SSassen schreef:Hi Peter,
Standaard worden op de UcD180's verschillende condensatoren gebruikt, maar volgens mij zijn dit allemaal standaard condensatoren en niet speciaal geselecteerd op ESR en gebruikt Hypex net wat er voorradig is en enigzins betaalbaar. Op mijn UcD180's zit bv. KMG 470uF/63V/105c.
Van de UcD400 weet ik dat Jan-Peter lang op zoek is geweest naar een 470uF/100V condensator die precies even hoog is als het t-vormige koellichaam, deze condensatoren zijn dus wel bewust geselecteerd, maar in dit geval meer op hun formaat dan op de specificaties.
Wellicht dat Jan-Peter hier wat meer informatie over kan geven?¨
We gebruiken goede kwaliteit elco's. Maar wel standaard kwaliteit. Het is echt niet altijd zo dat een LOW ESR altijd beter klinkt. Bruno zijn ervaring was dat eigenlijk alleen de BC136 de enige LOW ESR die goed klonk. Het kan best zijn dat de FC Panasonic ook goed klinkt, is nog nooit getest. Door grotere aantallen in te kopen willen we wel altijd dezelfde types elco's op de modules leveren.
Ach de grootste klankwinst zit 'm voornamelijk in dual mono bouwen en de opamps apart voeden. De Panasonic rode condensator die we nu standaard overal in gebruiken is echt héél goed. Afgelopen week is tijdens testen tegen een andere véél duurdere kwaliteitscondensator toch voor de Panasonic gekozen. Ik ben er wel blij mee, want ze zijn erg gunstig qua prijs dus nu ook erg gunstig qua klank. Kwaliteit tegen prijs is onovertroffen!
Ik weet geen leverancier die de Elna Cerafine in kleine aantallen prijsgunstig kan aanbieden. Ik denk dat je al blij moet zijn dat je ze uberhaupt kan krijgen. Shuro is een ongeloofelijk ..... leverancier, we willen daar ook wel eens wat kopen. Maar krijgen gewoon geen antwoord! Ja van die telefoon dat klopt, ik heb al wel 10 tallen keren proberen te bellen, maar altijd in gesprek. Volgens mij hebben ze standaard de telefoon van de haak! Geen bedrijf waar je zaken .... kan doen.
Dus wees blij als je ergens Cerafines KAN kopen!
JP