Hypex UcD versterkers, tweaks en upgrades

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
Vishay/BC components 136, 470uF/50V
http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/ ... 0776&N=401
Is 50V niet wat aan de krappe kant?

En een ESR van 340? Hoe kan dat goed zijn? Zie ik het nu goed dat de Panasonic 10x minder heeft?

Edit: what about elna cerafine?
Rudy

Bericht door Rudy »

tis maar ter info maar RJH =/= cerafine

cerafine denk ik niet dat ze bij farnell hebben

Groetjes
Rudy
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Rudy,

Als je nog een leverancier weet voor Elna Cerafine, daar ben ik al wat langer naar op zoek, liefst in de Benelux.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
voodooless
Contacteer:

Rudy schreef:
tis maar ter info maar RJH =/= cerafine
Had ik zelf ook al gezien ja. Maar die RJH lijkt me toch ook geen verkeerde of wel?

@Sander: Als het ook Duitsland mag zijn check www.schuro.de
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Rudy,

Dus wat je eigenlijk zegt is Elna RJH = Elna Cerafine? In dat geval levert Farnell ze nml. wel.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik probeer Schuro al drie dagen te bellen... Steeds bezet. Is het daar vakantie ofzo?
voodooless
Contacteer:

Volgens mij bedoelt Rudy "!="

Cerafine is toch de ROS serie. Bizar genoeg staan in die datasheets niks van ESR,bij de RJH echter wel.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi Deepspace,

Over de BC's, het staat er niet zo overzichtelijk: "Frequency, ESR:120Hz; Frequency, impedance:100Hz; Frequency, ripple current:100kHz; Impedance:0.044R;"

Wellicht bedoelen ze dat de impedantie bij 100 KHz 44 mohm is. Dat zou dan niet veel verschillen van de Panasonic FC's en de Rubicons.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 17 feb 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudy

Bericht door Rudy »

Nee, ik bedoel net andersom, dat ze dat niet zijn.

En ik heb geen idee waar ik ze in kleine hoeveelheden in benelux kan krijgen, daar de meeste leveranciers die ze wel aanbieden 100 als een minimum aanzien vind ik dat toch nog net wat veel om zomaar te kopen voor 1 a 5 stuks te gebruiken.

Met de RJH is trouwens niets mis Deepspace.
( hoewel ik ze nog maar enkele keren ( 5 a 6 ) gebruikt heb, dus echt een referentie ben ik dan dus niet :) )

Groetjes
Rudy
voodooless
Contacteer:

Pjotr schreef:
Hoi Deepspace,

Het staat er niet zo overzichtelijk: "Frequency, ESR:120Hz; Frequency, impedance:100Hz; Frequency, ripple current:100kHz; Impedance:0.044R;"

Wellicht bedoelen ze dat de impedantie bij 100 KHz 44 mohm is. Dat zou dan niet veel verschillen van de Panasonic FC's en de Rubicons.
Precies, maar er staat: ERS 100Hz: 340mOhm...

En waar vindje dat terug: http://www.schuro.de/Daten/Elna/ROS.pdf :? (want dit is de datasheet van de Cerafines)
Laatst gewijzigd door voodooless op vr 17 feb 2006, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi Deepspace, het ging over de BC's waar Sander het over heeft. Heb het net even aangepast ;)
Leeuwarden

SSassen schreef:
Hi Rudy,

Als je nog een leverancier weet voor Elna Cerafine, daar ben ik al wat langer naar op zoek, liefst in de Benelux.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Deze misschien?
http://www.audio-cube.nl/elna.htm
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Bedankt Jan,

Maar dat zijn belachelijke prijzen, ruim 5x wat ze elders kosten, daar werk ik helaas niet aan mee, ik blijf Nederlander he.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Leeuwarden

Oeps, daar had ik nog niet eens naar gekeken...
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi Sander,

Wat zijn eigenlijk de eigenschappen van de elco's die standaard in de UcD180 zitten?

We kunnen natuurlijk wel naar alternatieven zoeken maar die moet je dan eigenlijk stuk voor stuk gaan proberen om er klankmaitig wat van te kunnen zeggen (DBT? :twisted: ). Iig heb ik zelf erg goede ervaring met BC in geschakelde voedingen, evenals met Panasonic, Nichion en Rubicon, ook op de langere termijn kwa betrouwbaarheid. Maar dat zegt nog weinig over het klankmatige in een versterker.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Peter,

Standaard worden op de UcD180's verschillende condensatoren gebruikt, maar volgens mij zijn dit allemaal standaard condensatoren en niet speciaal geselecteerd op ESR en gebruikt Hypex net wat er voorradig is en enigzins betaalbaar. Op mijn UcD180's zit bv. KMG 470uF/63V/105c.

Van de UcD400 weet ik dat Jan-Peter lang op zoek is geweest naar een 470uF/100V condensator die precies even hoog is als het t-vormige koellichaam, deze condensatoren zijn dus wel bewust geselecteerd, maar in dit geval meer op hun formaat dan op de specificaties.

Wellicht dat Jan-Peter hier wat meer informatie over kan geven?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

SSassen schreef:
Hi Peter,

Standaard worden op de UcD180's verschillende condensatoren gebruikt, maar volgens mij zijn dit allemaal standaard condensatoren en niet speciaal geselecteerd op ESR en gebruikt Hypex net wat er voorradig is en enigzins betaalbaar. Op mijn UcD180's zit bv. KMG 470uF/63V/105c.

Van de UcD400 weet ik dat Jan-Peter lang op zoek is geweest naar een 470uF/100V condensator die precies even hoog is als het t-vormige koellichaam, deze condensatoren zijn dus wel bewust geselecteerd, maar in dit geval meer op hun formaat dan op de specificaties.

