Pagina 1 van 1

Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 22:21
door Roland
Hoi,

Na een leerzame les prijselasticiteit. Heb ik besloten de Jantzen audio spoelen weer in prijs te verlagen. De kortingen lopen van 20% op bv een 12 AWg folie spoel op tot meer dan 45% op sommige 0.70 mm draadspoeltjes.

Lomp samengevat kun je dus nu een Foliespoel toepassen voor een bedrag waar je elders een draad spoel voor koopt van de gelijke weerstand :)

Groet Roland

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 22:54
door Henkjan
kijk, dat is mooi, Roland helpt ons de crisis door :!:

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: wo 25 nov 2009, 22:58
door JvS
Goeie cursus 8)

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: do 26 nov 2009, 0:22
door b_force
Henkjan schreef:
kijk, dat is mooi, Roland helpt ons de crisis door :!:
Die is alweer een paar dagen voorbij hoor! :lol: 8)

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: do 26 nov 2009, 5:52
door prison
Hoi Roland,

Zijn de folie spoelen ook in dit ontwerp http://www.troelsgravesen.dk/W15.htm te gebruiken? Zo ja welke?

Paul

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: do 26 nov 2009, 15:50
door scanspeakman
prison schreef:
Hoi Roland,

Zijn de folie spoelen ook in dit ontwerp http://www.troelsgravesen.dk/W15.htm te gebruiken? Zo ja welke?

Paul
Tuurlijk, maar het heeft eigenlijk alleen zin voor L2011 van 1,2mH. Je moet dan een model met een weerstand van ongeveer 0,2ohm nemen, oftewel een 12awg model.

Scanspeakman

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: do 26 nov 2009, 16:05
door Roland
Hoi,

Klopt precies wat Scanspeakman zegt. De 1.20 is de klank bepalende spoel in dat Troels ontwerp. Je ziet ook wel eens een folie spoel parallel aan de tweeter. Dat zou ik in een budget versie zelf niet doen.

Groet Roland

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 12:20
door prison
Dank je wel voor jullie antwoord. Heeft het ook nog zin om de 22uF te vervangen door een Clarity cap (PX range)? Ik heb de overigen al door een SA vervangen. Dit was een hele verbetering t.o.v. de standaard Jantzen. En levert de ESA reeks een grote verbetering op t.o.v. de SA range?

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 13:10
door dre
ik denk dat de esa in het hoog wat mooier zal zijn,de sa vind ik voor gebruik in het middengebied echt super!

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 17:39
door Wowly
Roland schreef:
Je ziet ook wel eens een folie spoel parallel aan de tweeter. Dat zou ik in een budget versie zelf niet doen.

Groet Roland
kijk, dat zie ik graag, een ondernemer die niet koste wat kost gaat voor omzet, maar reeël omgaat met toch wel kostbare zaken. chapeau!!

jan

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 17:49
door SSassen
Nou, in dat geval, doe maar een doosje van elke waarde, want ik zal en moet laten zien dat je met passief filteren een DSP het nakijken kan geven :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 17:51
door dre
als sander weer actief is op het forum,dan is ie actief ook!! 8)

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 17:56
door SSassen
Dre, hou op, want straks koop ik nog in een vlaag van verstandsverbijstering een setje digitale AS2.100's en ga helemaal los met een audiofiel sinaasappelkistje :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 18:10
door dre
Dre, hou op, want straks koop ik nog in een vlaag van verstandsverbijstering een setje digitale AS2.100's en ga helemaal los met een audiofiel sinaasappelkistje
ik heb de as2`s bij henkjan beluisterd en moet zeggen dat het aanpassen een fluitje van een cent is :mrgreen:
wel zou ik graag je set horen als het klaar is!
kan ik tenminste m`n eigen mening opschrijven,en voor de ontmoeting ben ik niet bang want in levende lijve valt het alles mee! :wink:

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 18:26
door SSassen
Ik heb wel een leuk projectje voor een AS2.100, maar ik hou nog even m'n mond, wanneer was Breda dit jaar? Zet ik die datum alvast op de kalender :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 18:30
door dre
ergends in mei toch?
meestal komt deze vraag rond deze tijd naar boven!

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: vr 27 nov 2009, 20:16
door Wowly
waarschijnlijk weer de 3e zaterdag in mei :)

Re: Prijsverlaging Jantzen audio spoelen.

Geplaatst: za 28 nov 2009, 12:44
door Leeuwarden
Jij weet een mens ook wel te kietelen, Sander... :mrgreen: