Nu weet ik dat een normale ringkern UGT niet geschikt is voor en SE ivm verzadigen maar Menno Van de Veen heeft hele mooie(dure) UGT's die wel voldoen tot een watje of 18. ze hebben ook de helft goedkopere maar die vervormen in het hoog en laag lichtelijk bij groot vermogen.
Ik heb een stuk gelezen bij triode Dick die deze UGT's tot de betere vond behoren en dat ze zelfs heel dicht in de buurt kwamen van de top.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden om dit op te bouwen maar de ringkerntrafo's die ingegoten zijn in alu behuizingen zijn niet bepaald klein te noemen, 16 cm doorsnede bij 9cm hoog is toch niet niks

Ik heb 2 opbouwen gemaakt maar twijfel welke ik zal gebruiken, degene met de 3 trafo's of met de de 2 trafo's.
Er komt dan een ecc83 voor te staan en als 2e "buis" een trans module met daarachter de KT120. Goed een hele nieuwe uitdaging.
Een voordeel is dat het schema niet hoeft uitgewerkt te worden want dat is al klaar net als het voedingsschema.
De afstandsbediening was me erg goed bevallen de kt77 net als de inschakelvertraging dus die vinden wel weer vervolg.
Graag jullie mening over wat je het beste idee lijkt en waarom. Staat nog opgesteld op een verlaagde schoenendoos van 38cm diep bij 35cm breed en 6,5 hoog. voeding is dan 5cm, zou er dan onder passen.