

Best handig, natte sokken uit de wasmachine kun je nu snel laten drogen op dat wasrekje verzekerd van een lekker briesje :wink:

Echt degelijke nette kasten, maar persoonlijk denk ik dat het mooier is zonder dat rooster voor de mond van de laaghoorn.

Groetjes Walter
Ivo
Contacteer:

Re: Wordt 't wat zo?? Gallehus afbouwen..

Bericht door Ivo »

audiomanics schreef:
De liefhebbers staan nog niet te springen om de Gallehus in de huidige staat van me over te nemen dus dan zelf afbouwen en nog maar een stelletje hoornluidsprekers in de woonkamer...(beetje vol zo, dat wel)
Tja, ik wil wel, maar ik heb geen ruimte, ik heb geen geld, ik heb niks om erin te stoppen, m'n vriendin vindt ze niet mooi, ik wil m'n eigen hoorns nog niet wegdoen, etc. etc. etc. etc....

Ik vind ze wel erg mooi ontworpen en gebouwd, respect voor je werk.

Ik vind hoorns zelf ook mooier zonder gril voor de mond, ik kijk graag naar binnen. Maar dat is iets persoonlijks. Ik vind het ook iets ruimtelijks hebben, in plaats van zo'n dichte wand een groot gapend gat. Mijn vriendin vind het reuze interessant, in ieder geval bij de LaScala's, omdat er veel reliëf in het ontwerp zit. Andere mensen vinden het oerlelijk.

Werken dit soort hoorns eigenlijk ook met die coaxiale BMS-speakers van jou? Ik heb ze wel eens gehoord, maar dan in ronde tractrix-hoorns. Tja, wat zal ik zeggen... Ik hou van compressiedrivers in hoorns. :mrgreen:
audiomanics
Contacteer:

Das mooi... ik gebruik ook gewoon compressiedrivers.. Bij deze Gallehus is de middentoner 1,5" throat en de hogetonen 1" throat.
(P-audio SD740N en SD450N)

Kees
carbon

Bericht door carbon »

audiomanics schreef:
Das mooi... ik gebruik ook gewoon compressiedrivers.. Bij deze Gallehus is de middentoner 1,5" throat en de hogetonen 1" throat.
(P-audio SD740N en SD450N)

Kees
Die zien er gelikt uit Kees!! ze zijn mooi en vermoed dat ze ook zo klinken.

Bling bling zou mooi deze houden en als je te veel gezeur krijgt zou ik het andere weg doen :shock: :shock: wat het ook moge zijn.
Afbeelding
audiomanics
Contacteer:

terugnaaraf schreef:
Bling bling zou mooi deze houden en als je te veel gezeur krijgt zou ik het andere weg doen :shock: :shock: wat het ook moge zijn.
Ter info: de anderen zijn Klipschorns (die enorme kasten in de hoek) 8)
Ach als ze af zijn wil een andere vermogende bling bling er vast een hoop ping ping voor betalen...

Kees
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

Ik hoop het Kees. Het zijn prachtdingen.
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

dikke proficiat van audioot dirk
ga je dan ook wat meetplaatjes van rendement/impedantie zetten?
(ik blijf een buizengek)
mvg
vigier

Bericht door vigier »

Dat is wel zwaar 70's ja! Maar volgens mij past het wel bij de rest als ik die schouw zo zie. Waarschijnlijk staat er nog meer donker hout in de kamer...perfect match dan..
carbon

Ze zijn mooi..

Bericht door carbon »

vigier schreef:
Dat is wel zwaar 70's ja! Maar volgens mij past het wel bij de rest als ik die schouw zo zie. Waarschijnlijk staat er nog meer donker hout in de kamer...perfect match dan..
Durf het bijna niet te vragen, maar zou het geheel wel eens willen horen spelen :roll:
En een Recensies over het geheel willen schrijven.

Terugnaaraf
audiomanics
Contacteer:

Gallehus kun je ook thuis bij jou horen, hoor..
Zet alles uit, ga zitten en luister.. Wat je dan hoort is wat er nu uit Gallehus komt..

Kees
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

audiomanics schreef:
Zet alles uit, ga zitten en luister.. Wat je dan hoort is wat er nu uit Gallehus komt..
:wink:
audiomanics
Contacteer:

Net een paar potjes vioollak naar origineel oud italiaans recept binnen gekregen uit Duitsland.. Apart bedrijf.. Stuurt eerst de artikelen en vraagt dan pas of je wil betalen.... Ze bestaan echt nog..
Door al die exotische geur en smaakstoffen in de vernis ruikt 't wel erg lekker ook.. 'k zou zo vioolbouwer willen worden :wink:

Kees
carbon

Bericht door carbon »

audiomanics schreef:
Net een paar potjes vioollak naar origineel oud italiaans recept binnen gekregen uit Duitsland.. Apart bedrijf.. Stuurt eerst de artikelen en vraagt dan pas of je wil betalen.... Ze bestaan echt nog..
Door al die exotische geur en smaakstoffen in de vernis ruikt 't wel erg lekker ook.. 'k zou zo vioolbouwer willen worden :wink:

Kees
Niet al te veel opsnuiven van dat spul hoor, voor je het weet ben je zoals Jomanda :D
audiomanics
Contacteer:

terugnaaraf schreef:
voor je het weet ben je zoals Jomanda :D
Goed idee! ingestraalde kabels, versterkers en boxen :D
Meteen morgen maar even een blauw jurkje halen :wink:

Kees
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Viool lak? klinkt interresant! :idea: Misschien de moeite om uit te proberen?
Heb je iets meer gegevens?
Groet, Simon
audiomanics
Contacteer:

audiomanics
Contacteer:

Woofje zit op zijn plaats.. Nog even bracings voor het deksel frezen en dan kan ie dicht. En net de compressiondrivers voor de hoorntjes ontvangen...Kan ik eindelijk de mountings gaan ontwerpen en frezen..
't wordt wel wat...

Kees
Bijlagen
tweet.JPG
Woof.JPG
Plaats reactie