Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Ik moet trouwens zeggen dat ik overal Slit Foils kan kopen. Geen enkel probleem. Lastig wordt het als je er niet zoveel wil hebben. Dan kan je twee dingen doen. Of de hoofdprijs betalen of meer bestellen. Als ik die aardige meneer in Engeland goed begrepen heb wordt het leuk bij 250 stuks. Dus als iemand die 202 andere van me wil kopen....
Waar kun je ze dan kopen? Ik heb er toen heel erg lang voor moeten zoeken, en destijds was schuro den enige die ik kon vinden.
De NL-importeur wilde ze al bestellen vanaf 50 stuks trouwens, worden ze custom voor jou alleen gemaakt
De prijs lag toen in de orde voor wat ik er ook bij schuro voor kwijt was.
Trouwens jammer dat de bestelling niet zo gaat als hoort. Dan moet je ze idd maar links laten liggen.......Dat zou ik tenminste ook doen!
Wowly
Ik weet ff niet meer wie die importeur was, ff zoeken...
ik he het al: http://www.ave-nl.com/ ik heb ze toen gewoon gebeld trouwens, erg aardige mensen.
De NL-importeur wilde ze al bestellen vanaf 50 stuks trouwens, worden ze custom voor jou alleen gemaakt
De prijs lag toen in de orde voor wat ik er ook bij schuro voor kwijt was.
Trouwens jammer dat de bestelling niet zo gaat als hoort. Dan moet je ze idd maar links laten liggen.......Dat zou ik tenminste ook doen!
Wowly
Ik weet ff niet meer wie die importeur was, ff zoeken...
ik he het al: http://www.ave-nl.com/ ik heb ze toen gewoon gebeld trouwens, erg aardige mensen.
- Leeuwarden
Zie het al,
Stop er wel een paar reepjes Panasonic FC's in
Het klopt wel dat Duitse techneuten erg prijs stellen op correctheid. Vergeet ook niet ALLE titels die ze hebben te vermelden met aanspreken, zijn ze ook erg gevoelig voor.
Mooie voorbeelden van hoe het op zijn Duits toe gaat zijn o.a. de brieven in HH
Stop er wel een paar reepjes Panasonic FC's in
Het klopt wel dat Duitse techneuten erg prijs stellen op correctheid. Vergeet ook niet ALLE titels die ze hebben te vermelden met aanspreken, zijn ze ook erg gevoelig voor.
Met de nadruk op ALLEPjotr schreef:Zie het al,
Ik beaam auch mit ihr herr dipl ing techn prof Uber allez Pjotr
Wowly
Om maar weer even terug te komen op de 12V voeding voor de opamp en de garantie: Misschien kan Jan-Peter daar zijn licht over laten schijnen?
Hij noemt dat zelf en vermeldt tenslotte dat Hypex daar speciale trafo's voor levert ....
Staan er b.v. modules op stapel waar je dat netjes op aan kunt sluiten? Of komt daar een nette handleiding voor?
Hij noemt dat zelf en vermeldt tenslotte dat Hypex daar speciale trafo's voor levert ....
Staan er b.v. modules op stapel waar je dat netjes op aan kunt sluiten? Of komt daar een nette handleiding voor?
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Contacteer:
Zou kunnen...wij zijn ook een klein bedrijf, maar reagere ALTIJD. Ook als het een klant is in Brazilie die maar één UcD180 module heet gekocht....En je kan ook ons gewoon bellen.Wowly schreef:Even een lans breken voor Schuro...
Ik wist dat ze NIET reageren op de telefoontjes, niet die uit duitsland en niet die uit het buitenland.
Mail is de beste manier, mits.......(nou komt ie)....... het een bestelling van belang is (ik vermoed zo'n 50-100 euro plus).
Ik kreeg bijzonder snel gericht op mijn vraag voor offerte van een bestelling van bijna 900 €. Dit was destijds voor de groepsbuy op het ht-forum, zie mijn draadje aldaar over de Ucd's.
Ik kreeg toen ook nog eens een zéér forse korting (ik geloof bijna 20%).
De spullentjes kwamen zeer goed verpakt aan en ALLE geleverde waar was 100%. Geen probleempjes ofzo niets.
Op mijn vraag waarom hij niet reageerde op de telefoon gaf hij aan dat hij het VEEL te druk had om de telefoon op te pakken. Het is een zeer klein bedrijfje en hij oest het verpakken zelf doen e.d.
Dan begin je ook te begrijpen dat hij niet happig is om 2 aansluitterminals naar brazilië te sturen, of 6 banaanstekkers naar NL.
Mijn duitse buurman hamerde erop dat beleefdheid een groot goed is bij de duitste engineers, zij wensen ook zo te worden aangesproken e.d. in correct duits.
Ik heb de nederlands versie van mijn initiëele mail aan hem op het draadje op het HT-forum staan.
Al met al heb ik dus een goede ervaring, binnen twee weken was het geregeld.
Tot zover mijn bijdrage....
Wowly
Ach ze hebben een mooie, keurige website.
En als je nou wat gekocht hebt wat niet goed is? Je kan niet bellen want ze nemen niet op....
En op een mailtje moet je maar afwachten of er op wordt gereageerd.
Misschien hebben ze het nu ook te druk....
JP
- Leeuwarden
- voodooless
- Contacteer:
Dat heeft er niks mee te maken dat het duitsers zijn hoor! Ik ken zat bedrijven die anderen maar al te graag helpen. Als dit zo is, dan zijn het gewoon sukkels, niet meer, niet minder!Wowly schreef:Ik heb niet gezegd dat ze selecteren op, maar dat het gebruikelijk is om ze juist aan te spreken en in correct duits te schrijven. Op engels reageert hij gewoon niet.