Wellicht dat Jan-Peter hier wat meer informatie over kan geven?¨
We gebruiken goede kwaliteit elco's. Maar wel standaard kwaliteit. Het is echt niet altijd zo dat een LOW ESR altijd beter klinkt. Bruno zijn ervaring was dat eigenlijk alleen de BC136 de enige LOW ESR die goed klonk. Het kan best zijn dat de FC Panasonic ook goed klinkt, is nog nooit getest. Door grotere aantallen in te kopen willen we wel altijd dezelfde types elco's op de modules leveren.

Ach de grootste klankwinst zit 'm voornamelijk in dual mono bouwen en de opamps apart voeden. De Panasonic rode condensator die we nu standaard overal in gebruiken is echt héél goed. Afgelopen week is tijdens testen tegen een andere véél duurdere kwaliteitscondensator toch voor de Panasonic gekozen. Ik ben er wel blij mee, want ze zijn erg gunstig qua prijs dus nu ook erg gunstig qua klank. Kwaliteit tegen prijs is onovertroffen!

Ik weet geen leverancier die de Elna Cerafine in kleine aantallen prijsgunstig kan aanbieden. Ik denk dat je al blij moet zijn dat je ze uberhaupt kan krijgen. Shuro is een ongeloofelijk ..... leverancier, we willen daar ook wel eens wat kopen. Maar krijgen gewoon geen antwoord! Ja van die telefoon dat klopt, ik heb al wel 10 tallen keren proberen te bellen, maar altijd in gesprek. Volgens mij hebben ze standaard de telefoon van de haak! Geen bedrijf waar je zaken .... kan doen.

Dus wees blij als je ergens Cerafines KAN kopen!

JP
ovni

Bericht door ovni »

Jan-Peter schreef:
Ach de grootste klankwinst zit 'm voornamelijk in dual mono bouwen en de opamps apart voeden.

JP
Klare taal,
maar hoe regel je de seperate voeding voor de opamps?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja vroeg ik mij ook af Ovni. Bij de UcD180 zitten daar voor zover ik het kan zien geen aparte aansluitingen voor.
Leeuwarden

Bij de UcD400 ook niet. Vergt enige kennis van zaken en een goede uitleg om te realiseren. (en een verhelderend fotootje...)
sphere

Bericht door sphere »

En een goede manier om je garantie te verzieken, itt tot de wat "eenvoudigere" mods?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Even een lans breken voor Schuro...

Ik wist dat ze NIET reageren op de telefoontjes, niet die uit duitsland en niet die uit het buitenland.
Mail is de beste manier, mits.......(nou komt ie)....... het een bestelling van belang is (ik vermoed zo'n 50-100 euro plus).

Ik kreeg bijzonder snel gericht op mijn vraag voor offerte van een bestelling van bijna 900 €. Dit was destijds voor de groepsbuy op het ht-forum, zie mijn draadje aldaar over de Ucd's.
Ik kreeg toen ook nog eens een zéér forse korting (ik geloof bijna 20%).
De spullentjes kwamen zeer goed verpakt aan en ALLE geleverde waar was 100%. Geen probleempjes ofzo niets.

Op mijn vraag waarom hij niet reageerde op de telefoon gaf hij aan dat hij het VEEL te druk had om de telefoon op te pakken. Het is een zeer klein bedrijfje en hij oest het verpakken zelf doen e.d.
Dan begin je ook te begrijpen dat hij niet happig is om 2 aansluitterminals naar brazilië te sturen, of 6 banaanstekkers naar NL.
Mijn duitse buurman hamerde erop dat beleefdheid een groot goed is bij de duitste engineers, zij wensen ook zo te worden aangesproken e.d. in correct duits.
Ik heb de nederlands versie van mijn initiëele mail aan hem op het draadje op het HT-forum staan.

Al met al heb ik dus een goede ervaring, binnen twee weken was het geregeld.

Tot zover mijn bijdrage....

Wowly
Leeuwarden

Ik heb een netjes briefje gestuurd voor een prijsopgave. Totaal bedrag was richting 700 euro. Okee, ik spreek maar weinig duits en misschien heb ik een paar netheidsfoutjes gemaakt. Maar als en een klant in mijn bedrijf komt die voor 700 euro afneemt, dan knuffel ik haar ook nog even uit pure dankbaarheid.

Als Schuro selecteert op taalgebruik en afname, dan zijn ze mijn bestelling niet waard.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ja, helaas heb ik dezelfde ervaring als Jan, ik heb geprobeerd zakelijk een flinke order bij ze te plaatsen, helaas moesten een aantal onderdelen waarschijnlijk op maat gemaakt worden (o.a. trafo's met hulpwikkelingen). Ondanks een orderbedrag van rond de 600-euro heb ik na m'n fax op briefpapier met bedrijfslogo, en een email een week later waarin ik vroeg of de fax goed was aangekomen, nooit meer wat van Schuro.de vernomen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb niet gezegd dat ze selecteren op, maar dat het gebruikelijk is om ze juist aan te spreken en in correct duits te schrijven. Op engels reageert hij gewoon niet.

Tja, ik had de spullen liefst om de hoek gekocht, maar hij heeft een groot lot Slit-foils laten maken én een heleboel andere leuke zaken in zijn assortiment voor een nette prijs.

Daarbij, ik denk dat ie het zonder jou offertevraag toch wel druk genoeg zal hebben hoor :wink:

Je hebt nog helemaal geen antwoord of niets gehad? Vreemd!
Misschien is tie skieën :twisted:

Gewoon blijven proberen....

Wowly
Plaats reactie