Ik ben een echte 2 weg bouwer maar heb net diverse tangbands in taiwan besteld en ga weer een keer proberen 3.5 weg te bouwen. Dat wordt dan een MTM met subwofer per kanaal. Kortom ; nog een variatie! en let wel! Dit keer GEEN TL!!!!
Groet Simon
Ik heb wel interesse in een twee-weg nautilus kast, met betaalbare 'highend' drivers (bijv een peerless hds 152 excl. en seas h1212). Gesloten om te combineren met een hoog te crossen sub.
Ik heb niet gestemd. Wat mij betreft moet je eerst met een goedkope 13 of 17 cm midwoofer een proefkast bouwen om te kijken of dit project kans van slagen heeft. We weten namelijk niet precies wat B&W met die 30cm alu basunit heeft uitgespookt, de foto's geven geen uitsluitsel over de constructie. Dan willen we ook nog naar een open poort voor meer bas, een concept waar ik nog meer vraagtekens bij zet dan de gesloten variant. We weten gewoon te slecht hoe het uitpakt.
Iedereen heeft toch nog wel een drivertje liggen ergens? Iemand moet gewoon de handschoen oppakken om een proefhoorn te bouwen vind ik.
Ik zou het liefste een boekenplankmodel willen zien, tweeweg, niet hoger van 40 centimeter, met gewoon een 17 cm woofer. Wel dus een ondersteuning met een subwoofer, maar ik wil wel zo laag mogelijk crossen, zo rond de 60 hertz dan. Ik weet niet of dat mogelijk is zonder BR/TL, maar slechts de hoorn.
Een Accuton tweet is natuurlijk totaal niet geschikt voor een dergelijke kast: veel te lomp. En je kunt natuurlijk altijd de L22 nemen als de W te duur is