Nouja, als het zover is zal ik toch wel ff proberen er wat te bestellen, want over de prijzen mag je zeker niet klagen
Waar is die dan te vindenAch ze hebben een mooie, keurige website.
- Leeuwarden
Dat klopt. Thel is dan wel niet per mail aan te spreken maar als je ze een fax stuurt kan je naast de fax blijven staan zo snel krijg je antwoord.deepspace schreef:Dat heeft er niks mee te maken dat het duitsers zijn hoor! Ik ken zat bedrijven die anderen maar al te graag helpen. Als dit zo is, dan zijn het gewoon sukkels, niet meer, niet minder!
Ik heb in het verleden o.a bij Thel gekocht en ook voor mijn motor heb ik veel onderdelen in Duitsland verkocht. De mensen van die bedrijven reageren gewoon op het feit dat je laat merken dat je je best doet om fatsoenlijk te zijn. Niet meer, niet minder. Schuro is gewoon een vreemde vogel die helaas leuke dingen te koop heeft. Overigens vreemd dat hij niet op Engels geschreven mailtjes reageert (volgen Wowly) want hij heeft wel een Engelstalige site....
Zo, dat moest ik nog even kwijt! Wat een opluchting. Wie wil er nog 202 Slit Foils?
De tweak van mijn Ucd: voeding aangepast, ipv een recht toe recht aan diode brug 8 mooie BYV79 diodes erin. De spanning over de elco's is perfect (+/- 41V), maar denk je dat dat ding nu nog gewoon aangaat? Niks dus, zo dood als een pier. Voeding eraf, wachten, meten of de pen goed aan massa komt, yep. Voeding drie keer nagekeken, niks mis mee, ding weer aan, spanningen gemeten, zijn goed, schakelaar om, en ja hoor, nog niks.... iemand een idee?
De oude voeding is identiek, alleen ipv een brugcel zitten er nu losse diodes in. Kan het zijn dat met een defecte diode de spanning over de elco's wel goed is, maar de module niet aan wil springen? Parallel over elke diode zit een 220nF multilayer (was bij de brugcel ook). Wat gebeurd er als ik van 1 wikkeling van de trafo de draden omdraai? Kan het dat zijn?
Groeten Mark
De oude voeding is identiek, alleen ipv een brugcel zitten er nu losse diodes in. Kan het zijn dat met een defecte diode de spanning over de elco's wel goed is, maar de module niet aan wil springen? Parallel over elke diode zit een 220nF multilayer (was bij de brugcel ook). Wat gebeurd er als ik van 1 wikkeling van de trafo de draden omdraai? Kan het dat zijn?
Groeten Mark
Als het een secundaire wikkeling is, dat mag je niet doen!
Wat PSU caps op de UcD180 betreft, ik heb gevonden dat er ook een 560uF/50V versie bestaat van 12,5x31 mm. Eens kijken of ik die kan krijgen. Jammer dat er geen 63 V versie bestaat in afmeting 12,5. Hopen maar dat er niet teveel power supply pumping plaatsvindt. Nou ja, DC niveau op uitgang is 10 mV dus zal wel meevallen.
Wat PSU caps op de UcD180 betreft, ik heb gevonden dat er ook een 560uF/50V versie bestaat van 12,5x31 mm. Eens kijken of ik die kan krijgen. Jammer dat er geen 63 V versie bestaat in afmeting 12,5. Hopen maar dat er niet teveel power supply pumping plaatsvindt. Nou ja, DC niveau op uitgang is 10 mV dus zal wel meevallen.
Hoi Jeroen,
Voor PSU pumping hoef je niet bang te zijn. Dat vangen de grote bufferelco's op de voedingsprint op. Maar voor dat zou een 63V exemplaar misschien wel beter zijn. Overigens bestaat dat gevaar alleen als je flinke woofers aan gaat sturen. Met jouw monitors loopt dat wel los.
Voor PSU pumping hoef je niet bang te zijn. Dat vangen de grote bufferelco's op de voedingsprint op. Maar voor dat zou een 63V exemplaar misschien wel beter zijn. Overigens bestaat dat gevaar alleen als je flinke woofers aan gaat sturen. Met jouw monitors loopt dat wel los.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 18 feb 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Ze sturen het direct op hoor. ( support@hypex.nl )Wowly schreef:Share share!
Die bestanden zijn uiteraard auteursrechtelijk van Hypex en horen hier dus niet thuis, maar waarom de bestandjes niet gewoon op hun site staan is mij een beetje een raadsel.
Ff de clou van wat ze doen; 2 transistors los solderen/verwijderen van de UcD en deze middels een stroomdraadje verbinden aan de Hg voeding.
- SSassen
- Contacteer:
Wowly,
Garantie heb je in principe alleen als de modules origineel laat, maar ik vind dat Hypex hierin heel erg coulant is. De modificatie voor het apart voeden van de opamps is inderdaad een kwestie van beide transistoren verwijderen en dan op hun uitgang (waar normaliter +/-12V staat) de aansluiting voor de +/-12V van de HG voeding solderen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Garantie heb je in principe alleen als de modules origineel laat, maar ik vind dat Hypex hierin heel erg coulant is. De modificatie voor het apart voeden van de opamps is inderdaad een kwestie van beide transistoren verwijderen en dan op hun uitgang (waar normaliter +/-12V staat) de aansluiting voor de +/-12V van de HG voeding solderen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com