Zo, bekomen van een drukke dag (mijn ouders waren zoveel + jaren getrouwd en ik moest dus aan mijn sociale verplichtingen voldoen).
Zeer gezellige en geslaagde dag wat mij betreft.
Mijn voordeel is wellicht dat ik de speakers allemaal niet ken(de), ook de namen niet, dus kon ik ze gewoon beoordelen op wat ze waard waren en niet op enige "reputatie" ofzo
Ik heb ze niet allemaal gehoord, maar er waren geen uitgesproken slechte bij, wel exemplaren waar de ontwerper blijkbaar een duidelijke keus heeft gemaakt t.a.v. dynamiek, plaatsing, detail of balans.
Opmerkelijk allereerst de Saba greencone kastjes.
Vanaf papier denk je dat het niet kan werken, maar ondanks deze wat negatieve voorspanning mijnerzijds, was het een zeer aangename verrassing!
Onvoorstelbaar, wat daar een beeld uit komt, en zelfs laag (nee Kees, niet afgronddiep, maar gewoon mooi laag).
Het leek verdorie wel een dipool!
Ik heb nog een doos met van die ouwe speakers uit buizenradio's uir de jaren 50 en 60, ik ga zeker ook eens experimenteren met dit concept.
Dan die mooie Jordan speakertjes in de fraaie kastjes (ik ben de namen alweer kwijt, vergeef me).
Poortafstemming precies goed, bij luidere volumes iets neuzig, maar binnen het concept zeer geslaagd.
De andere speakers heb ik niet zo heel goed kunnen beoordelen, maar wat me in het algemeen wel opviel was de goede afwerking.
Tja, dan Kees (en Evelien)........wat moet ik daar nog over melden.
Dat het er geweldig uitziet wisten we al, maar in het echie is het gewoon overdonderend, zowel qua uiterlijk als qua klank.
Inderdaad jammer van het aansturingsprobleem met de 300B, maar als je een Ipod zo kunt laten klinken, dan zit het wel snor
Ook jammer dat ik niet beter heb opgelet welke Cd spelers aanwezig waren, dan had ik mijn loopwerkje en DAC ook nog megesleept.
Maar ja, de gezelligheidsfactor was lekker hoog, heerlijk gebabbeld met iedereen, en het is maar weer eens aangetoond dat DIY-audiomensen gewoon bijzondere mensen zijn.
En twee in het bijzonder, maar dat weten jullie wel
Wat mij betreft zeer geslaagd, met dank voor de complimentjes over de WK (had ik mijn hybrid ook mee moeten nemen?

) , en zeer voor herhaling vatbaar.
Ook de kleinschaligheid heeft wat mij betreft de voorkeur boven de drukte van een DDIY Zutphen en zelfs Breda.....
En leuk dat Doppedoos er ook even was (heb gewoon een zwak voor die man.....)