Zijtafel met bt speakers, TB W655sa

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

jurriaan

Zijtafel met bt speakers, TB W655sa

Berichtdoor jurriaan » ma 06 jan 2020, 21:03

Lang geleden bouwden ik een set Stick Hoch met TB W655sa. Klinkt voor mij als een klok, fijne referentie.
De stick’s hebben altijd en plek gehad in een thuisbios. Na verhuizing en gezinsuitbreiding verviel de thuisbios. De sticks leiden nu een zieltogend bestaand, ze zijn immers te groot. Immers, om lekker te kunnen klinken hebben ze ruimte nodig. En afgestemde akoestiek.

Enfin, naar het heden. Een iMac doet bij ons dienst als primair entertainment apparaat. Het geluid welke hier uit voort komt is hemeltergend. Nu hinkte ik op twee gedachten. Of een BT boombox onder de iMac of de TB’s integreren in de bestaande tafel die onder de iMac staat. En prompt kom ik vandaag dit ontwerp tegen (zie foto).

Leuk, een nieuwe tafel maken (of zelfs een kast dan hebben de dvd’s ook gelijk een plek). Niet met zoveel ‘tierelantijntje’ als op bijgevoegde foto want een zaagtafel ontbreekt in mijn uitrusting (is te over zien :wink:). Recht toe recht is het uitgangspunt

Hoe nu verder?
*Inhoudsmaat: Hoe bepaal ik de inhoudsmaat voor de TB? Is er een boekenplank TB W655SA? Edit: de CT218, die ik als surroundspeakers heb gehad. Zal maat bepalend zijn 8)
*Materiaal: Underlayment denk ik dat ik deze keer wil gebruiken ipv mdf.
*electronica: Nieuw voor mij: een versterker en een Bluetooth module. Wat is een eenvoudig uitgangspunt? Een kant en klare versterker, eenvoud is prima. En een BT module?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Apple user

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Zijtafel met bt speakers, TB W655sa

Berichtdoor Henkjan » ma 06 jan 2020, 21:36

An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

grimoire

Berichtdoor grimoire » di 07 jan 2020, 7:18

Heel leuk plan wat mooi inzetbaar is op kleinere woonruimtes. Die iniminie zou inderdaad wel eens perfect kunnen zijn!

Bean

Berichtdoor Bean » di 07 jan 2020, 17:48

Wat betreft de versterker en Bluetooth module: in China kun je deze twee geïntegreerd krijgen. Zoek op de bekende webshops maar eens op TPA3118 en bluetooth. Hier heb je alleen nog een voeding bij nodig (bv. van een oude laptop) en het speelt.

In de laatste edities van het Duitse blad Klang+Ton hebben ze hier ook wat mee gedaan en zijn ze er wel over te spreken.
Groeten, Wouter

To bean or not to Bean

jurriaan

Berichtdoor jurriaan » di 07 jan 2020, 18:50

Dank voor de reacties.

Nice, de tpa3118 bluetooth en dan met line-in voor de iMac. En de Bluetooth om muziek vanaf iPad/iPhone af te spelen.
Goede reden om de Klang&ton te kopen. Hopelijk is er een kiosk in Utrecht die het in het assortiment heeft.

Update: voor hout ga ik naar Buurman in Utrecht.

(En het volgende project is al weer uit mijn brein ontsproten. Dat parkeer ik :mrgreen: )
Apple user

jurriaan

Berichtdoor jurriaan » zo 12 jan 2020, 21:57

Voor tweeters is wel iets te zeggen. Zo kwam ik bij de F.a.T.T. Welke is uitgerust met de MONACOR DT-25N.
Ziet er optisch gezien mooi uit, vind ik. (De audiopur uit de inimini vind ik voor deze toepassing te duur).
Apple user

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”