Bedankt voor alle reacties mensen!
Kappa7 schreef:Dat is erg mooi geworden en behoorlijk opgeruimd.
Maar geluid technisch hoe klinkt deze versterker nu ten opzichte van je buizen versterkers?
De versterker is echt erg goed. Hij heeft al een behoorlijke tijd op m'n werkkamer gespeeld, nog niet ingebouwd, dan wel gedeeltelijk. Met al het thuis werken heb ik er dus al veel naar geluisterd, plus dat ik er ook weer achter kom dat het geluid op de werkkamer erg goed is: ik gebruik daar Scan Speak Refmons, een echte klassieker, en doordat de kamer vrij vol staat is íe akoestisch ook prettig. Versterker naar beneden, waar ik nog steeds de Speaker & Co Scirocco's heb staan. Die worden binnenkort vervangen, ander verhaal, maar ook die speakers zijn goed. En weer valt me het gegalm in de kamer tegen, we hebben geen kleine woonkamer die ook nog eens vrij leeg is. Aan 1 zijde zit bijna volledig glas, als ik het gordijn er voor trek wordt het al een stuk beter, maar akoestische aanpassingen staan al heel lang hoog op het verlanglijstje. Met m'n vriendin al uitvoerig over gehad, die wil er ook wel in mee gaan, dat is al de belangrijkste stap toch? Ga er binnenkort mee beginnen, zal er samen met de Calpamos speakers een apart topic over openen, heb van Tony ook al eea aan tips gekregen.
Om op je vraag terug te komen, de CA is echt erg goed, wat mij tov buizen opvalt is detail en het laag bereik. Ik heb best al wel een aantal buizenversterkers gebouwd, en ik vind nog steeds dat ik daar de 'soul' van veel muziek in hoor. Eigenlijk zit ik gewoon naar vervorming te luisteren die prettig klinkt bij vooral oude rockplaten. Als ik naar noem eens wat Deep Purple - Live in Japan luister, of Stones - Exile on Mainstreet van vinyl vind ik dat lekker op de buisjes klinken. Leeft. Waar ze het wat mij betreft echt laten liggen, en of dat nou SE of PP is is het laag. Dat blijft rommelig, niet strak. In detail, als ik om ook weer eens wat te noemen naar Carbon Based Lifeforms luister waar veel detail in zit, vind ik dat ook minder met buisjes. Deze bevindingen heb ik al langer eigenlijk, deels een reden om toendertijd die Amp Switcher te maken. We zijn veel verder in tijd, wat me verder bij buizen tegenstaat is dat je maar zo 150-200W staat te verstoken aan gloei, ongeacht wat je met muziekvermogen doet. Maar goed, buizen, blijf er een zwak voor houden, hoe dan ook
De CA is echt een dijk van een versterker, complimenten aan Peter wat íe er van gemaakt heeft, en ik zou 'm ook een ieder willen aanraden. Als ik het goed heb kun je voor de MKII nog printen bestellen bij hem, je hebt dan voor echt weinig euri's een erg goede versterker. Laat je fantasie spreken en maak er vervolgens wat moois van, dan heb je er zeker lang plezier van.
democles schreef:Mooi geworden Barry
Hoe klinkt de phono?
Het is (in schema) dezelfde phono versterker die ik hiervoor ook al gebruikte, ik heb er alleen zelf een nieuw printje voor getekend, en alles smd uitgevoerd (met uitzondering van de C's in RIAA). Print is 4 laags met 1 niet onderbroken gnd laag en een aparte laag voor voeding, hij is ook vrij ongevoelig voor brom naar blijkt. Ja klinkt erg goed, als ik 'm vergelijk met m'n phonodude gaat daarvoor hetzelfde op als hierboven. Die kan ook echt lekker uitpakken bij sommige oude rock platen. Wat me nog wel leuk lijkt om te doen is een RIAA curve ervan op te stellen. Ik heb simpelweg met de toonfiets wel gezien dat het laag wordt opgehaald, en voor waarheid aangenomen dat het ok is.
pappaleo schreef:Mooi man
Aan die Yamaha bovenop zie ik eigenlijk pas hoe compact hij echt is. Wow.
Door die trafo's had ik hem veel groter ingeschat. Hoeveel VA zijn die?
Piepke pils als referentie vergeten zie ik nu

de trafo's zijn 120VA /st. Om precies te zijn deze
RTE120/2X24 . De kast is 32x24x9cm.
Oja, de schakelaar naast de volumepot, die is om de wappers te kunnen omschakelen tussen line en speaker uitgang niveau. Heb die laatste zo afgeregeld dat ze vol uitslaan bij 50W in 8 Ohm. Er zullen dagen voorbij gaan dat dit niet gebeurd, dus vandaar wapperen op line niveau.
Zal 'm meenemen naar een volgende luisterdag